توصیه های ضدآفتابی

به گزارش مجله گرافیک، در انتخاب ضدآفتاب خوب باید کاملا دقت کنید و چه بهتر اینکه این انتخاب را به متخصص پوست بسپارید. پزشک می تواند با در نظر گرفتن نوع پوستتان کرم ضدآفتابی را معرفی کند که برایتان مناسب باشد. رعایت این نکته

توصیه های ضدآفتابی

نویسنده: دکترمحمدعلی نیلفروش زاده*

* متخصص پوست

8 نکته مهم درباره ضدآفتاب:

1. در انتخاب ضدآفتاب خوب باید کاملا دقت کنید و چه بهتر اینکه این انتخاب را به متخصص پوست بسپارید. پزشک می تواند با در نظر گرفتن نوع پوستتان کرم ضدآفتابی را معرفی کند که برایتان مناسب باشد. رعایت این نکته به خصوص در زمانی که دچار آکنه حاد هستید و درمان های مخصوص می گیرید، یاری کننده است.

2. به توصیه پزشک مبنی بر خارج نشدن از خانه در ساعت های اوج تابش آفتاب از 10 صبح تا 4 بعدازظهر عمل کنید، به خصوص اگر داروی حساس به نورآفتاب یا پیلینگ شیمیایی انجام داده اید، چون نور خورشید می تواند پوستتان را دچار آسیب و لک کند.

3. حتی با وجود مصرف کرم ضدآفتاب ، گمان نکنید پوستتان را به سلاحی ایمن مجهز نموده اید و می توانید با خیال راحت زیر اشعه های مضر آفتاب قرار گیرید.

4. درست است که در تبلیغ ضدآفتاب ها گاهی اغراق می گردد و کارخانه های تولیدکننده ادعاهای نادرستی دارند اما همواره این نکته را به خاطر بسپارید استفاده از یک ضدآفتاب با پوشش کم ، بهتر از مصرف نکردن آن است. بیشتر ضدآفتاب های بچه ها از نوع اسپری ای است. اول کرم را روی دستتان پمپ کنید و بعد با دقت آن را روی پوست بمالید.

5.از قلم نیاندازید با آموزش حفاظت در برابر اشعه مضر خورشید به بچه ها و عادت دادن آنها به استفاده از کرم ضدآفتاب، کلاه لبه دار و پوشش مناسب، قدم بزرگی در حفظ سلامت آنها برمی دارید زیرا بیشتر سرطان های بدخیم پوست که در بزرگسالی و پیری ظاهر می شوند، به علت حفاظت نکردن از پوست و تماس مکرر پوست با آفتاب در کودکی است.

6. حتما نیم ساعت قبل از خروج از منزل برای خود و کودکتان ضدآفتاب های مخصوص بزنید، به ناحیه گردن، پشت گوش و بازوهای کودک هم کرم بزنید البته اگر آستین کوتاه پوشیده و قرار است در محیط باز مشغول بازی گردد.

7. به تبلیغ ضدآفتاب های با SPF بالای 50 توجه نکنید. نباید با پرداخت هزینه های اضافی برای آنها حس کنید قابل اعتمادترند. همه ضدآفتاب ها را باید بعد از 4-3 ساعت تجدید کرد.

8.هرگز مواد آرایشی حتی اگر روی آنها نوشته شده باشد دارای درجه حفاظت از آفتاب هستند، نمی توانند جای کرم ضدآفتاب را بگیرند.

منبع: هفته نامه سلامت

منبع: راسخون
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1929

به "توصیه های ضدآفتابی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های ضدآفتابی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید