تمرین های این کتاب موجب ارتقاء توانمندی های منشی نوجوانان است

به گزارش مجله گرافیک، مهسا جباری مؤلف زمانی برای توانمند شدن که به تازگی از سوی انتشارات ارجمند منتشر شده در گفت وگو با خبرنگاران درباره این اثر بیان نمود: کتاب زمانی برای توانمند شدن، یک کتاب مرجع به همراه بیش از 50 فعالیت متنوع و مجذوب کننده برای پرورش توانمندی های منشی نوجوانان (از اوایل نوجوانی تا اواخر این دوره) است.

تمرین های این کتاب موجب ارتقاء توانمندی های منشی نوجوانان است

او اضافه نمود: توانمندی های منشی یکی از موضوعات مهم در رشد و تحول بچه ها و نوجوانان به شمار می آیند. توانمندی های منشی با بسیاری از شاخص های سلامت و آسیب روان ارتباط دارند، به نحوی که با شناسایی و پرورش توانمندی های نوجوانان می توان از بروز و یا بدتر شدن بسیاری از مسائل روانی پیشگیری کرد و بعلاوه موجب ارتقاء کیفیت زندگی نوجوانان و ارتقاء بهزیستی روانی آنها شد. با توجه به اهمیتی که این موضوع در بحث سلامت روان دارد و با توجه به نیازی که در منابع علمی فارسی دیده می­ شد، اصلی ترین هدف مؤلفان، ته­ی یک مرجع علمی، معتبر، به روز و کاربردی برای تقویت توانمندی­ های منشی نوجوانان ایرانی بود.

او ادامه داد: متخصصان (مشاوران، روان­شناسان، روان­پزشکان و..)، متولیان امر تعلیم و تربیت (معلمان، مربیان، و ...) می­ توانند از فعالیت ­های این کتاب در ارتباط با نوجوانان بهره ببرند. در واقع این کتاب مرجعی علمی است و مخاطب آن بیشتر متخصصین و کسانی هستند که به نحوی با مباحث روان­شناسی آشنایی دارند. با این حال، نثر روان و ساده­ این کتاب به گونه ­ای است که والدین و حتی خود نوجوانان (در واقع عموم افراد جامعه) نیز می­ توانند از مطالب آن استفاده نمایند و تمرین ­های آن را در زندگی روزمره­ به کار گیرند. گفتنی است که محتوای این کتاب، به تأیید تعدادی از اساتید دانشگاه و متخصصان حوزه­ روان­شناسی در داخل و خارج از کشور رسیده است.

جباری با بیان اینکه این کتاب یک منبع مهم در زمینه­ رشد و تحول مثبت بچه ها و نوجوانان است گفت: با توجه به اهمیتی که بحث پیشگیری در حفظ و ارتقای سلامت روان دارد، انتشار آثاری مانند این کتاب می­ تواند نقش به­ سزایی در توسعه این دانش و بعلاوه ترویج دیدگاه پیشگیرانه داشتن در رابطه با موضوعات و مسائل مربوط به بچه ها و نوجوانان، هم برای متخصصان و هم برای عموم مردم جامعه داشته باشد.

او گفت: تا جایی که می ­دانیم پیش از انتشار کتاب زمانی برای توانمند شدن، منابعی که علمی، نو، مجذوب کننده، کاربردی، به زبان فارسی و به طور خاص برای ارتقای توانمندی­ های منشی نوجوانان باشند، بسیار محدود بود. تمرین های این کتاب که در قالب 11 جلسه دو ساعته طراحی شده، می­ تواند موجب ارتقاء توانمندی های منشی نوجوانان، بهبود سلامت روان و حتی بهبود عملکرد و رضایت تحصیلی دانش آموزان گردد.

جباری گفت: نکته ­ای که خوب است مخاطبان این اثر به آن توجه داشته باشند این است که در طراحی این مداخله، ملاحظات فرهنگی لحاظ شده است. این امتیاز برجسته­ ای است که در بیشتر منابع علمی فارسی دیده نمی ­گردد. به بیانی دیگر، محتوای این مجموعه، صرفاً بر اساس ترجمه­ منابع علمی خارجی نگاشته نشده است، بلکه با انجام مطالعات کیفی و کمی علمی که بستر ساز طراحی این بسته بوده ­اند، نکات فرهنگی در فراوری تمرین ­ها و فعالیت ­ها در نظر گرفته شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 2 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1402 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2334

به "تمرین های این کتاب موجب ارتقاء توانمندی های منشی نوجوانان است" امتیاز دهید

1 کاربر به "تمرین های این کتاب موجب ارتقاء توانمندی های منشی نوجوانان است" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمرین های این کتاب موجب ارتقاء توانمندی های منشی نوجوانان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید