پرسپولیس 1 ، نفت مسجدسلیمان 0؛ سه امتیاز مهم پیش از دربی

به گزارش مجله گرافیک، خبرگزاری خبرنگاران- پرسپولیس تهران و نفت مسجدسلیمان در هفته هفتم رقابت های لیگ برتر ایران، جام خلیج فارس به مصاف هم رفتند که این بازی با فزونی 1 بر 0 پرسپولیس به سرانجام رسید.

پرسپولیس 1 ، نفت مسجدسلیمان 0؛ سه امتیاز مهم پیش از دربی

به گزارش خبرنگاران، پرسپولیس در دیداری که می توانست با اختلاف پیروز شود، 1 بر 0 حریفش را شکست داد تا در فاصله یک هفته مانده به دربی تهران، بالاتر از استقلال در جدول رده بندی قرار بگیرد. مهدی عبدی تک گل پرسپولیس را در این بازی به ثمر رساند. با این پیروزی پرسپولیس 14 امتیازی شد و پس از سپاهان 16 امتیازی در رده دوم جدول قرار گرفت. نفت مسجد سلیمان نیز با 5 امتیاز چهاردهم ماند.

ترکیب پرسپولیس: حامد لک، فرشاد فرجی، علی نعمتی، مهدی شیری، سعید آقایی(از دقیقه 46 نعمتی)، میلاد سرلک، کمال کامیابی نیا، مهدی ترابی(از دقیقه 88 شجاعی)، وحید امیری، مهدی عبدی و عیسی آل کثیر

ترکیب نفت: علی محسن زاده، مجتبی لطفی، محمد بلبلی(از دقیقه 30 امیری)، امیر روستایی، میثم نقی زاده(از دقیقه 80 خادم پور)، محمد مهدی احمدی، مجید عیدی، مسلم مجدمی، سجاد حیدری(از دقیقه 61 میرجوان)، علی عبدالله زاده، هاتف نادری

شاگردان یحیی گل محمدی در هفته هفتم خاتمه پیروز شدند با عبور از استقلال به رتبه دوم برسند و با روحیه بالا به استقبال شهرآورد مرکز بروند. در نیمه اول این بازی دو صحنه مشکوک به پنالتی رقم خورد که در هر دو مهدی عبدی نقش آفرینی کرد؛ در یک صحنه توپ به دست مدافع نفت مسجدسلیمان برخورد کرد و در دیگری عبدی روی خط سرنگون شد.

در شروع نیمه دوم سرخپوشان حملات خود را ادامه دادند و این بار روی حرکت میلاد سرلک، مهدی ترابی و ضربه مهدی عبدی، توپ به محسن زاده دروازه بان نفت مسجدسلیمان خورد و تبدیل به گل شد. با این نتیجه پرسپولیس 14 امتیازی شد و در فاصله دو امتیازی با سپاهان، فرصتی مطلوب برای صدرنشینی را به دست آورد.

شرح گل:

پرسپولیس 1 - نفت مسجدسلیمان 0 (گل به خودی - دقیقه 50): میلاد سرلک در مقابل محوط جریمه صاحب توپ شد و پس از حفظ توپ آن را به سمت چپ و مهدی ترابی فرستاد و آن را به دهانه دروازه ارسال کرد تا مهدی عبدی با تکل خود و برخورد آن به دروازه بان، گلزنی کند. باتوجه به اینکه ضربه عبدی در راستا اوت بود، این گل احتمالا به نام دروازه بان حریف ثبت خواهد شد.

پرسپولیس برخلاف استقلال با برد به دربی رسید تا در فصلی که شروع خوبی نداشت، بار دیگر به کورس قهرمانی اضافه شود. پرسپولیس از باخت در اراک، از استاندارد قهرمانی هم دور شده بود اما حالا با کسب 14 امتیاز از 7 بازی، میانگین دو امتیازی را به دست آورده و در صورت پیروزی مقابل استقلال، شانس صدرنشینی هم خواهد داشت. با این حال اتفاق ویژه این بازی فارغ از عبور پرسپولیس از رقیب سنتی در جدول، تاخیر در شروع مسابقه بود که به خاطر اختلاف نظر سازمان لیگ و شرکت توسعه به وجود آمد تا بازی با نیم ساعت تاخیر برگزار شود.

دقایق حساس:

دقیقه 5: اولین موقعیت بازی روی غفلت خط دفاعی پرسپولیس رقم خورد اما حامد لک شوت مهاجم نفت مسجدسلیمان از فاصله نزدیک را در دو مرحله مهار کرد.

دقیقه 14: ارسال مهدی شیری با ضربه سر عجیب سعید آقایی همراه شد و توپ با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه 21: شوت میلاد سرلک با اختلاف کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 45+1: ارسال از سمت راست با نفوذ سرلک و ضربه سر او همراه شد اما توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 57: ارسال مهدی ترابی از ضربه ایستگاهی با هد عیسی آل کثیر در دهانه دروازه همراه شد اما محسن زاده با سیو این توپ مانع از گلزنی شد.

دقیقه 62: عیسی آل کثیر با توپ گیری از محمدمهدی احمدی تیم را در موقعیت تک به تک قرار داد و توپ را به مهدی عبدی داد اما او به شکلی عجیب توپ را به بالای دروازه زد.

دقیقه 64: فرار هاتف نادری از سمت چپ و ورود به محوطه جریمه با شوتزنی به دروازه پرسپولیس همراه بود اما ضربه آرام او را لک مهار کرد.

دقیقه 76: ضربه احمدی از بالای دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 بهمن 1400 بروزرسانی: 30 بهمن 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2063

به "پرسپولیس 1 ، نفت مسجدسلیمان 0؛ سه امتیاز مهم پیش از دربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرسپولیس 1 ، نفت مسجدسلیمان 0؛ سه امتیاز مهم پیش از دربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید