خبرنگاران سال جاری 200 میلیارد ریال صرف دستمزد گل چینی در لاله زار شده است

به گزارش مجله گرافیک، استاندار کرمان با اشاره به اینکه در فصل گل چینی سال جاری منطقه لاله زار بردسیر این استان 250 هزار کارگر روز بالغ بر 200 میلیارد ریال دستمزد گل چینی هفت هزار تن گل را دریافت نموده اند خواهان تقویت زیرساخت های گل و گیاهان دارویی منطقه شد.

خبرنگاران سال جاری 200 میلیارد ریال صرف دستمزد گل چینی در لاله زار شده است

به گزارش خبرنگاران، محمدجواد فدائی روز آدینه در آیین برگزاری سیزدهمین جشنواره گل محمدی لاله زار اضافه نمود: باید با برنامه ریزی بخشی از این درآمد را صرف توسعه زیرساختهای گل و گیاهان دارویی در همین منطقه کرد.

وی گفت: امروز با مسئول بخش گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی توافق کردیم تا برای آموزش و گسترش این صنعت مساعدت نموده و زمینه اشتغال بیشتری را فراهم نمایند.

استاندار با اشاره به شعار سال که تقویت فراوری نام گرفته گفت: در صورتی که بخشی از درآمد حاصل از این محصول صرف زیرساختهای این بخش فراوریی گردد قطعاً تاثیر رونق صنعت گل بر اقتصاد منطقه بسیار قابل توجه است.

سفری شگفت انگیز را با تور چین تجربه کنید.

فدائی با اشاره به تجربه توسعه بم به وسیله کشاورزی در دهه های گذشته گفت: در سال 67 با صرف یک درصد درآمد حاصل از خرما توسط باغداران، فرودگاه بم احداث شد.

استاندار کرمان گفت: اگر تنها 10 درصد درآمد خالص گل که حدود هفت میلیارد تومان می گردد، توسط کشاورزان صرف توسعه زیرساختهای منطقه لاله زار گردد، با رونق مالی و تاثیر آن بر منطقه شاهد شکوفایی بزرگی خواهیم بود.

وی همچنین پیشنهاد کرد: یک شرکت سهامی احداث گردد که 10 درصد درآمد را برای توسعه گل و گیاهان دارویی و ایجاد کارخانه های فرآوری هزینه کند.

لاله زار بام ایران است

فرماندار بردسیر در این جشنواره از لاله زار این شهرستان به عنوان بام ایران با 3100 متر ارتفاع از سطح دریا نام برد که هم اینک با سطح زیرکشت سه هزار و 500 هکتارگل محمدی، 90 درصد آن در لاله زار واقع شده است.

مجید نجف پور اضافه نمود: تعداد 30 واحد صنعتی، سنتی و نیمه صنعتی کار فرآوری 7500 تن گل خام را در این منطقه انجام می دهند.

فرماندار بردسیر با قدردانی از زحمات مردم و کشاورزان، اضافه نمود: این مردم باری بر دوش دولت ندارند و معیشت خود را خودشان تامین می نمایند و کمترین نرخ بیکاری در استان را در منطقه لاله زار داریم.

نجف پور اضافه نمود: در ستاد تنظیم بازار گل، در کوششیم قیمت ها و بازار را طوری تنظیم کنیم تا کشاورز از تک محصولی بودن ضربه ای نخورد.

بردسیر منطقه ویژه گردشگری استان گردد

نماینده مردم بردسیر و سیرجان در مجلس شورای اسلام در این جشنواره گفت: نیازمند کمک مسئولان استان برای معرفی نقاط مختلف بردسیر از جمله بیدخوان و باغبزم هستیم تا بردسیر قطب گردشگری و منطقه ویژه گردشگری استان کرمان گردد.

شهباز حسن پور اضافه نمود: با کوشش مسئولان محلی تاکنون 100 خانه بوم گردی در لاله زار آماده شده که در تمام طول سال بخصوص تابستان پذیرای گردشگران از سراسر ایران است.

ایجاد غرفه های صنایع دستی، گیاهان دارویی، عرقیجات، لبنیات و فرآورده های غذایی، سیاه چادرها و کوچ نمادین عشایر، مسابقات ورزشی، تفریحی و سرگرمی، صعود سراسری کوهنوردان به قله کوه شاه بخشی از جلوه های جشنواره گل محمدی لاله زار بردسیر است.

سیزدهمین جشنواره گل محمدی لاله زار بردسیر امروز (آدینه) در محل سایت گردشگری لاله زار در حال برگزاری است.

این جشنواره هر ساله با حضور هزاران گردشگر از سراسر ایران برگزار می گردد.

لاله زار یکی از مناطق پنج گانه شهری بردسیر است که در 75 کیلومتری جنوب شرقی بردسیر واقع شده است.

بردسیر در فاصله 60 کیلومتری غرب کرمان واقع شده است.

7421/7440 / 5054

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 172

به "خبرنگاران سال جاری 200 میلیارد ریال صرف دستمزد گل چینی در لاله زار شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سال جاری 200 میلیارد ریال صرف دستمزد گل چینی در لاله زار شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید