خودکشی دومین پلیس حاضر در حمله حامیان ترامپ به کنگره

به گزارش مجله گرافیک، مقام های آمریکا خبر دادند، جفری اسمیت افسر پلیس حاضر در هنگام حمله 17 دی ماه طرفداران دونالد ترامپ به کنگره این کشور خودکشی کرد.

خودکشی دومین پلیس حاضر در حمله حامیان ترامپ به کنگره

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فارس، با گذشت سه هفته از حمله مرگبار طرفداران دونالد ترامپ به جلسه کنگره آمریکا برای تایید پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، دومین افسر پلیس حاضر در هنگام این حمله خودکشی کرد.

رئیس اداره پلیس متروپلیتن کلمبیا که ریاست اداره پلیس واشنگتن دی سی پایتخت آمریکا را برعهده دارد، از خودکشی یکی از افسران پلیس که در جریان حمله هوداران ترامپ به کنگره حضور داشت، اطلاع داد.

بنا بر گزارش وبگاه هیل، رابرت کونتی ضمن اعلام خبر خودکشی دومین افسر پلیس حاضر در هنگام حمله طرفداران رئیس جمهور سابق آمریکا به کنگره نام این افسر را جفری اسمیت اعلام نمود.

به گفته رئیس پلیس ناحیه کلمبیا، اسمیت در هنگام حمله به کنگره و در جریان کوشش برای مقابله با این حمله زخمی شده بود.

کونتی اضافه نمود: این یک واقعه بسیار ناراحت کننده و فاجعه بار برای ماست. او در نتیجه تقابلی که در کنگره اجرا شده بود، زخمی شده بود و چند روز بعد این افسر پلیس، جان خودش را گرفت.

مقام های پلیس آمریکا از شروع تحقیقات درباره خودکشی این افسر پلیس اطلاع دادند.

بنا بر گزارش هیل، حداقل دو افسر پلیس آمریکا به دنبال حمله ششم ژانویه (17 دی ماه) طرفداران ترامپ به کنگره این کشور جان دادند که یکی از آنها در نتیجه خودکشی و دیگری در نتیجه جراحت ناشی از درگیری ها بین عاملان حمله با نیروهای پلیس کنگره بوده است.

در جریان حمله به کنگره آمریکا که با تحریک ترامپ صورت گرفت، حداقل 5 نفر کشته شدند که یکی از آنها افسر پلیس محافظ کنگره این کشور بود.

مواضع ترامپ در برانگیختن طرفداران خود برای حرکت به سوی کنگره آمریکا در روز تایید آرای الکترال انتخابات ریاست جمهوری این کشور سبب شد که دموکرات ها استیضاح او را در کنگره در پیش گیرند.

مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریت ان در دست دموکرات هاست، استیضاح ترامپ را در آخرین روزهای حضور او در مقام ریاست جمهوری تصویب کرد و قرار است جلسات دادگاه استیضاح او در مجلس سنا در تاریخ هشتم فوریه (20 بهمن) برگزار گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1557

به "خودکشی دومین پلیس حاضر در حمله حامیان ترامپ به کنگره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودکشی دومین پلیس حاضر در حمله حامیان ترامپ به کنگره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید