تکریم و معارفه روسای پیشین و نو دانشگاه علم و صنعت

به گزارش مجله گرافیک، خبرگزاری خبرنگاران- مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و نو دانشگاه علم و صنعت ایران با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

تکریم و معارفه روسای پیشین و نو دانشگاه علم و صنعت

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، در این مراسم آقای محمدعلی زلفی گل، آقای منصور انبیا را به عنوان رئیس نو این دانشگاه معرفی و از زحمات آقای جبارعلی ذاکری رئیس پیشین دانشگاه قدردانی کرد.

وزیر علوم در این مراسم گفت: آقای ذاکری تلاش های صادقانه، پرکار و مستمری را برای ارتقای جایگاه دانشگاه علم و صنعت داشته است که همگان به آن اذعان دارند.

وی اضافه کرد: آقای ذاکری شخصیتی دوست داشتنی و محجوب است که اقدامات شایسته ای را به منظور توسعه علم. فرهنگ و صنعت دانشگاه صورت داده اند که باید در دوره نو بیش از گذشته ضروریات و اولویت های دانشگاه براساس نیاز های جامعه توسعه یابد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: انتظار ما از دانشگاه علم و صنعت با توجه به اندیشمندان و نخبگانی که در آن فعالیت می کنند این است که بیش از گذشته اولویت های پژوهشی و پایان نامه ای را براساس رفع نیاز جامعه و در ارتباط با صنعتگران پیگیری کنند.

همچنین در ادامه رئیس نو دانشگاه علم و صنعت با قدردانی از تلاش های رئیس پیشین آن از اعتماد وزیر علوم به خود در سپردن مسئولیت دانشگاه قدردانی کرد و گفت: دانشگاه علم و صنعت در سال های اخیر به ویژه از نظر جذب هیات علمی جوان و متعهد توسعه خوبی پیدا کرده و از نظر کمیت در رشته ها و مقاطع تحصیلی توسعه چشمگیری داشته است.

آقای انبیا گفت: ما در دانشگاه نیازمند رویکرد جامعه محور برای کشف و حل مسایل و برآوردن نیاز های جامعه هستیم و همه تلاش خود را باید به کار گیریم تا از تحقیقات انتزاعی و غیرکاربردی پرهیز کنیم.

رئیس سابق دانشگاه علم و صنعت نیز در این مراسم با بیان اینکه دانشگاهیان این مجموعه در حوزه های صنعتی به ویژه راه آهن و خودرو گام های جدی برداشته اند گفت: دانشگاه علم و صنعت از نظر رویکرد توجه به اقتصاد مقاومتی به سومین دانشگاه در کشور تبدیل شده است که البته معتقدیم می تواند نگاه اول را به دست آورد.

آقای ذاکری اضافه کرد: ما در کشور نیازمند انتقال فناوری به داخل از طریق ارتباط دانشگاه های داخل با دانشگاه های خارج هستیم و نباید تمرکزمان صرفا انتقال از طریق واردات صنعتی آن هم از طریق فعالان اقتصادی و بازرگانی باشد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1969

به "تکریم و معارفه روسای پیشین و نو دانشگاه علم و صنعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکریم و معارفه روسای پیشین و نو دانشگاه علم و صنعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید