ثبت 6 اثر طبیعی طبس در فهرست میراث طبیعی- ملی

به گزارش مجله گرافیک، خبرنگاران/خراسان جنوبی کارشناس ثبت میراث طبیعی خراسان جنوبی گفت: تا به امروز 6 اثر طبیعی از شهرستان طبس در فهرست میراث طبیعی- ملی ثبت شده است.

ثبت 6 اثر طبیعی طبس در فهرست میراث طبیعی- ملی

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، زهرا رضایی ملکوتی گفت: شهرستان طبس در غرب استان خراسان جنوبی و در منطقه ای با آب و هوای بیابانی واقع شده است. در شرق شهر طبس رشته کوه بلندی به نام رشته کوه شتری قرار گرفته که ضلع شرقی چاله بزرگ طبس را تشکیل می دهد.

کارشناس ثبت میراث طبیعی خراسان جنوبی بیان نمود: در وجه تسمیه طبس بعضی گفته اند نام آنجا تب بس بوده است تب در فارسی به معنی حرارت و داغی است و طبس یعنی بس بودن داغی و گرما که ناصر خسرو در سفر نامه خود از طبس به کرات یاد نموده است.

رضایی ملکوتی گفت: شهرستان طبس، پیشتر جزئی از استان یزد بود که در سال 1391 به استان خراسان جنوبی ملحق شد و این شهرستان به لحاظ داشتن آثار و جاذبه های تاریخی و طبیعی شاخص و کم نظیر بسیار حائز اهمیت است.

وی اضافه نمود: پس از الحاق طبس به استان خراسان جنوبی به همت دفتر ثبت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و همکاری کارشناسان مربوطه، تا به امروز 6 اثر طبیعی از این شهرستان در فهرست میراث طبیعی- ملی ثبت شده است. این آثار شامل درختان کهنسال، چشمه های آبگرم، دره و رودخانه (کال) است.

رضایی ملکوتی گفت: با عنایت به اینکه آثار طبیعی جزو آثار تجدیدناپذیر است، لذا حفاظت و نگهداری از آنها بسیار حائز اهمیت بوده و در این خصوص مشارکت دستگاه های ذیربط و همکاری مردم و گردشگران را می طلبد.

عکس خبر تزئینی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 916

به "ثبت 6 اثر طبیعی طبس در فهرست میراث طبیعی- ملی" امتیاز دهید

1 کاربر به "ثبت 6 اثر طبیعی طبس در فهرست میراث طبیعی- ملی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت 6 اثر طبیعی طبس در فهرست میراث طبیعی- ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید