خطری که از بیخ گوش 4 فضانورد جدید ایستگاه فضایی گذشت

به گزارش مجله گرافیک، شرکت اسپیس ایکس روز گذشته چهار فضانورد را به ایستگاه فضایی بین المللی رساند، اما این پرواز دقیقاً طبق برنامه پیش نرفت.

خطری که از بیخ گوش 4 فضانورد جدید ایستگاه فضایی گذشت

چهار فضانوردی که در پرواز کپسول کرو دراگون به سوی ایستگاه فضایی بین المللی راهی بودند، با خطر برخورد یک شیء ناشناخته روبرو شدند. در حالی که آنها به سوی ایستگاه فضایی بین المللی در حرکت بودند، این شیء که تا به امروز ناشناخته باقی مانده است، از نزدیکی کپسول کرو دراگون گذشت.

در ابتدا اعتقاد بر این بود که این شیء یک تهدید فوری برای خدمه و فضاپیما است، اما سپس تعیین شد که این شیء در فاصله حدود 45 کیلومتری فضاپیما قرار گرفته است. در نهایت هم خوشبختانه فضاپیمای دراگون و این شیء بدون برخورد از کنار یکدیگر عبور کردند و 4 فضانورد جدید ایستگاه فضایی بین المللی با خیال راحت به مقصد نهایی خود رسیدند.

کلی هامفریس سخنگوی ناسا گفت: تیم ناسا و اسپیس ایکس توسط فرماندهی فضایی آمریکا از احتمال برخورد آگاه شدند. این شیء تا به امروز به عنوانناشناخته طبقه بندی شده است.

طبق گفته هامفریس، تهدید در زمان اطلاع بسیار جدی بود و زمانی برای برنامه ریزی و انجام مانورهای گریز نبود و تنها به خدمه دستور داده شد که لباس های تحت فشار خود را بپوشند.

این در حالی بود که خدمه طبق برنامه پرواز، لباس های فضایی خود را به منظور آماده شدن برای خواب درآورده بودند.

گروه کنترل ماموریت ناسا حدود 7 ساعت پس از پرتاب موفقیت آمیز از مرکز فضایی کندی در فلوریدا به خدمه خبر داد که آنها با یک شیء با خطر بالقوه برخورد روبرو شده اند.

چهار فضانورد جدید ایستگاه فضایی بین المللی به نام های شین کیمبرو و مگان مک آرتور از ناسا، توماس پسکت فضانورد آژانس فضایی اروپا(ESA) و آکیهیکو هوشیده فضانورد آژانس فضایی ژاپن(JAXA) هستند که وظایف مختلفی را در ایستگاه فضایی بین المللی بر عهده دارند.

گروه کنترل عملیات، این شیء را به محض شناسایی در حال برخورد با دراگون متصور شد و به خدمه اتخاذ اقدامات احتیاطی را توصیه کرد.

سارا گیلیس مهندس عملیات ناسا در هنگام شناسایی این شیء طی پیامی خطاب به خدمه اظهار داشت: توجه، ما یک شیء با احتمال برخورد را در فاصله نزدیک به دراگون شناسایی نموده ایم. بنابراین شما باید فوراً ضمن پوشیدن لباس های فضایی خود، خود را روی جایگاه ها ایمن کنید. ما با احتیاط به گونه ای عمل خواهیم کرد تا شما را در شرایط بهتری قرار دهیم.

گفتنی است که فضاپیمای دراگون به شکل کاملاً خودران طراحی شده است، اما در صورت لزوم خدمه می توانند کنترل آن را در دست بگیرند. البته خوشبختانه این کار در پی این اتفاق مورد احتیاج نبود.

خدمه پس از اعلام خطر فورا لباس های فضایی خود را پوشیدند و محکم روی جایگاه های خود نشستند. حدود 20 ثانیه بعد گیلیس به خدمه اطمینان داد که به نظر می رسد این شیء دورتر از آن چیزی است که در ابتدا تصور می شد و با دراگون برخوردی نخواهد داشت.

با این حال گیلیس به خدمه گفت که لباس های فضایی خود را درنیاورند تا اینکه انتها این شیء بدون ایجاد خطر برای خدمه از کنار دراگون عبور کرد.

انتها کپسول دراگون در ساعت 13:52 به وقت ایران به ایستگاه فضایی بین المللی رسید و به آن متصل شد تا فضانوردان وارد ایستگاه شوند.

اینکه این شیء چه بوده، هنوز ناشناخته مانده است، اما تحقیقات فشرده در حال حاضر برای کشف این موضوع ادامه دارد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1717

به "خطری که از بیخ گوش 4 فضانورد جدید ایستگاه فضایی گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطری که از بیخ گوش 4 فضانورد جدید ایستگاه فضایی گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید