دبیر علمی کنگره بین المللی جراحان دهان، فک و صورت ایران مطرح نمود؛ لزوم جدی دریافت اختلالات فکی، بالا رفتن سن مسائل بیماران را حاد می نماید

به گزارش مجله گرافیک، پرهیز گفت: اگر اختلالات فکی با ارتودنسی بهبود نیافت باید انجام جراحی را سریع تر صورت داد تا از عوارض بعدی جلوگیری گردد.

دبیر علمی کنگره بین المللی جراحان دهان، فک و صورت ایران مطرح نمود؛ لزوم جدی دریافت اختلالات فکی، بالا رفتن سن مسائل بیماران را حاد می نماید

به گزارش ، سید علیرضا پرهیز دبیر علمی هفدهمین کنگره بین المللی جراحان دهان، فک و صورت ایران در هفدهمین دوره این کنگره در ارتباط با موضوع جراحی های فکی اظهارداشت: روابط 2 فک بر اساس نحوه قرار دریافت دندان ها بر روی هم به سه قسمت تقسیم می شوند که در نوع اول فک بالا همپوشانی مختصری بر روی فک پایین داشته، در نوع دوم فک بالا جلوتر است و در نوع سوم فک پایین جلوتر است.

وی بیان داشت: امروزه دیگر درمان این اختلال ها تنها درمان زیبایی به شمار نمی رود بلکه احتیاج فرد را جهت پیشگیری از بیماری های دیگر تأمین خواهد نمود.

وی با بیان اینکه در صورت برطرف نشدن این مشکل بیمار در سنین بالا شرایط حادتری را خواهد داشت گفت: سخت شدن تکلم، اختلال در غذا خوردن و مسائل عملکرد فک از جمله این اختلالات است.

وی گفت: اگر اختلالات فکی با ارتودنسی بهبود نیافت باید انجام جراحی را سریع تر صورت داد تا از عوارض بعدی جلوگیری گردد، این مسئله علاوه بر پیشگیری از اختلالات گوارشی از مسائل روحی و روانی فرد نیز پیشگیری خواهد نمود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 159

به "دبیر علمی کنگره بین المللی جراحان دهان، فک و صورت ایران مطرح نمود؛ لزوم جدی دریافت اختلالات فکی، بالا رفتن سن مسائل بیماران را حاد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیر علمی کنگره بین المللی جراحان دهان، فک و صورت ایران مطرح نمود؛ لزوم جدی دریافت اختلالات فکی، بالا رفتن سن مسائل بیماران را حاد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید