دوخطه شدن راه آهن قزوین تهران تا سرانجام سال اجرایی گردد

به گزارش مجله گرافیک، خبرنگاران/قزوین نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه دوخطه شدن راه آهن قروین تهران 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم با تزریق اعتبار تا خاتمه سال به بهره برداری برسد.

دوخطه شدن راه آهن قزوین تهران تا سرانجام سال اجرایی گردد

داوود محمدی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، در شورای اداری استان قزوین که امروز 12 دی در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار گردید، توضیح داد: ما در استان قزوین به لحاظ سرانه ورزشی از صندلی خوبی برخوردار هستیم و نتیجه آن در مسابقات ملی، آسیایی و جهانی دیده شده است.

وی اضافه نمود: در مورد سالن 6000 نفری کارهای خوبی اجرا شده است اما احتیاجمند تزریق اعتبار هستیم، این سالن دو میدانی است که تا به امروز در قزوین وجود نداشته است، همچنین باید در مورد فضاهای اختصاص بانوان در حوزه ورزش نیز اقداماتی صورت بگیرد.

همه در مسیری حرکت نمایند که مشارکت مردم تقویت گردد

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرا رسیدن ایام انتخابات تأکید کرد: در انتخابات فارغ از اینکه چه کسی انتخاب می گردد آنچه که احتیاج داریم مشارکت است، همه باید مسیری را طی نمایند که مشارکت مردم را تقویت کنیم چون دشمن به دنبال کاهش مشارکت است.

وی اضافه نمود: باید به نوعی حرکت صورت بگیرد که سلایق مختلف در انتخابات مشارکت نمایند، علی رغم همه مسائل و تنگناهای موجود مردم بصیرت دارند و عملکردها در این خصوص موثر است.

محمدی اعلام کرد: بودجه توسط دولت به مجلس تقدیم شده است و دیگر نمی توانیم در دولت کاری کنیم فقط می توانیم پیشنهاد دهیم، مدیران و فرمانداران اگر پیشنهادی دارند ارائه دهند تا ما پیگیری می کنیم.

وی توضیح داد: یکی از پروژه هایی که باید پیگیری گردد دو خطه شدن راه آهن قزوین به تهران است که 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و باید اهتمام جدی باشد سال جاری به نتیجه برسد، اگر اعتبار بگیرد قابل انجام است و مزایای فراوانی خواهد داشت.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر هر پنج ساعت یک قطار عبور می نماید که با دو خطه شدن می توان هر ساعت یک قطار داشته باشیم، ضمن اینکه امکان قطار سریع السیر نیز فراهم می گردد و نیم ساعته به تهران می رسیم، اصل سرمایه گذاری اجرا شده است تتمه کار باقی مانده که نگاه معطوف می خواهد.

فضاهای درمانی قزوین شرایط مطلوبی ندارد

وی تأکید کرد: فضاهای درمانی استان نیز شرایط مطلوبی ندارد به طوری که از ساخت بیمارستان بیست و دو بهمن 90 سال و از ساخت بیمارستان بوعلی و شهیدرجایی 50 سال می گذرد، در واقع سه بیمارستان اصل استانی فرسوده هستند، بیمارستان 750 تختخوابی احتیاج به منابع ملی دارد که در مجلس در حال پیگیری است.

محمدی اعلام کرد: تنها بیمارستان خیریه شهرستان البرز شش ماه تعطیل است، مردم نگرانند این شهرستان 200 هزار جمعیت دارد ولی یک بیمارستان دولتی نداریم، بیمارستان 23 میلیارد تومان بدهی داشت که وزیر بهداشت قول داد این رقم پیگیری و پرداخت گردد، تقاضا داریم فرایند اداری آن نیز تسریع گردد چرا که یک روز هم دارای اهمیت است.

استان قزوین در تأمین آب شرب مشکل دارد

وی اظهار کرد: انتقال آب از سد طالقان به قزوین مصوب شده است و ردیف بودجه دارد، تقاضا داریم سال جاری مراحل لوله گذاری به خاتمه برسد و 30 میلیارد قول داده شده نیز محقق گردد، انتظار داریم مشکل آب شرب که مرکز استان نیز با آن روبه رو است پیگیری و فاز یک آن تا فروردین ماه افتتاح گردد.

رئیس کمسیون اصل 90 مجلس یادآور شد: برای آبیاری نوین نیز احتیاجی به بودجه بیشتری داریم چرا که تجهیزات چندبرابر افزایش قیمت داشته است در این حوزه نیز انتظار حمایت و یاری داریم.

وی تأکید کرد: در حوزه ارتقا تقسیمات کشوری نیز گله مندیم، بعضی از مناطق ما مانند محمدیه، الموت غربی و شرقی آمادگی تبدیل شدن به شهرستان را داشتند، همچنین تبدیل شدن اقبالیه به بخش و تبدیل بعضی از روستاها مانند زیاران و قشلاق پیگری و پفراینده تمام شده است اما ابلاغ نشده، حالا که نمی توانیم در حوزه معیشت یاری کنیم انتظار می رود در این حوزه ها به خوبی وارد شویم و موجی از شادی را به ارمغان بیاوریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 765

به "دوخطه شدن راه آهن قزوین تهران تا سرانجام سال اجرایی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوخطه شدن راه آهن قزوین تهران تا سرانجام سال اجرایی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید