تور ارزان ارمنستان: علی اف: نقش روسیه درباره ارمنستان بسیار مهم است

به گزارش مجله گرافیک، الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی روس، مواضع مسکو در قبال تنش های باکو-ایروان را بسیار مثبت خواند.

تور ارزان ارمنستان: علی اف: نقش روسیه درباره ارمنستان بسیار مهم است

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شبکه تلویزیونی روسیا 1 روز یکشنبه (دیروز) مصاحبه ای با الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان پخش کرد.

رسانه های جمهوری آذربایجان از قبیل خبرگزاری ترند این کشور، مصاحبه الهام علی اف با شبکه روسیا 1 را منتشر کردند.

طبق گزارش آنها، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان طی سفر روز آدینه هفته گذشته به شهر سوچی به این شبکه تلویزیونی روس درباره مواضع مسکو در قبال تنش های باکو و ایروان صحبت کرد.

علی اف گفت: ما در (جمهوری) آذربایجان به این موضوع بسیار مثبت نگاه می کنیم. من قبلا این را گفتم. روسیه نقش بسیار مهمی در زمینه عادی سازی روابط بین ارمنستان و (جمهوری) آذربایجان ایفا می نماید.

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان ادامه داد: بیانیه مشترکی که در انتها جلسه (نشست سه جانبه سران مسکو، باکو و ایروان در سوچی) در خصوص اقدامات صورت گرفته برای باز کردن شبکه های حمل و نقل و آماده سازی کمیسیون معین حدود (مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان) برای کار به تصویب رسید، گواه این امر است.

مصاحبه علی اف با روسیا 1

وی اضافه کرد: (جمهوری) آذربایجان بارها همه این مسائل را مطرح و روسیه همیشه از آنها حمایت نموده است. بنابراین، جلسه امروز بسیار مهم است.

اشاره علی اف به نشست سران جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه به میزبانی ولادیمیر پوتین بود که روز آدینه هفته گذشته در سوچی برگزار گردید.

پوتین بعد از این نشست سه جانبه مشترک با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و رئیس جمهور جمهوری آذربایجان گفت که توافق شد تا سازوکار معین مرز میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان پیش از انتها امسال میلادی ایجاد گردد.

سفر پاشینیان و علی اف به سوچی و شرکت در نشست مشترک با پوتین در شرایطی صورت گرفته که آنها سال گذشته برای انتها جنگ 44 روزه بر سر قره باغ کوهستاین، یک توافق آتش بس امضا کردند.

توافق آتش بس که با میانجیگری روسیه بین سران ارمنستان و جمهویر آذربایجان امضا شد، باعث توقف جنگ شد اما نتوانست اختلافات و تنش های مرزی این دو کشور همسایه را انتها نداد.

اظهارات مقام های ارشد باکو از جمله علی اف درباره کریدور ادعایی زنگه زور طی هفته های گذشته بارها خبرساز شده و پاشینیان و دیگر مقام های ایروان ادعاها درباره ایجاد این کریدور را رد نموده اند (جزئیات بیشتر).

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 آذر 1400 بروزرسانی: 29 آذر 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1997

به "تور ارزان ارمنستان: علی اف: نقش روسیه درباره ارمنستان بسیار مهم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ارمنستان: علی اف: نقش روسیه درباره ارمنستان بسیار مهم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید