دستکاری عجیب برای داماد روحانی در آزمون خلبانی ، پشت پرده حیرت انگیز قبولی پس از مردودی های مکرر ، به مسافران پروازها رحم کنید!

به گزارش مجله گرافیک، آنالیز فرایند اعطای گواهینامه خلبانی به کامبیز مهدی زاده داماد حسن روحانی رئیس جمهور سابق حاکی از دستکاری در آزمون های خلبانی وی است که ضروری است نهادهای نظارتی برای حفظ جان مسافران ورود نمایند.

دستکاری عجیب برای داماد روحانی در آزمون خلبانی ، پشت پرده حیرت انگیز قبولی پس از مردودی های مکرر ، به مسافران پروازها رحم کنید!

به گزارش خبرنگاران، داستان کامبیز مهدی زاده داماد حسن روحانی رئیس جمهور سابق برای دریافت گواهینامه خلبانی در نوع خود کم نظیر است که در ادامه خلاصه ای از این داستان را می خوانیم.

مهدی زاده که ظاهراً در حوزه زمین شناسی تحصیلات دانشگاهی دارد، در دوره ای دانشجوی خلبانی مرکز آموزش های هوانوردی هما بوده است و از سوی آن مرکز برای آزمون خلبانی (A) CPL به سازمان هواپیمایی کشوری معرفی گردید. وی در مورخه 21 اسفندماه سال 1396 برای اولین بار در این آزمون حاضر می شود ولی با نمره 62 مردود می شود.

در ادامه داماد رئیس جمهور سابق، مجدداً 10 اردیبهشت ماه سال 97 یعنی کمتر از 2 ماه بعد برای شرکت در آزمون معرفی می شود که این بار هم با نمره 64، یعنی 2 نمره بیشتر از آزمون اول مردود شده است.

جالب اینکه نامبرده کمتر از یک ماه بعد از مردودی دوم، یعنی 7 خردادماه 97 برای بار سوم از سوی مرکز آموزش های هوانوردی هما برای آزمون (A) CPL به سازمان هواپیمایی کشوری معرفی می شود که این بار هم با نمره 65 مردود می شود.

اما در اقدامی عجیب از سوی دفتر گواهینامه ها، امتحانات و امور پزشکی سازمان هواپیمایی کشوری درخواستی برای شرکت نرم افزاری برگزارنماینده آزمون ارسال می شود تا برای آزمون 7 خرداد سال 1397 نمره منفی حذف شود و تعداد سؤالات از 100 به 99 کاهش یابد.

با این ترفند عجیب و غریب، نمره داماد رئیس جمهور سابق در آزمون سوم به 70 افزایش می یابد و قبولی وی در این آزمون اعلام می شود.

داستان دستکاری آزمون خلبانی داماد رئیس جمهور سابق به همین جا ختم نمی شود و در ادامه شرکت تیدا به عنوان یک مرکز آموزش تایپ خلبانی بدون در نظر گرفتن مقررات وقت سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر لحاظ پیش احتیاج Frozen ATPL برای شرکت در آزمون تایپ هواپیما، وی را جهت آزمون ایرباس A320 معرفی می نماید.

این آزمون 14 تیرماه سال 1400 برگزار گردید و داماد رئیس جمهور سابق در ادامه مردودی های سابق، در این آزمون هم با نمره 54 مردود شد، ولی مجدداً 5 اردیبهشت ماه سال 1401 مهدی زاده در آزمون ATPL حاضر می شود و این بار با نمره 70 قبول می شود، اما با این حال اقدامی برای درج این نمره در گواهینامه صورت نمی گیرد.

با همه این تفاصیل و آزمون های متعدد مردودی که برگزار گردیده و در نهایت با ترفندهای مختلف نمره قبولی برای وی ثبت شده است، داماد رئیس جمهوری سابق در زمان حاضر دارای گواهینامه CPL/IR منقضی با تاریخ اعتبار 1400/05/09 است یعنی با ارفاق های اجرا شده هم وی هم اکنون مجوز خلبانی ندارد.

پیگیری خبرنگار تسنیم از یکی از خلبانان خبره حاکی است، یک خلبان برای دریافت مجوز ATPL باید 2500 ساعت پرواز انجام دهد که در ایران در خوشبینانه ترین حالت هر خلبان می تواند در سال 1000 ساعت پروازی داشته باشند، به عبارت دیگر حداقل 2.5 سال زمان ضروری است تا این مجوز برای خلبانان صادر شود.

از سوی دیگر گواهینامه CPL/IR داماد رئیس جمهور سابق منقضی شده است، با این تفاصیل فرد مورد نظر به وسیله معلم خلبان سازمان هواپیمایی کشوری (TRE) ممیزی نشده است و صلاحیت خلبانی را ندارد، بنابراین ضروری است نهادهای نظارتی هم درباره نحوه قبولی فرد یادشده در آزمون های مختلف خلبانی و هم احتمال اقدام به خلبانی به وسیله وی که ممکن است خطرات جبران ناپذیری برای مسافران عزیز کشورمان داشته باشند، ورود نمایند و آنالیز های لازم را انجام دهند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 مرداد 1402 بروزرسانی: 19 مرداد 1402 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2378

به "دستکاری عجیب برای داماد روحانی در آزمون خلبانی ، پشت پرده حیرت انگیز قبولی پس از مردودی های مکرر ، به مسافران پروازها رحم کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستکاری عجیب برای داماد روحانی در آزمون خلبانی ، پشت پرده حیرت انگیز قبولی پس از مردودی های مکرر ، به مسافران پروازها رحم کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید