سال تحصیلی آینده غیرحضوری خواهد بود؟

به گزارش مجله گرافیک، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی از آموزش غیرحضوری در سال تحصیلی آینده اطلاع داد و گفت: باید خود را برای شرایط قرمز و زرد آماده کنیم و باید بدانیم با معلمان، دانش آموزان و اولیای آن ها در این شرایط چگونه رفتار کنیم تا نگرانی های اوضاع کرونایی آن ها را کاهش دهیم.

سال تحصیلی آینده غیرحضوری خواهد بود؟

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مهاجرت به کانادا از طریق کالج هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، حسن ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در جلسه بحث و آنالیز آماده سازی بسته های آموزشی مجازی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در شرایط زرد و قرمز کرونایی اظهار کرد: معاونت های مختلف این سازمان متناسب با ماهیت خود در حال تمهید مقدمات شروع سال تحصیلی پیش رو هستند.

وی با تأکید بر اینکه سازمان پژوهش در دو عرصه پیگیر کارهای وزارت متبوع هستند، ادامه داد: میدان اول میدان سخت یعنی فراوری و چاپ کتاب های درسی است. یکی از موضوعات مهم در این عرصه ثبت سفارش مواد آموزشی است که هرروز به وسیله کارگروه های سازمانی و استانی پیگیری می گردد و امیدواریم با پیگیری هایی که به عمل می آید نواقص آن رفع گردد.

معاون وزیر آموزش و پرورش حساسیت و ظرافت را دومین میدان پیگیری کارهای وزارت آموزش و پرورش برشمرد و اضافه کرد: تهیه و تدوین بسته آموزشی برای شرایط زرد و قرمز کرونایی در این بخش قرار می گیرد که سازمان این روزها در حال اجرا آن است، البته باید قبل از ارائه به مقام عالی وزارت خودمان در مورد مناسب و کافی بودن آن عادلانه قضاوت کنیم و ابهامات رفع گردد.

ملکی گفت: اوضاع کنونی کشور نشان می دهد برای سال تحصیلی آینده آموزش حضوری نخواهیم داشت بنابراین باید خود را برای شرایط قرمز و زرد آماده کنیم. سؤال عمده آن است که نحوه مواجهه ما با معلمان، دانش آموزان و اولیای آن ها در این شرایط چگونه باید مدیریت گردد تا نگرانی های اوضاع کرونایی آن ها را کاهش دهیم؟.

در ادامه این نشست علی محبی معاون برنامه ریزی درسی و فراوری بسته های تربیت و یادگیری وزارت آموزش و پرورش توضیح داد: دفاتر باید برای شرایط اضطرار، محتوا، زمان و روش را به طور شفاف تبیین نمایند. سازمان پژوهش برای شروع سال تحصیلی جدید باید تکلیف برنامه درسی را روشن کند.

در ادامه دفاتر گزارشی از اقدامات صورت گرفته را ارائه کردند که نقش تلخیص و نمایانگری جدول معین شده، اتخاذ رویکرد تسهیلگری سازمان، آسان بودن ارائه آموزش مجازی دوره فنی و حرفه ای و کاردانش، ارتقای شبکه رشد، تبدیل مجلات رشد به مجلات چندرسانه ای بعضی از مهم ترین موارد مطرح شده بود.

ملکی در جمع بندی این نشست اعلام کرد: برای انجام کارهایمان باید مبنای نظری و تئوریک داشته باشیم، اما نکته قابل توجه شرایط غیرعادی اوضاع کنونی است که باید برای این قاعده غیرعادی قوانینی وضع کنیم. شرایط باید طوری مدیریت گردد که پانزدهم شهریورماه برای معلمان، دانش آموزان و اولیای آنها بسته آموزشی قابل اجرا و متناسب با شرایط قرمزو زرد ارائه دهیم.

رئیس سازمان پژوهش چارچوب اقدام اساسی سازمان را برای شرایط فعلی سه محور اصول و کلیات، تعاریف و مفهوم شناسی دانست.

وی ادامه داد: مختصات جدولی که تهیه می گردد باید معنادار، نمایانگر و تسهیلگر باشد. در واقع هر علامت جدول باید کارگشا و معلوم باشد. جدول باید معین کند معلم چگونه می تواند در تدریس به شبکه شاد یا ملی رشد متصل گردد و همچنین در جدول باید نقش و انتظارات عناصر نیز معلوم گردد.

ملکی در مورد تهیه جدول و راهنمای توصیفی به نکات مهمی همچون تفاوت های دو دوره ضمن توجه به چارچوب ارائه شده، توجه به تفاوت های دروس کارگاهی و غیرکارگاهی، اصالت دادن به تربیت دانش آموز و تهیه استلزامات اجرایی برای بسته های فراوریشده اشاره نمود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در توصیه هایی به دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، گفت: به دلیل اهمیت سال تحصیلی تمام هم و غم ما باید ارائه بسته مکمل و غنی ساز متمرکز برای تک تک دروس باشد، درون آن باید فیلم های آموزشی، الگوهای تدریس مطلوب، کتاب های آموزشی مناسب، فایل صوتی و امثالهم باشد.

وی اضافه کرد: اجزای این بسته شامل فیلم های آموزشی مناسب، الگوهای تدریس پیروز، کتاب های آموزشی مناسب، فایل صوتی کتاب و فعالیت های تکمیلی و علمی می گردد.

ملکی با تأکید بر اینکه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی باید در انجام فعالیت های خود مراقبت های ویژه ای به عمل آورد گفت: این مراقبت ها مراقبت های علمی ـ آموزشی، مراقبت فرهنگی و ارزشی، عمل کردن زیر چتر اسناد تحولی و تبعیت از آن ها، مراقبت در ارزیابی فراوریات بیرونی با تشکیل کمیته هایی در دفتر انتشارات و فناوری آموزشی با یاری سایر دفاتر و ارتباط با سایر بخش ها به ویژه بخش های خصوصی برای ساماندهی برنامه ها و فعالیت های سازمان را شامل می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1246

به "سال تحصیلی آینده غیرحضوری خواهد بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال تحصیلی آینده غیرحضوری خواهد بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید