خبرنگاران شهرداری اجازه دریافت پیمانکار برای اجرای برنامه شهر بیدار تهران ندارد

به گزارش مجله گرافیک، تهران- خبرنگاران- اعضای شورای شهر تهران تصویب کردند که شهرداری برای اجرای برنامه شهر بیدار(زیست شبانه) تهران اجازه دریافت پیمانکار و برگزاری هر گونه مزایده ای را ندارد.

خبرنگاران شهرداری اجازه دریافت پیمانکار برای اجرای برنامه شهر بیدار تهران ندارد

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز سه شنبه و در دویست و شصت و هفتمین جلسه این شورا درباره مواد و بندهای لایحه برنامه شهر بیدار(زیست شبانه) بحث و گفت وگو کردند.

کلیات این طرح پیش تر به تصویب اعضای شورای شهر رسیده بود و در این جلسه جزئیات و بندهای این طرح مورد آنالیز نهاده شد.

بهاره آروین رئیس کمیته شفافیت شورای شهر در جریان آنالیز مواد و بندهای این طرح گفت: مجوز دادن به بعضی از فعالیت ها در شهر بیدار ممکن است زمینه فساد و رانت ایجاد کند و باید درجهت از بین بردن این زمینه ها درخواست های رسیده، دلایل تایید یا رد تقاضا و شناسنامه های صادرشده، در سامانه شفافیت به صورت عمومی منتشر گردد.

وی با اشاره به بند (ج) ماده یک لایحه برنامه تحقق شهر بیدار در تهران شرح داد: در این بند که مربوط به فعالیت های مجاز شهر بیدار است، تنها خرده فروشی ها، صنایع دستی و دستفروشی های مجوزدار اجازه فعالیت گرفته اند و به نظر می رسد تنها به اصناف و مشاغل سیار مجوز داده ایم. این در حالی است که فرض ما این بود که محدودیت فعالیت در شب برای اصناف برداشته گردد و اصناف خود در این مورد تصمیم بگیرند.

به گفته آروین، هیچ ضرورتی ندارد ما مشخص کنیم که چه اصنافی مجوز فعالیت در محدوده شهر بیدار را داشته باشند چراکه این برنامه سرزندگی و امنیت را برای شهر به ارمغان می آورد و شب مردگی را از بین می برد.

وی پیشنهاد کرد تا تمامی کسب و کارها، مراکز خدماتی و اصناف واقع در فضای شهر بیدار در زمره فعالیت های مجاز قرار گیرند که این پیشنهاد تصویب نشد.

آروین در ادامه آنالیز این لایحه پیشنهاد دیگری درخصوص مورد سوم بند (ج) در ماده 2 عنوان نمود و گفت: از آنجا که مقرر شده تنها به بعضی از فعالیت ها مجوز دهیم، لازم است درجهت از بین بردن زمینه های احتمالی فساد و جلوگیری از رانت، درخواست های رسیده، دلایل تایید یا رد تقاضا و شناسنامه های صادرشده را برای عموم منتشر کنیم.

این پیشنهاد با موافقت اعضای شورا تصویب شد.

این عضو شورای شهر تهران همچنین گفت: در این لایحه آمده سطح اجرایی با رعایت مقررات و ضوابط می تواند به وسیله شراکت با بخش خصوصی و برگزاری مزایده عمومی و انتخاب پیمانکار برای بهره برداری از فضا اقدام کند اما باید درنظر داشت که شهر بیدار معمولا در معابر شهر اجرا می گردد و به نظر می رسد اینکه این فضا را مانند روزبازارها به مزایده بگذاریم درست نیست. بنابراین پیشنهاد می کنم این تبصره حذف گردد.

این پیشنهاد هم با 15 رای موافق به تصویب رسید.

وی همچنین پیشنهاد داد: در ماده دیگر این لایحه فرایندی طولانی دیده شده که شهرداری باید ظرف یک ماه دستورالعمل نحوه فعالیت را در شورای راهبری به تصویب برساند و بعد تشکیل پنجره واحد دهد و آنگاه اقدام به صدور مجوز کند اما از آنجا که هدف اصلی هماهنگی با نهادهای ذی ربط است، پیشنهاد می کنم متن این ماده تغییر یابد تا سریعا وارد فاز اجرا گردد.

به گزارش خبرنگاران با پیشنهاد آروین و موافقت اعضا تصویب شد که شهرداری تهران موظف است ظرف مدت دو ماه از لازم الاجرا شدن این مصوبه، تمام هماهنگی های لازم را با نهادهای ذی ربط انجام دهد؛ به نحوی که تمامی اصناف رسمی و دارای مجوز که در فضای شهر بیدار قرار دارند مجاز باشند به صورت شبانه نیز به ارائه خدمات و فروش محصولات بپردازند.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1560

به "خبرنگاران شهرداری اجازه دریافت پیمانکار برای اجرای برنامه شهر بیدار تهران ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شهرداری اجازه دریافت پیمانکار برای اجرای برنامه شهر بیدار تهران ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید