توسعه کسب و کار؛ ارزیابی و ارزش گذاری دارایی های غیرمشهود دانش بنیان ها سرعت گرفت

به گزارش مجله گرافیک، با توجه به اهمیت ارزش گذاری دارایی های غیر مشهود، اختراعات و دانش از تاسیس شرکت های دانش بنیان دارای تخصص در این حوزه حمایت شده است.

توسعه کسب و کار؛ ارزیابی و ارزش گذاری دارایی های غیرمشهود دانش بنیان ها سرعت گرفت

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، سعیدحسین رفیعی مدیرعامل شرکت دانش بنیان راهبر سیستم دانش گفت: این شرکت به صورت کلی در حوزه توسعه کسب و کارهای دانش بنیان فعالیت دارد. ارزیابی شرکت های دانش بنیان و ارزش گذاری سهام و دارایی های دانشی و فنی شرکت های دانش بنیان، خلاق و فناور بخش دیگری از وظایف روزانه این شرکت را شامل می گردد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان راهبر سیستم دانش ادامه داد: این شرکت به عنوان کارگزار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تا کنون پیروز شده است بیش از 800 شرکت دانش بنیان را مورد ارزیابی قرار دهد. بیشتر این شرکت ها در حوزه هایی مانند نفت، گاز و پتروشیمی فعال هستند.

رفیعی با اشاره به حوزه فعالیت شرکت های که مورد ارزیابی قرار داده اند، اضافه کرد: بسیاری از شرکت های دانش بنیان ممکن است بخواهند سهام خود را عرضه و سرمایه جذب نمایند یا به هر دلیل دیگری بخواند ارزش مالی سهم و دارایی های فناورانه و دانشی خود را بدانند، بر این اساس این شرکت بر اساس شاخص های فنی، این دارایی ها را مورد ارزیابی قرار می دهد.

این فعال دانش بنیان، ضمن تاکید بر لزوم توجه به حوزه های دانش بیان جدید، اعلام کرد: شرکت های نوپا و فناور، اگر می خواهند در زمره شرکت های دانش بنیان قرار گیرند، باید به سراغ فناوری ها و محصولاتی بروند که از پیچیدگی کافی فناورانه برخوردار باشد و کپی برداری از آن سهل و آسان نباشد.

به گفته وی، در حال حاضر گروه مپنا برای حمایت از شرکت های فناور و دانش بنیان اعلام آمادگی نموده است و شرکت ما در کوشش است تا با جذب شرکت های دانش بنیان توانا و دارای مهارت در حوزه های مانند هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء آنها را به شرکت مپنا معرفی کند تا در صورت تایید، این مجموعه عظیم مالی بر روی طرح دانش بنیان آنها سرمایه گذاری کند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان راهبر سیستم دانش، گفت: مپنا یک گروه صنعتی بسیار معتبر است و قرار دریافت نام این شرکت در کنار مجموعه های دانش بنیان می تواند باعث توسعه فراوری محصولات دانش بنیان در کشور گردد. امیدوار هستیم فعالیت های خود را در آینده نزدیک بیش از گذشته گسترش دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 خرداد 1400 بروزرسانی: 19 خرداد 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1743

به "توسعه کسب و کار؛ ارزیابی و ارزش گذاری دارایی های غیرمشهود دانش بنیان ها سرعت گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه کسب و کار؛ ارزیابی و ارزش گذاری دارایی های غیرمشهود دانش بنیان ها سرعت گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید