خبرنگاران رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد: کرونا در کنار ماست

به گزارش مجله گرافیک، مشهد - خبرنگاران- نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در راستای مدیریت بیماری کرونا در استان خراسان رضوی گفت: ویروس کرونا همچنان در کنار ماست و باید دستورالعمل های بهداشتی و اصول خود مراقبتی در راستای پیشگیری از این بیماری مورد توجه قرار گیرد.

خبرنگاران رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد: کرونا در کنار ماست

به گزارش روز آدینه دانشگاه علوم پزشکی مشهد دکتر محمد حسین بحرینی با اشاره به کم شدن محدودیت ها و آزاد شدن مشاغل کسب و کار تاکید نمود هرگز فراموش نکنیم که کرونا در کنار ماست و در کنترل این بیماری، مهم ترین رکن، آحاد مردم هستند که باید با صبر و شکیبایی، خود مراقبتی و رعایت اصول بهداشتی از انتقال این ویروس در جامعه جلوگیری نمایند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه می توان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به زندگی و کار اجتماعی در کنار کرونا ادامه داد توضیح داد: فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی (شستن دست ها)، استفاده از محلول های ضد عفونی و استفاده از ماسک برای حفاظت خود و اطرافیان و محدود کردن سفرهای غیر ضروری درون شهری و برون شهری باید کماکان رعایت گردد.

بر اساس آخرین آمار رسمی تا به امروز 200 هزار و 262 نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده اند. این بیماری تا به امروز جان 9 هزار و 392 تن را در کشورمان گرفته است.

همچنین تا به امروز 159 هزار و 192 نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته اند.

پاندمی کرونا تا به امروز در سطح دنیا هشت میلیون و 609 هزار و 833 نفر را بیمار نموده و جان 456 هزار و 968 تن را در 212 کشور گرفته است.

چهار میلیون و 560 هزار و 73 نفر از افراد مبتلا به کرونا در سطح دنیا تا به امروز درمان شده اند.

در این میان آمریکا با دو میلیون و 263 هزار و 982 بیمار کرونا و 120 هزار و 688 قربانی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و پس از آن به ترتیب کشوهای برزیل، روسیه، هند و انگلستان قرار گرفته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1169

به "خبرنگاران رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد: کرونا در کنار ماست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد: کرونا در کنار ماست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید