تصمیمی برای بازگشایی مشاغل گرفته نشده است

به گزارش مجله گرافیک، نادر توکلی معاون ستاد فرماندهی مقابله با کرونای استان تهران با اشاره به شرایط بازگشایی اصناف اعلام کرد: در حال حاضر در زمینه بازگشایی مشاغل تصمیمی گرفته نشده است تا آزادسازی برای گروه های شغلی سه و چهار انجام گردد.

تصمیمی برای بازگشایی مشاغل گرفته نشده است

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: البته اتاق اصناف خودش پیگیر این مسائل است تا بتواند شرایطی را ایجاد کند که خسارت های اقتصادی ناشی از بسته بودن مشاغل که خیلی زیاد هم است را آنالیز کند، چون مسئله چک های برگشتی، هزینه های اجاره بها و مسائلی از این دست باعث شده تا اصناف به مسائل اساسی برخورند.

توکلی اضافه نمود: طبیعتا این تأثیر مستقیمی بر شرایط معیشتی خانوار ها می گذارد که قطعاً مشکل آفرین است، همه این ها باید در کمیته های فنی، کارشناسی گردد و مورد آنالیز قرار بگیرد، ولی فعلا هیچ تصمیمی برای تغییر شرایط فعالیت های شغلی گرفته نشده است.

وی در خصوص شرایط کرونایی تهران، گفت: کماکان در اوج بیماری هستیم و مراجعه های سرپایی افزایش داشته است، به طوری که ورودی سرپایی به بالای هزار نفر رسیده است و کماکان بستری های روزانه بین 1400 تا 1600 نفر است.

توکلی اضافه نمود: خطر عمده ما ویروس جهش یافته است، در شرایط فعلی، چون زنجیره انتقال ویروس به شدت فعال است و جهش های جدید هم وجود دارد، این موضوع نگران کننده است.

وی با اشاره به شرایط مرگ و میر های کرونایی گفت: در پیک جدید شرایط متفاوت است، اگرچه میزان انتقال ویروس سریع تر شده، اما میزان مرگ و میر بیماران کندتر شده است، البته این را هم باید مدنظر قرار داد که مراقبت های بهتری در بیمارستان ها انجام می گردد.

توکلی در خصوص احتمال برگزاری حضوری امتحانات نهایی مدارس، اضافه نمود: در کل ستاد موافق برگزاری حضوری امتحانات نیست، اما این را باید کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی کرونا تصمیم بگیرد که فعلا تصمیم بر امتحانات حضوری است.

معاون ستاد فرماندهی مقابله با کرونای استان تهران گفت: با توجه به اینکه خیلی از خانواده ها و بچه ها شکایت و اظهارنگرانی نموده بودند، امکان دارد این تصمیم تغییر کند.

منبع: فرارو
انتشار: 21 خرداد 1400 بروزرسانی: 21 خرداد 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1747

به "تصمیمی برای بازگشایی مشاغل گرفته نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیمی برای بازگشایی مشاغل گرفته نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید