جزئیات اقدامات و برنامه های قوه مقننه برای حمایت از رسانه ها و مطبوعات

به گزارش مجله گرافیک، تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه رسانه ها و مطبوعات نیازمند حمایت های بیشتری هستند، گفت کمیسیون فرهنگی مجلس کوشش می نماید تا فعالان رسانه ای و مطبوعاتی از حداقل های حمایتی برخوردار شوند.

جزئیات اقدامات و برنامه های قوه مقننه برای حمایت از رسانه ها و مطبوعات

احمد راستیه در گفت وگو با پانا در مورد معافیت مالیاتی مطبوعات در سال 1401، اظهار کرد: کمیسیون فرهنگی از سال گذشته چند کار را در دستور کار خود قرار داده بود؛ متأسفانه با توجه به فشارهای مالی که به حوزه رسانه و مطبوعات وارد شده است، بسیاری از مطبوعات ما دچار مسائل مالی شده اند لذا برای چاپ آگهی و تبلیغات که بخش اعظمی از عایدیهای نوشتاری و روزنامه های ما را تشکیل می دهد، طبیعتاً محدودیت هایی وجود داشت. خوشبختانه با مصوبه اخیر مجلس تمامی تبلیغات و آگهی های تبلیغاتی در روزنامه ها از مالیات معاف شدند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: این یعنی یک اشتیاق مضاعف تری برای شرکت های تولیدی ایجاد خواهد شد، برای اینکه بتوانند تبلیغاتشان را در روزنامه ها بازنشر نمایند و این عایدی خوبی برای روزنامه ایجاد خواهد نمود. البته ما معتقدیم که بخش رسانه و مطبوعات نیازمند حمایت های بیشتری است. در بحث بیمه مطبوعات در بحث حمایت های ویژه بیمه ای از فعالان رسانه ای موضوعاتی است که ما باید پیگیری کنیم و در قالب قانون از اهالی رسانه حمایت کنیم.

وی اعلام کرد: خوشبختانه از سال گذشته صندوق حمایت از فعالان هنری و رسانه ای شکل گرفته است. سال گذشته بعضی از فعالان هنری و رسانه ای از محل بیمه ای بهره مند شدند. طبیعتاً سال جاری نیز در کمیسیون به این سمت حرکت می کنیم تا فعالان رسانه ای و مطبوعاتی از حداقل های حمایتی برخوردار شوند.

گفتنی است، 16 بهمن ماه 1400، رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1401، از موافقت اعضای این کمیسیون با الحاق یک بند به تبصره 9 این لایحه اطلاع داد و گفت: به موجب این مصوبه، نشریات و مطبوعات از پرداخت مالیات بر ارزش اضافه کرده برای چاپ و انتشار آگهی های تبلیغاتی در سال آینده معاف شدند. براین اساس، تبلیغات کالاها و خدمات داخلی در روزنامه ها و نشریات در سال 1401 مشمول جز (3) بند (ب) ماده 9 قانون مالیات بر ارزش اضافه کرده نیست.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 12 تیر 1401 بروزرسانی: 12 تیر 1401 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2181

به "جزئیات اقدامات و برنامه های قوه مقننه برای حمایت از رسانه ها و مطبوعات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات اقدامات و برنامه های قوه مقننه برای حمایت از رسانه ها و مطبوعات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید