تعطیلی تالارها 100 هزار نفر را بیکار کرد

به گزارش مجله گرافیک، خسرو ابراهیمی نیا، با اشاره وجود حدود هزار واحد تالار پذیرایی در شهر تهران گفت: علاوه بر افرادی که با تعطیلی تالارها به صورت مستقیم بیکار شدند، در بخش تجهیز مجالس برای هر مراسم، بسته به تعداد مهمان ها بین 10 تا 70 نفر فعالیت می کردند که حالا بیکار شده اند. همچنین ده ها شغل دیگر از جمله در حوزه چیدمان سفره عقد، حمل و نقل، عکاسی، آرایشگاه، نقاشی و دکور تالار و آشپزی به فعالیت تالارها وابسته اند، بنابراین برآوردها نشان می دهد از اسفندماه تا به امروز حدود 100 هزار نفر به واسطه تعطیلی تالارها بیکار شده اند.

تعطیلی تالارها 100 هزار نفر را بیکار کرد

وی با بیان اینکه اتحادیه تالارها 10 ماه است که این موضوع را مکاتبه نموده، اما هنوز نتیجه ای نگرفته است، توضیح داد: با برنامه ریزی درست در اسفند و فروردین و اردیبهشت و تعطیلی همه مراکز پذیرایی شرایط خوبی در کشور ایجاد شد و تلفات انسانی نیز به پایین ترین عدد و رقم خود رسید اما از خرداد به بعد با تصمیم مسئولان، تالارهای پذیرایی تعطیل شدند، در حالی که دیگر مراکز پذیرایی مانند رستورانها و چلوکبابیها تعطیل نشدند.

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی تهران با بیان اینکه تالاهاری پذیرایی به عنوان متخصص برگزاری مراسم ها می توانند پروتکل های بهداشتی را به صورت کامل رعایت و مراسم را با حداقل ظرفیت برگزار نمایند، گفت: اما در حال حاضر مراسم مختلف در خانه ها، رستوران ها و حتی دفاتر ازدواج برگزار می گردد. پیشنهاد ما این است که تالارها با دریافت کد بهداشتی و زیر نظر اتحادیه مجاز به فعالیت باشند.

این مقام صنفی پیش تر از از ورشکستگی کامل این صنف خبر داده و گفته بود که تسهیلات کرونایی هم نتوانسته به اعضای این صنف یاری کند.

همچنین اخیرا گزارش هایی منتشر شد که نشان می داد علیرغم شیوع گسترده ویروس کرونا و اوج دریافت آمار فوتی ها و همچنین تعطیلی چند ماهه تالارها به دلیل گسترش این ویروس، برخی از محضرهای ثبت ازدواج در یک فضای نسبتاً کوچک و مسقف، ضمن برگزاری خطبۀ عقد، سور و سات پذیرایی ده ها مهمان را هم فراهم می نمایند و نائب رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق نیز گفت که این مجموعه ها از حدود شش سال پیش بدون هیچ گونه مجوزی از هیچ صنف و ارگانی در حال فعالیت هستند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1472

به "تعطیلی تالارها 100 هزار نفر را بیکار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی تالارها 100 هزار نفر را بیکار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید