جدال سپاهان و ذوب آهن برای کسب نیم سهمیه آسیایی، کار سخت شاگردان کرانچار در آزادی

به گزارش مجله گرافیک، تیم های سپاهان و ذوب آهن برای قرارگرفتن در رده چهارم جدول لیگ برتر روز پنجشنبه به ترتیب به مصاف تیم های استقلال تهران و پدیده مشهد می فرایند تا سهمیه چهارم ایران در لیگ قهرمانان آسیا در صورت قهرمانی تراکتورسازی در جام حذفی تعیین گردد.

جدال سپاهان و ذوب آهن برای کسب نیم سهمیه آسیایی، کار سخت شاگردان کرانچار در آزادی

از سفر با مسافرت به پاتایا لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

به گزارش خبرنگاران از اصفهان، شرایط به گونه ای رقم خورده که دو تیم اصفهانی سپاهان و ذوب آهن هفته پایانی رقابت های لیگ برتر فوتبال را برای کسب سهمیه چهارم ایران در لیگ قهرمانان آسیا بسیار حساس دنبال نمایند.

نیم سهمیه چهارم ایران در لیگ قهرمانان آسیا علاوه بر قراردریافت در رده چهارم لیگ برتر به نتیجه فینال جام حذفی میان تراکتورسازی و نفت تهران نیز بستگی دارد و در صورتی که شاگردان قلعه نویی قهرمان جام حذفی شوند تیم چهارم لیگ که از میان دو تیم اصفهانی سپاهان و ذوب آهن انتخاب می گردد، به پلی آف لیگ قهرمانان آسیا صعود می نماید.

سپاهانی ها که از زمان ورود کرانچار نتایج خیره نماینده ای کسب نموده اند از زمان حضور این مربی کروات از 15 امتیاز ممکن 12 امتیاز کسب نموده و صندلی خود را در جدول رده بندی ارتقا داده اند.

از آن سو، شاگردان مجتبی حسینی در ذوب آهن که در کنار مسابقات لیگ برتر درگیر رقابت های لیگ قهرمانان آسیا هستند از لحاظ بدنی فشار بیشتری را نسبت به رقیب اصفهانی خود تحمل می نمایند و نتایج نوسانی را در ملاقاتهای اخیر خود کسب نموده اند.

در هفته ما قبل پایانی لیگ برتر، تیم ذوب آهن در استادیوم آزادی با نتیجه 3 بر 3 مقابل پرسپولیس تهران متوقف شد که با پیروزی 2 بر صفر سپاهان مقابل تراکتورسازی تبریز، صندلی چهارمی خود را به رقیب اصلی خود واگذرا کند تا هفته پایانی رقابت ها برای این دو تیم اصفهانی کاملا حساس برگزار گردد.

در هفته پایانی لیگ برتر، تیم سپاهان با سفر به تهران با استقلالی روبه رو خواهد شد که برای کسب نایب قهرمانی، با تراکتورسازی تبریز رقابت می نماید و هر دو تیم به 3 امتیاز این ملاقات احتیاج مبرم دارند. تیم ذوب آهن نیز در فولادشهر اصفهان از پدیده مشهد پذیرایی می نماید که تیم مشهدی با قرار دریافت در یازدهم جدول نه خطر سقوط را احساس می نماید و نه برای کسب سهمیه آسیایی کوشش می نماید. با توجه به این شرایط، کار برای سبزپوشان اصفهانی راحت تر از سپاهان است و آن ها با کسب پیروزی مقابل پدیده و تساوی و یا شکست سپاهان مقابل استقلال، چهارم می شوند و امید خود را برای رسیدن به آسیا افزایش می دهند.

کار سخت سپاهان برای کسب رتبه چهارمی، غفلت ذوبی ها از پدیده برای این تیم گران تمام می گردد

حسین چرخابی، کارشناس فوتبال اصفهان درباره ملاقاتهای حساس سپاهان و ذوب آهن در هفته پایانی رقابت های لیگ و کوشش برای کسب نیم سهمیه آسیایی، گفت: از این که سپاهان و ذوب آهن، دو تیمی که روزی برای صعود از گروه خود در لیگ قهرمانان آسیا کوشش می کردند و اکنون برای رسیدن به رده چهارم لیگ ایران احتیاج مبرم به 3 امتیاز ملاقاتهای خود دارند، بسیار جای تاسف دارد و باعث ناراحتی اهالی فوتبال اصفهان است.

وی توضیح داد: از مسئولان هر دو باشگاه تقاضا دارم برای فصل جدید، با برنامه ریزی های مدون و یارگیری مناسب تیمی در شان اصفهان را راهی مسابقات نمایند که در هفته های پایانی فصل آینده برای قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی کوشش نمایند.

کارشناس فوتبال اصفهان، بیان نمود: تیم ذوب آهن از ابتدای لیگ روش معتدلی را در پیش گرفت و از همان آغاز مسابقات در رده های نسبتا بالای جدول حضور داشت اما سپاهان از زمان ورود کرانچار سیر صعودی و مثبتی را در پیش گرفت و جای خود را در جدول رده بندی بهبود بخشید.

وی ادامه داد: تعویض مربی شک مثبتی را به تیم سپاهان القا کرد و در نتیجه باعث تغییر در نحوه بازی این تیم شد. سپاهان از همان نفرات قبلی استفاده می نماید اما از دو روش مختلف؛ روش عبدالله ویسی بازی کاملا هجومی و رساندن سریع توپ از خط دفاع به خط حمله بود اما روش زلاتکو کرانچار ارائه یک فوتبال با حوصله و بازی سازی از خط دفاعی است که این روش در سپاهان کاملا جا افتاده است.

چرخابی با بیان اینکه سپاهان ملاقات به مراتب سخت تری از تیم ذوب آهن در هفته پیش رو دارد، اظهار داشت: سپاهان با استقلالی ملاقات می نماید که تمام کوشش خود را برای رسیدن به صندلی چهارمی می نماید و سبک فوتبال این تیم مانند سپاهان است با این تفاوت که در کنار بازی با حوصله از نقشه دوم خود یعنی توپ های مستقیم نیز اسفاده می نمایند، بنابراین ملاقات سپاهان و استقلال غیر قابل پیش بینی است.

کارشناس فوتبال اصفهان درباره ملاقات ذوب آهن مقابل پدیده نیز، بیان نمود: ذوب آهن با پدیده ای ملاقات می نماید که انگیزه خاصی برای کسب سهمیه و فرار از سقوط ندارد اما اگر بازیکنان ذوب آهن با تفکر این که ملاقات راحتی مقابل پدیده دارند پای به میدان بگذارند قطعا دچار مشکل شده و پدیده از بازیکنانی بهره می برد که قصد نشان دادن توانایی خود در ملاقات آخر دارند.

حال باید یک روز دیگر متظر بمانیم تا تکلیف تیم چهارم لیگ از میان دو تیم اصفهانی سپاهان و یا ذوب آهن معین گردد و سهمیه چهارم ایران در صورت قهرمانی تراکتور در جام حذفی در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا معین گردد.

گزارش از علی امینی

منبع: تسنیم
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 738

به "جدال سپاهان و ذوب آهن برای کسب نیم سهمیه آسیایی، کار سخت شاگردان کرانچار در آزادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدال سپاهان و ذوب آهن برای کسب نیم سهمیه آسیایی، کار سخت شاگردان کرانچار در آزادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید