خبرنگاران رییس جمهوری چین: مذاکرات ثمربخشی با کیم داشتم

به گزارش مجله گرافیک، پکن- خبرنگاران- شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین که برای دیداری دو روزه به پیونگ یانگ سفر نموده است گفت: من و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی مذاکرات ثمربخشی داشتیم و به طور مشترک دورنمای زیبای مناسبات چین و کره شمالی را ترسیم نموده و به رشته تفاهم های مهمی رسیده ایم.

خبرنگاران رییس جمهوری چین: مذاکرات ثمربخشی با کیم داشتم

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش رادیو بین المللی چین، شی پنجشنبه شب در مهمانی شامی که کیم جونگ اون رییس حزب کارگران و رهبر کره شمالی به افتخار وی در مهمانسرای مولان پیونگ یونگ ترتیب داده بود اضافه کرد: با مرور روابط چین و کره شمالی با قدمت 70 ساله می بینیم که نسل های قدیمی رهبران دو طرف، شخصاً دوستی سنتی چین و کره شمالی را برقرار نموده و برای ما دارایی گران بهای مشترکی به جا گذاشتند.

وی ادامه داد: اگرچه تحولاتی عظیم اتفاق افتاده است اما دوستی چین و کره شمالی محکم تر می گردد معتقدیم چین و کره شمالی باید به طور تزلزل ناپذیر دوستی سنتی را منتقل نمایند و فصول جدید عصر را به طور مداوم ایجاد نمایند.

رهبر کره شمالی هم در این مراسم گفت: کره شمالی و چین در جریان سازندگی سوسیالیسم سنت های اصیل با سرنوشت مشترک و پشتیبانی از یکدیگر را شکل داده اند.

کیم جونگ اون توضیح داد: سال گذشته من و دبیر کل شی، در چهار بار دیدار با پایبندی بر نظام سوسیالیستی به عنوان محور دوستی کره شمالی و چین تایید کردیم دیدار امروز شی جین پینگ از پیونگ یانگ صفحه ای جدید در دوستی کره شمالی و چین گگردده است.

همچنین شب گذشته شی جین پینگ دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست و رییس جمهوری خلق چین و همسرش پنگ لی یوان به همراهی کیم جونگ اون رییس حزب کارگران و رییس شورای دولتی کره شمالی و همسرش ری سول جو در استادیوم اول مه پیونگ یونگ به تماشای ژیمناستیک گروهی و نمایش هنری کره شمالی نشستند.

این نمایش به طور ویژه برای دیدار شی جین پینگ آماده شده بود و صدها هزار هنرمند بازیگر در آن شرکت کردند نمایش با ویژگی قومی کره شمالی و شامل چهار فصل سوسیالیسم خانه ما، صدای پیروزی، برای فردای بهتر و دوستی محکم بود.

رهبران بلند پایه چین و جمهوری دموکراتیک خلق کره همچنین روز پنجشنبه برای همکاری با یکدیگر به منظور ایجاد یک آینده روشن در روابط بین حزبی و بین دولت های دو کشور توافق کردند همچنین به دنبال شکست دومین نشست میان آمریکا و کره شمالی در اوایل امسال، شی و کیم درباره راه های دستیابی به راه حلی سیاسی برای وضعیت شبه جزیره کره نیز صحبت کردند.

سفر شی به پیونگ یانگ اولین سفر او به کره شمالی از زمان سر کار آمدنش در سال 2013 و اولین سفر یک رئیس جمهوری چین به کره شمالی ظرف 14 سال گذشته است.

کارشناسان معتقد هستند شی سعی دارد پیش از نشست احتمالی هفته آینده خود با ترامپ در حاشیه اجلاس سران گروه 20 در اوساکای ژاپن، افزایش نفوذ پکن در شبه جزیره کره را نشان دهد.

پیش از این و در دو سال گذشته نیز کیم جونگ اون رهبر کره شمالی سه بار به چین سفر و با شی دیدار و گفت و گو نموده بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 244

به "خبرنگاران رییس جمهوری چین: مذاکرات ثمربخشی با کیم داشتم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رییس جمهوری چین: مذاکرات ثمربخشی با کیم داشتم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید