خبرنگاران 84 درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری غربالگری شد

به گزارش مجله گرافیک، شهرکرد- خبرنگاران-ربیس مرکز بهداشت و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوع گسترده ویروس کرونا گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، تاکنون84 درصد جمعیت استان برای سومین بار غربالگری شدند.

خبرنگاران 84 درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری غربالگری شد

سید راشد جزایری شامگاه سه شنبه در ستاد مقابله با ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری تاکید نمود: این اقدام در مراکز و خانه های بهداشت استان و همچنین به وسیله تلفن 4030 در حال اجرا شده است.

وی اضافه کرد: تکمیل غربالگری مرحله سوم در چهارمحال و بختیاری جزو برنامه های اولویت دار دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد قرار گرفته است.

جزایری توضیح داد: انجام واکسیناسیون آنفلوآنزای گروه هدف، انجام 60 درصد سرواپیدمیولوژی نمونه های چهارمحال و بختیاری، انجام مشاوره تخصصی سلامت روان و تغذیه افراد نمونه مثبت و توسعه کمپین آموزش اطلاع رسانی در شهرستان های استان هم اکنون در دستور کار است.

وی یادآور شد: علاوه بر مصوبه 2 هفته قبل ستاد مقابله با ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری مبنی بر لزوم تعطیلی بازارهای روز استان، اما متاسفانه از فعالیت بازارهای روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه جلوگیری نشد و همچنان فعالیت دارند.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: در 2 هفته اخیر از مجموع یک هزار و 546 آرایشگاه زنانه استان 820 آرایشگاه بازدید شد که 560 آرایشگاه تعطیل بود.

وی با اشاره به فعالیت 706 رستوران و فست فود در چهارمحال و بختیاری گفت: در این مدت از 691 واحد بازدید شد که 561 مورد آن تعطیل بوده است.

جزایری به فعالیت 159 سالن ورزشی و بدنسازی در چهارمحال و بختیاری اشاره و تاکید نمود: در بازدید از 159 سالن ورزشی و بدنسازی 114 مورد تعطیل بود.

وی با اشاره به فعالیت پنج مرکز شماره گذاری خودرو در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در بازدیدهای 2 هفته اخیر هیچ کدام از این مراکز تعطیل نبود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به فعالیت 83 واحد گیم نت و بازی های رایانه ای در چهارمحال و بختیاری اشاره و توضیح داد: در این مدت از 60 واحد این صنف بازدید شد که تنها 46 واحد تعطیل بوده اند.

وی با اشاره به فعالیت 67 واحد مغازه های پلاسکو در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در 2 هفته اخیر از 62 واحد توزیع پلاسکو بازدید شده که فقط 36 واحد تعطیل و بقیه باز بوده اند.

جزایری گفت: تشدید نظارت ها و اخطارها و افزایش تعداد نمونه گیری و غربالگری آزمایشگاهی جزو راهبردی مهم مجموعه علوم پزشکی در موج جدید شیوع ویروس کرونا به شمار می رود.

وی استفاده از ماسک هنگام شیوع ویروس کرونا را لازم دانست و گفت: این در حالی است که باید فاصله فیزیکی و اجتماعی هم رعایت گردد.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری تاکید نمود: هشت کیوسک برای ارایه مشاوره و توزیع ماسک رایگان در نقاط پرتردد شهرکرد مستقر شده است.

وی اضافه کرد: تا زمان ریشه کنی ویروس کرونا باید از معاشرت های خانوادگی، محبت آمیز و هرگونه دورهمی پرهیز گردد.

جزایری توضیح داد: براساس بازرسی های صورت گرفته از دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری در مورد چگونگی رعایت پروتکل های بهداشتی، اداره کل بهزیستی، جمعیت هلال احمر، جهادکشاورزی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، مدیریت درمان تامین اجتماعی و آموزش و پرورش استان برتر شده اند.

وی یادآور شد: همچنین بعضی از ادارات چهارمحال و بختیاری و شعبه های بانک در رعایت پروتکل های بهداشتی ضعیف بودند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: برای مسوولان دستگاه های اجرایی برتر چهارمحال و بختیاری در رعایت پروتکل های بهداشتی تقدیرنامه ای از سوی مسوولان ارشد استان صادر می گردد.

جزایری تاکید نمود: همچنین به مسوولان دستگاه های اجرایی ضعیف چهارمحال و بختیاری در این مرحله یادآوری مکتوب داده خواهد شد.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری شهرکرد نیز گفت: هم اکنون یک هزار و 200 دستگاه تاکسی به شهروندان خدمات رسانی می نماید.

هادی مهربانی توضیح داد: در صورت سهل انگاری هر کدام از تاکسی های شهرکرد نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی، پروانه مالک تاکسی متخلف باطل می گردد.

به گزارش خبرنگاران، ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید 19 شده است، بسیاری از کشورهای دنیا درگیر نموده است و سازمان بهداشت دنیای را برآن داشته تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله 2 متری از یکدیگر، شست وشوی دست ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1357

به "خبرنگاران 84 درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری غربالگری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 84 درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری غربالگری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید