سفری به کشوری تاریخی و زیبا با نام ویتنام!

به گزارش مجله گرافیک، با توجه به گذشته تاریخی پیچیده و پر فراز و نشیب ویتنام این کشور دارای چشم انداز های منحصر به فرد و غذاهای ویتنام برای هر گردشگر و مسافری است. از پیاده روی در کنار ساحل در هنگام صبح گرفته تا عبور از تپه های شنی. این کشور یک کشور به یادماندنی و تاریخی است. ویتنام جز زیباترین کشورهای جنوبی شرقی آسیا به شمار می رود و دارای جمعیتی در حدود 86000000 نفر از 54 نژاد گوناگون می باشد. واحد پول رسمی در کشور ویتنام دونگ (VND) ویتنامی است، اگرچه در بیشتر مکان ها، دلار آمریکا نیز پذیرفته می شود. در این کشور مذاهبی چون بودا، کائو دائیسم، مسیحیت و هوائیسم از هواداران خاصی برخوردار هستند و می توان شاهد کلیساها و معابد زیادی در جای جای این کشور تاریخی بود که مورد توجه گردشگران و دنیا گردان زیادی از سراسر دنیا قرار گرفته است. پایتخت این کشور شهر هانوی می باشد که شهری با قدمت 1000 ساله بوده و در کنار رودخانه سرخ در آب و هوای ویتنام واقع شده است. کشور ویتنام دارای آداب و رسوم و فرهنگ های گوناگون است و غذاهای ویتنام شهرت دنیای دارند. این کشور تاریخ باشکوهی را پشت سر گذاشته و پیروزی های درخشانی را مردمش در برابر استعمارگران به دست آورده اند. مردم این کشور به زبان ویتنامی که در گروه زبان های آسترو آسیایی است، صحبت می نمایند. این زبان به زبان چینی و گویش هایی که در قسمت آسیای جنوب شرقی رواج دارد، شباهت زیادی دارد. در کشور ویتنام علاوه بر زبان ویتنامی زبان هایی چون چم، زبان هیا چینی و خمر و زبان های محلی که با توجه به اقلیت ها و نژادها و قومیت های مختلف، متفاوت می باشد. این کشور در دوم سپتامبر سال 1945 توانست در برابر استعمارگران پیروز شود و به کشوری مستقل و آزاد تبدیل شود که در طی مبارزات طولانی و جان فرسا به این امر نایل آمد و روز دوم سپتامبر روز ملی این کشور نامیده می شود. کشور ویتنام در بیشتر نهادهای بین المللی عضو بوده و پیمان های مالی مهمی با اکثر کشورهای بزرگ و مهم در بین شهرهای مهم ویتنام دارد.

سفری به کشوری تاریخی و زیبا با نام ویتنام!

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

آنالیز شهرهای مهم ویتنام

شهر هوا ویتنام

شهر هوا که از شهرهای تاریخی و قدیمی کشور ویتنام می باشد را تاجران ژاپنی و چینی ساختند و می توان فرهنگ و آداب و رسوم مردمان چین و ژاپن را در معماری های بی نظیر بناهای باشکوه ویتنام به وضوح مشاهده کرد.

شهر هانوی ویتنام

پایتخت ویتنام شهر هانوی بوده که در برگیرنده تمام مراکز دولتی وسیاسی اعم از وزارتخانه ها و نهادهای حکومتی است. اگر چه این شهر پایتخت ویتنام است اما شهر هوشی مین ویتنام از نظر مالی و تجاری یک سر و گردن از شهر هانوی بالاتر است و رتبه اول را در زمینه تجارت و بازرگانی در این کشور به خود اختصاص داده است. شهر هانوی را شهر دریاچه ها نیز می گویند. در این شهر که از شهرهای مهم ویتنام است، اگر اندکی جست و جو کنید، شاهد 50 دریاچه بزرگ و کوچک خواهید بود که در جای جای شهر به صورت پراکنده وجود دارند. متاسفانه مثل دیگر شهرهای کشورهای دنیا این شهر نیز از آسیب های شهر نشینی و تجاوز به حریم توسط انسان در امان نمانده و طمع انسان برای ساخت و ساز و تخریب محیط طبیعی و زیست سبب شده که در این چند ساله اخیر برخی از دریاچه های شهر هانوی به کلی محو و ناپدید گردند، به طوریکه گویی اصلا وجود خارجی نداشته اند.

شهر هوشی مین ویتنام

در گذشته با نام سایگون شناخته می شده و هنوز هم اهالی جنوب ویتنام شهر هوشی مین را با نام قدیمی خود یعنی سایگون یاد می نمایند که در روزگاری قبل از این که حکومت جنوب سقوط کند، به عنوان پایتخت جمهوری ویتنام شناخته می شد و امروزه بخش مرکزی هوشی مین به نام سایگون نام گذاری شده است و همان طور که گفتیم از نظر تجاری و بازرگانی نقش به سزایی در اقتصاد کشور ویتنام دارد و از شهرهای مهم ویتنام به حساب می آید.

شهر دانانگ ویتنام

این شهر که یکی دیگر از شهرهای مهم ویتنام می باشد، در سواحل جنوب مرکزی ویتنام و در ساحل دریای جنوبی چین در دهانه رود هان واقع شده است و به عنوان یک شهر بزرگ بندری در این کشور شناخته می شود و دارای سواحلی زیبا و دیدنی بوده و گردشگران زیادی علاقه ویژه ای برای سفر به این شهر ساحلی و آفتاب دریافت در ساحل آن در آب و هوای ویتنام را دارند.

شهر هایفونگ ویتنام و لذتی تازه از غذاهای ویتنام

جمعیت این شهر برابر با 1904100 نفر می باشد و دارای امکانات دریایی بزرگ و بی نظیری است. شهر هایفونگ در شمال شرقی ویتنام در یک منطقه ساحلی واقع شده و از نظر حمل و نقل و راه های ارتباطی بین المللی شامل مسیرهای دریایی، راه آهن و جاده ها و خطوط هوایی و آبراه داخلی در موقعیت استراتژیک و بسیار مناسبی قرار گرفته و به عنوان بندر مهم و با ارزش در شمال ویتنام شناخته می شود. در کشور ویتنام شهری ممنوعه قرار گرفته که در آن انوع پایکوبی های سنتی و موسیقی هایی که به سلسله پادشاهان تعلق داشت، اجرا می شود و این شهر نیز می تواند یکی از شهرهای پر جاذبه و جذاب برای گردشگران و مسافران ویتنام باشد.

آب و هوای ویتنام زیبا

نوع آب و هوای ویتنام بر اساس منطقه تقسیم بندی می شود. باران های موسمی و دوگانه در شمال و آب و هوای حاره ای در جنوب این کشورحکم فرما است و از این جهت که ویتنام در عرض های جغرافیایی گوناگون با ارتفاعات مختلف قرارگرفته، دارای آب و هوای گوناگونی است. در طول سال در این کشور میانگین رطوبت هوا چیزی درحدود 84 درصد می باشد. از ماه نوامبر تا آوریل در قسمت جنوبی ویتنام شاهد آب و هوای گرم و خشک خواهید بود. این کشور کشوری با 2000 کیلومتر خط ساحلی است. بیشتر خاک ویتنام را جنگل های انبوه و سرسبز وکوهستان تشکیل داده است. این کشور از نظر جغرافیایی و توپولوژی زمین شناختی بدین گونه است که 20 درصد از مساحت ویتنام را زمین های مسطح و هموار، 40 درصد از این سرزمین را کوهستان و جنگل و 40 درصد دیگر را تپه ماهورها تشکیل داده اند .فلات ها و کوهستان های مرتفع بیشتر قسمت های شمالی ویتنام را در برگرفته اند و در حدود 3000 کیلومتر مربع از این ناحیه را دلتای مثلث شکل رود سرخ پوشش داده است. مرزهای غربی ویتنام با کشورهایی چون کامبوج و لائوس را رشته کوه چونگ سون که از استان تبت چین تا شمال ویتنام امتداد دارد، به وجود آورده است و این رشته کوه ها تا شمال شهر هوشی مین در دلتای مکونگ امتداد دارند.

غذاهای ویتنام دیدنی

ویتنام به سرزمین غذاهای خوشمزه و لذیذ معروف است و همچنین نوشیدنی های این شهر که بیشتر از شکوفه تهیه می شود، بسیار خوشمزه می باشد. برخی قسمت های ویتنام نوشیدنی مورد علاقه و همیشگی مردمان محلی آبی را که از پختن برنج درست می شود، دارد و تمام غذاهای اینجا دارای طعم خاص و ویژه ای می باشند که منحصر به ویتنام است.

برگزاری فستیوال ها در ویتنام و لذت بردن از غذاهای ویتنام

یکی از مهم ترین جاذبه های ویتنام را می توان برگزاری فستیوال های مختلف و شادی دانست که 54 نژاد گوناگون که در گوشه گوشه این کشور ساکن هستند، برگزاری می نمایند و در آن می توان فرهنگ ویتنام و غذاهای ویتنام را از نزدیک دید و گریزی است به ریشه های مردمان ویتنام. در این جشنواره ها به بزرگداشت قهرمانان و بزرگانی که در راه رشد و استقلال این کشور جان خود را از دست داده اند، می پردازند. اگر بخواهیم نام این فستیوال ها را بیان کنیم باید بگوییم که مهمترین فستیوالی که در ویتنام برگزار می شود، تعطیلات تت می باشد که همزمان با آغاز سال نوی شمسی در این کشور آغاز می شود و در شهرهای مهم ویتنام دیدنی است. همچنین فستیوال نیمه پاییز و جشن پانزدهمین روز جولای از دیگر جشنواره هایی است که در این کشور اسرار آمیز برگزار می شود و از جمله کارهایی که در این جشنواره ها انجام می گیرد، این است که در این جشنواره ها به دعا و نیایش و خوردن غذاهای ویتنام می پردازند، عودهای خوشبو روشن می نمایند، نذورات مختلف و گوناگون توسط مردم اهدا می شود و حتی بازی های گروهی برگزار می شود. یکی از کارهایی که هر ساله قبل از آغاز فستیوال برگزار می شود، این است که مجسمه های مقدس و مکان های برگزاری و این جشنواره ها و مراسمات در نیمه شب قبل از فستیوال شست و شو و نظافت و تزئین می شوند و غذاهای ویتنام نیز پخته و آماده می شود.

منبع: همگردی
انتشار: 5 مرداد 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 227

به "سفری به کشوری تاریخی و زیبا با نام ویتنام!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفری به کشوری تاریخی و زیبا با نام ویتنام!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید