در موضوع پارک های جنگلی با حوزه گردشگری همکاری می کنیم

به گزارش مجله گرافیک، میراث آریا/ براساس سخنان رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، در موضوع پارک های جنگلی با حوزه گردشگری همکاری می کنیم.

در موضوع پارک های جنگلی با حوزه گردشگری همکاری می کنیم

عباسعلی نوبخت در نشست تخصصی معاونان سرمایه گذاری ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استانها که با حضور معاون گردشگری و معاون توسعه مدیریت و منابع این وزارتخانه در محل سالن فجر برگزار گردید، با بیان اینکه با توسعه پایدار در تمامی زمینه ها موافق هستیم، اضافه کرد: در بعضی موارد به دلیلی بخشی نگری امنیت زیستی به خطر می افتد.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به خطر بخشی نگری توضیح داد: 137 میلیون هکتار اراضی کشور متعلق به سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری است که کاربری تمامی این اراضی برای ما حائز اهمیت است و نسبت به تخریب نشدن آنها دغدغه داریم.

او با تاکید بر توسعه گردشگری با حفظ داشته ها و رعایت قوانین ادامه داد: چهار پایلوت را در جنگل های شمال کشور که دارای 2,5 تا 60 میلیون سال قدمت دارند، اجرا نموده ایم. این جنگل ها میراث طبیعی است که همه باید برای حفظ این میراث به بکدیگر یاری کنیم.

نوبخت با تاکید بر اینکه برای تحقق اهدافمان باید یکدست شویم و دغدغه هایمان مشترک باشد، اضافه کرد: مردم باید با حداقل خسارت به طبیعت از آن بهره مند شوند و حفظ سایر کارنمودهایی که تضمین کننده امنیت زیستی مردم باشد، هدف اصلی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری است.

او با اشاره به طبقه بندی پارکهای جنگلی بیان نمود: در موضوع پارکهای جنگلی در موارد مربوط به حوزه گردشگری که با اصول علمی هم راستا باشد، همکاری می کنیم.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری به همکاری با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید نمود و افرود: استفاده از طبیعت حق مردم است. انتظار داریم که همکاران وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نماینده سازمان منابع طبیعی در استان باشند و این امر از سوی ما نیز رعایت می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2207

به "در موضوع پارک های جنگلی با حوزه گردشگری همکاری می کنیم" امتیاز دهید

1 کاربر به "در موضوع پارک های جنگلی با حوزه گردشگری همکاری می کنیم" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در موضوع پارک های جنگلی با حوزه گردشگری همکاری می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید