ویتنام؛ سرزمینی از جاذبه های طبیعی تا جاذبه های ساخته دست بشر

به گزارش مجله گرافیک، ویتنام با مردم محلی بسیارگرم و مهمان نواز و مذهب بودایی و نوع حکومت جمهوری یکی از زیباترین کشورهای جنوب شرقی آسیا است

ویتنام؛ سرزمینی از جاذبه های طبیعی تا جاذبه های ساخته دست بشر

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

زیرا این کشور گزینه های تفریحی زیادی برای بازدیدنمایندگان از جاذبه های طبیعی مانند غارسون دونگ و خلیج هالونگ تا جاذبه های ساخته دست بشر موزه ها و معابد مقدس مانند مقبره هوشی مین و پاگوداها دارد. در ویتنام بیشتر مردم به کشاورزی مشغولند و به زراعت برنج می پردازند از دیگر محصولاتشان ذرت و سیب زمینی شیرین است و همچنین چای را می توان به وفور در آن جا دید. نکته جالب توجه این است که ویتنام توانسته با حفرتونل هایی به طول 250 کیلومتردرجنگ با آمریکا برنده گردد این تونل ها را در پارکی به صورت موزه به نمایش گذاشته اند دردرون تونل ها بیمارستان، آشپزخانه و لباس های رزمی ساخته شده از لاستیک های ترکیده و ریشه گیاهان را می توان دید.

پاگوداهای ویتنام درواقع معابد و آرامگاه هایی هستند که برای مردم ویتنام بسیار با ارزشمندند نمونه بی نظیر معماری ویتنام را در پاگوداها می توان دید که ازبناهای چتری شکل چند طبقه و دارای پله های مارپیچ داخل آن و تعداد طبقات فرد تشکیل شده است زیرا چینی ها اعتقاد دارند عدد زوج نحس است. این معابد به سبب کنده کاری های پیچیده و زیبایشان بسیار قابل توجه هستند.

از دیگر ویژگی های جالب این کشورغذاهای خوشمزه و متنوع، موسیقی و پایکوبی های سنتی، فستیوال های هنری، افسانه ای و سبک زندگی جالب مردم آن است فستیوال های مذهبی ویتنام که شهرت فراوانی دارند شامل اجرای مراسم دعا و نیایش، اهدای نذورات، روشن کردن عودهای خوشبو و شرکت در بازیهای گروهی می باشد. برگزاری مراسم های متنوع که سرشار از شادی، نشاط با لباس های سنتی رنگارنگ فرصتی است که می توانیم با جهانی منحصر بفرد ویتنام، رسوم و فرهنگ آن ها بیشتر آشنا شویم.

از جاذبه های عجیب و غریب ویتنام که واقعا جزء نوادر جهان محسوب می گردد چشم اندازهای طبیعی و فوق العاده زیبا واختلاف ارتفاع خیلی زیاد که از ویژگی های منحصر به فرد آن می باشد وهر گردشگری را مجذوب خود می نماید می توان به دلتای مکونگ و خیلج هالونگ اشاره نمود. دلتای مکونگ مملو از روستاهای هنری، درختان مانگرو و باغ ها است که می توان یکی از بهترین تجربه های زندگی قایق سواری یا دوچرخه سواری را در این جا داشت و خیلج هالونگ که به خلیج اژدها شهرت دارد در لیست میراث جهانی یونسکو نیز می باشد در این خلیج در حدود 3000 جزیره کوچک و بزرگ وجود دارد که جنس این جزیره ها از سنگ آهک است مانند جزیره میمون، جزیره قورباغه و غارهای بی نظیر و شگفت انگیز آن از طریق باد و موج ساخته شده است مثل غار کیم کوی، غار دائوگو، غارتین لانگ جزئ اماکن دیدنی هالونگ می باشند.

کسانی که دوست دارند در سفرشان آرامش مطلق را تجربه و از طبیعت زیبا و بکر استفاده نمایند در تور ویتنام، لائوس و کامبوج با اسپیلت همراه شوند.

منبع: اسپلیت البرز
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 561

به "ویتنام؛ سرزمینی از جاذبه های طبیعی تا جاذبه های ساخته دست بشر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویتنام؛ سرزمینی از جاذبه های طبیعی تا جاذبه های ساخته دست بشر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید