تشریح سرانجام بندی فیلم تاپ گان: ماوریک با جزئیات کامل

به گزارش مجله گرافیک، پایان هیجان انگیز تاپ گان: ماوریک به طور قطع ثابت کرد که پیت میچل (تام کروز) ملقب به ماوریک هنوز حرف های زیادی برای گفتن دارد و دوباره موقعیت خود را به عنوان یکی از بهترین خلبانان جنگنده ای که نیروی هوایی ایالات متحده به خود دیده است تثبیت کرد.

تشریح سرانجام بندی فیلم تاپ گان: ماوریک با جزئیات کامل

دنباله جوزف کازینسکی، تاپ گان را به سطح بالاتری برد و تقریبا از هر نظر به عنوان یک فیلم پرفروش و اکشن قرن بیست و یکمی از نسخه اصلی فراتر رفت و در عین حال در به وجود آوردن حال و هوای نوستالژیک و نمادنگاری تاپ گان اصلی که در سال 1986 از طریق تونی اسکات فقید کارگردانی شد، پیروز تر بود. تاپ گان: ماوریک هم چنین به نوعی به قهرمانان فیلم اصلی مانند مرد یخی (وال کیلمر) و گوس (آنتونی ادواردز) ادای احترام کرد و شخصیت های نوی مانند پسر گوس، روستر (مایلز تلر) را معرفی کرد که به طور بالقوه می توانند این فرانچایز را رو به جلو ببرند.

هشدار: در این متن، داستان فیلم تاپ گان: ماوریک لو می رود

خاتمه بندی تاپ گان: ماوریک متمرکز بر ماموریتی بود که ماوریک، کارآموزان را برای آن آموزش داد: تخریب تاسیسات زیرزمینی اورانیوم در یک کشور متخاصم نامشخص. این یک ماموریت غیرممکن بود که باید در آن در ارتفاع پایین در یک دره و با سرعت بالا پرواز و با دقت به هدف تیراندازی می کردند. علاوه بر این آن ها باید صعودی مرگبار از یک کوه را تجربه می کردند تا اطلاعاتشان لو نرود. پس از آن، خلبانان تاپ گان باید از یک جنگ سخت در برابر هواپیماهای جنگنده برتر نسل 5 دشمن جان سالم به در می بردند.

ماوریک پس از مرگ تام کازانسکی ملقب به مرد یخی پشتوانه خود را از دست داد و سایکلون (جان هام) که طرف ماوریک نبود و در هر مرحله مانع او می شد، وی را از سمت مربیگری در تاپ گان برکنار کرد. اما ماوریک یکی از هواپیماها را دزدید و شبیه سازی را به خوبی اجرا و به کارآموزان ثابت کرد که ماموریت دلهره آور آن ها قابل اجراست، زیرا به عقیده او این هواپیما نیست که موجب پیروزی می شود بلکه خلبان از همه چیز مهم تر است. ماوریک سپس ماموریتی را رهبری کرد که در نهایت منجر به رفع خصومت قدیمی روستر با وی شد.

تاپ گان: ماوریک یکی از خیره کننده ترین و مهیج ترین فیلم های اکشن هوایی است که تا به حال ساخته شده است. این فیلم هیجان انگیز و جالب است، اگرچه جزئیات زیادی از نحوه اجرای ماموریت ماوریک تحت تاثیر هیجان بصری فیلم قرار می گیرد. کاراکتر ماوریک هم که رهبری این ماموریت غیرممکن را برعهده دارد احتمالا متاثر از کارگردان فیلم ماموریت غیرممکن، کریستوفر مک کواری، یکی از نویسندگان این اثر است. با هم به طور کامل به خاتمه بندی تاپ گان: ماوریک، خطوط داستانی شخصیت های اصلی و آینده احتمالی سری فیلم های تاپ گان می پردازیم.

تشریح کامل طرح ماموریت میراکل 1 و 2 (مسائل و پیروزیت ها)

ماوریک ماموریت تخریب تاسیسات زیرزمینی اورانیوم را رهبری کرد. او فینیکس (مونیکا باربارو) و باب (لوئیس پولمن) را به عنوان گروه خنجر 1 در کنار خود انتخاب کرد و گروه خنجر 2 نیر شامل پی بک (جی الیس) و فن بوی (دنی رامیرز) و روستر بودند. هنگمن (گلن پاول) که انتخاب نشده بود، سرخورده به نظر می رسید و در عرشه پرواز ناو هواپیمابر در حالت آماده باش بود. آن ها 2 دقیقه و 30 ثانیه فرصت داشتند تا از عمق دره ها، زیر رادارهای دشمن پرواز کنند و به هدف برسند. ماوریک مشابه نحوه نابودی ستاره مرگ در جنگ ستارگان: امید نو به هدف رسید و آن را منفجر کرد تا کار را آغاز کند.

خنجر 2 هم سرعت را افزایش داد و خود را به هدف رساند. روستر علی رغم نقص سیستم، هدف را بررسی و با پیروزیت به آن شلیک و تاسیسات زیرزمینی اورانیوم را ویران کرد. تمام تمرینات و آموزش ها نتیجه داد و آن ها بدون برخورد با کوه به خواسته خود دست یافتند. سپس جنگ سخت اصلی آغاز شد، جایی که دشمن جنگنده های نسل 5 خود را برای رهگیری اسکادران ماوریک به کار گرفت.

تمام اف-18های نیروی هوایی دارای سیستم هایی بودند که از آن ها برای منحرف کردن موشک های دشمن استفاده می کردند اما روستر از آن ها فرار می کرد. ماوریک از هواپیمای خود برای محافظت از روستر استفاده کرد و سرنگون شد. باب و پی بک خود را به ناو هواپیمابر رساندند اما سایکلون از فرستادن هنگمن برای نجات ماوریک خودداری کرد. او فکر می کرد ماوریک مرده است و نمی خواست جان خلبانان بیشتری را به خطر بیاندازد اما روستر به آشیانه برنگشت و در عوض، ماوریک را از هلیکوپتر دشمن نجات داد. او سپس سرنگون شد اما جان سالم به در برد و ماوریک دوباره با او دست دوستی داد. این دو نفر به سمت فرودگاه دشمن که موشک های تاماهاوک نیروی هوایی آن را منهدم کردند، رفتند و یک اف-14 تامکت قدیمی و مشابه آن چه را که ماوریک در تاپ گان اصلی با آن پرواز می کرد، پیدا کردند. ماوریک و روستر هواپیمای اف-14 را با خود بردند اما از طریق دو هواپیمای نسل 5 دشمن رهگیری شدند.

ماوریک که نمی خواست به خانه برشود دشمن را غافلگیر کرد و به پشت یکی از هواپیماها رفت و تیراندازی و آن را ساقط کرد. جنگنده دوم دشمن او را تعقیب کرد اما ماوریک خیلی پایین پرواز می کرد، چون می دانست که ارتفاع کم سیستم هدف گیری دشمن را گیج می کند. او سپس از مانور کلاسیک خود استفاده کرد تا اف-14 را برعکس و هواپیمای دشمن را ساقط کند. پس از تمام این موارد، آن ها هنوز کاملا ایمن نبودند. مهمات ماوریک تمام شده بود و یک جنگنده نو دشمن از جلو به آن ها نزدیک می شد. ماوریک از ترس این که جان سالم به در نبرند، از گوس خواست که دکمه اجکت را بفشارد اما چتر این هواپیمای قدیمی باز نشد. جنگنده دشمن در آخرین ثانیه از طریق هنگمن منهدم شد. او پس از شناسایی سیگنال گوس در ناو هواپیمابر، برای نجات دوستانش آمده بود.

ماوریک، گوس و هنگمن به ناو هواپیمابر بازگشتند (نیروی هوایی از یک پوشش توری برای کنترل اف-14 ماوریک که چرخ جلویی خود را از دست داده بود استفاده می کرد) و ماوریک قبل از فرود، حرکت نمایشی معروف خود را انجام داد تا به عمد صدای سایکلون را درآورد. رقابت هنگمن و روستر درست مانند ماوریک و مرد یخی در خاتمه تاپ گان به خاتمه رسید و روستر و ماوریک نیز بالاخره آشتی کردند. ماوریک هم چنین به اولین خلبانی تبدیل شد که با احتساب سه جنگنده میگ روسی در تاپ گان، پنج هواپیمای دشمن را ساقط کرده است.

ماوریک ثابت کرد که نیروی هوایی هم چنان به او نیاز دارد

خط داستانی ماوریک در تاپ گان: ماوریک نشان می دهد که او هنوز حرف های زیادی برای گفتن در نیروی هوایی دارد، اگرچه خود پیت چندان نسبت به این قضیه مطمئن نبود. همتایان او مانند مرد یخی تبدیل به فرمانده ارشد شدند اما ماوریک به مدت 35 سال یک کاپیتان و عضوی معمولی نیروی هوایی بود. ماوریک پس از خاتمه اولین فیلم تاپ گان، به میرامار بازگشت تا تبدیل به یک مربی پرواز شود اما فقط دو ماه دوام آورد. او سه دهه بعدی زندگی خود را مشغول مجادله با فرماندهی ارشد نیروی هوایی بود.

پیت میچل به معنای واقعی کلمه مغرور بود و باعث شد که نیروی هوایی نتواند درجه او را با وجود ارزش ها و دستاوردهایش ارتقا دهد. ماوریک در ابتدای فیلم، یک خلبان آزمایشی برای برنامه دارک استار است و با ثبت رکورد سرعت 10 ماخ به سریع ترین مرد زنده دنیا تبدیل شد. او قبل از منفجر شدن هواپیمای خود رکورد 10.3 ماخ را ثبت کرد. فرمانده کین (اد هریس) به جای این که از وی به عنوان یک قهرمان ستایش کند می خواست او را از نیروی هوایی ارتش بیرون کند.

کین به ماوریک گفت که برنامه او این است که خلبان ها را با هواپیماهای بدون سرنشین جایگزین کند. این طرح می توانست به نتیجه برسد اما جدای از این، اقدامات و رشادت ماوریک به همراه کارآموزان تاپ گان ارزش بی بدیل خلبانانی را که می توانند در هنگام پرواز تصمیم بگیرند و با غریزه خود کار کنند، ثابت کرد. ماوریک به کارآموزان تاپ گان یاد داد که خارج از چارچوب فکر کنند و خود و سخت افزارشان را فراتر از محدودیت هایشان پیش ببرند. با این حال، پیروزیت ماوریک در ماموریت نابودی تاسیسات اورانیوم، باعث ارتقای او نشد و وی اصلا در پی چنین چیزی نبود. ماوریک متعلق به کابین جنگنده و چندین دهه از کارآموزانش بزرگ تر است اما در مقایسه با همتایان سابقش که اکنون همگی فرمانده ارشد ارتش هستند، هم چنان خلبانی درخشان محسوب می شود. ماوریک ثابت کرد که هنوز چیزهای منحصر به فرد و خاص خود را برای ارائه دارد اما نیروی هوایی هم چنان به ارزش او شک دارد و احتمالا همیشه نیز این گونه خواهد بود.

آشتی ماوریک و روستر

خصومت روستر با ماوریک از این موضوع ناشی می شود که پدرش، گوس، در سال 1986 تحت محافظت و پشتیبانی ماوریک درگذشته بود اما دلیل دومی نیز وجود دارد. ماوریک درخواست کاری روستر را به آکادمی نیروی هوایی کشاند که برای این خلبان جوان به قیمت چهار سال از زندگی حرفه ای او تمام شد. چیزی که روستر نمی دانست این بود که ماوریک این کار را انجام داد زیرا مادرش، کارول برادشاو (مگ رایان) که اکنون مرده است، نمی خواست که روستر مانند پدرش یک خلبان شود. ماوریک به خواسته های کارول احترام گذاشت و این تصمیم را گردن گرفت تا او مادرش را سرزنش نکند. ماوریک این موضوع را به پنی اطلاع داده بود اما به روستر نه.

روح گوس به نوعی شاهد این ماجرا بود. ماوریک و روستر در لحظات بلاتکلیفی، هر دو زیر زبان می گفتند: با من صحبت کن گوس و به نوعی از این خلبان فقید کمک می طلبیدند. روستر حتی توپ های آتش خود را مانند پدرش در زمان جوانی شلیک می کرد. ماوریک و روستر از سرنگونی جان سالم به در بردند و اف-14 را به آشیانه بردند و روستر خاتمه آن چه را که پدرش در ماوریک دیده بود متوجه شد و توانایی پروازش را تحسین کرد. ماوریک سعی کرد تا زمانی که روستر بزرگ شود نقش پدر را برای او ایفا کند. روستر حتی تصمیم گرفت تا به بازسازی موستانگ پی-51 قدیمی ماوریک در آشیانه وی کمک کند و در آن جا با خاطرات شیرین پدرش احاطه شد.

احترام گذاشتن به مرد یخی (و وال کیلمر)

محترم شمردن مرد یخی و وال کیلمر یکی از بهترین قسمت های فیلم بود. تام کازانسکی جایزه تاپ گان را برد و در سال 1986 در کلاس خود اول و ماوریک دوم شد. مرد یخی پس از این پیروزیت به یک نیرویی حرفه ای و برجسته و فرمانده چهار ستاره ناوگان اقیانوس آرام ایالات متحده تبدیل شد. او و ماوریک دوستان صمیمی یک دیگر باقی ماندند و کازانسکی هرگز فراموش نکرد که ماوریک در خاتمه تاپ گان جان او را نجات داده است. مرد یخی به نوعی فرشته نگهبان ماوریک شد و از ماوریک محافظت می کرد و هر بار که نیروی هوایی قصد داشت کاپیتان میچل را اخراج کند، او را کمک می کرد. این مرد یخی بود که ماوریک را به عنوان مربی کارآموزان در تاپ گان منصوب کرد، زیرا او از همان فیلم تاپ گان در سال 1986 معتقد بود که نیروی هوایی به ماوریک نیاز دارد.

مرد یخی به طرز غم انگیزی در فیلم تاپ گان: ماوریک بر اثر سرطان گلو درگذشت و این فیلم از نبرد واقعی وال کیلمر با این بیماری الهام گرفت. البته این بازیگر پس از شش سال مبارزه اکنون از سرطان رهایی یافته است. با این حال، سرطان توانایی صحبت کردن کیلمر را تضعیف کرد و به همین دلیل لحظه گفتگوی محبت آمیز مرد یخی و ماوریک و پرسش او از ماوریک: کدام یک از ما خلبان بهتری است؟ بسیار تاثیرگذار بود، چرا که مرد یخی در طول فیلم از طریق پیام متنی با ماوریک ارتباط برقرار می کرد. ماوریک با مرگ وی حمایت بزرگ ترین و قدرتمندترین دوست خود را از دست داد. کیلمر (به غیر از کروز) تنها شخصیت اصلی تاپ گان است که در دنباله آن حضور دارد و این فیلم از کیلمر به عنوان یکی از مهم ترین افرادی که از زمان تاپ گان در این فرانچایز به جای مانده اند، قدردانی کرد.

خاتمه خوش ماوریک و پنی

پنی بنجامین (جنیفر کانلی) معشوقه قدیمی ماوریک است که با بازگشت ماوریک به تاپ گان به زندگی او بازگشت. پنی و ماوریک در طول سال های گذشته و پس از قرار دیدار آن ها در جت جنگنده ماوریک و دردسرهای آن دیدار از یک دیگر دور ماندند. به نظر می رسد پنی به طور منحصر به فردی ماوریک را درک می کند و جذابیت متقابل آن ها برای یک دیگر محسوس است اما پنی با توجه به سابقه غیرقابل اعتماد بودن پیت، مطمئن نبود که وی شریک خوبی برای اوست یا نه. با این حال، پنی متوجه شد که ماوریک بالغ تر شده است و هم چنان می خواهد به عنوان خلبان جنگنده چیزی به تاپ گان اضافه کند.

ماوریک پس از ماموریت نزد پنی رفت اما او در محل کار خود حضور نداشت، زیرا دختر نوجوانش، آملیا (لیلیانا رای) را به تعطیلات برده بود. این موضوع به صراحت در این فیلم بیان نشد اما پنی احتمالا به این دلیل آن جا را ترک کرده بود که احتمال می داد ماوریک از ماموریت زنده برنشود و از این قضیه می ترسید. وقتی خبر به او رسید که ماوریک سالم است، به خانه برگشت و دوباره با او همراه شد. ماوریک قبلا یک معشوقه دیگر به نام چارلی (کلی مک گیلیس) در تاپ گان داشت اما آن موضوع برای 35 سال پیش است. به نظر می رسد که ماوریک و پنی ارتباط و تناسب بیشتری با هم داشته باشند.

تاپ گان 3 و حضور دوباره ماوریک؟

تاپ گان: ماوریک راه را برای بازگشت تام کروز در نقش پیت میچل یا همان ماوریک باز گذاشت. این احتمال وجود داشت که ماوریک به شکلی قهرمانانه در خاتمه فیلم بمیرد. البته با مرگ مرد یخی، بعید بود که هر دو نماد اصلی و به جای مانده تاپ گان در این دنباله بمیرند. ماوریک هم چنین نشان داد که مانند همیشه در کابین هواپیمای جنگنده، ماهر و جسور است و به شایستگی مورد احترام و تحسین کارآموزانش قرار گرفت. دنباله تاپ گان به گونه ای تمام شد که در ادامه امکان همه چیز وجود داشته باشد. تاپ گان: ماوریک در حال حاضر مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است و این فرانچایز بسته به عملکرد این اثر در گیشه، مطمئنا می تواند یک فیلم دیگر هم داشته باشد. هم چنین ممکن است اسپین آف هایی با بازی مایلز تلر در نقش روستر و دیگر کارآموزان و بدون ماوریک تولید شود.

یکی از دلایل اصلی که ساخت دنباله تاپ گان 36 سال طول کشید این بود که تام کروز می خواست منتظر بماند تا فناوری بیشتر پیشرفت کند و او بتواند دیدگاه خود را در سکانس های پروازی واقعی و نفس گیر با بازیگرانی که واقعا در هواپیماهای جنگنده پرواز می کردند، اجرا کند. اکنون که این فناوری وجود دارد، شاید عاقلانه تر باشد که سومین فیلم تاپ گان هر چه زودتر ساخته شود. تام کروز ممکن است جوان به نظر برسد اما او در واقع نزدیک به 60 سال سن دارد و ظرفیت او برای بازی در نقش ماوریک به عنوان قهرمان اکشن اصلی تاپ گان در نهایت تمام خواهد شد. البته کروز هنوز در حال بازی در فیلم پر از بدلکاری ماموریت غیرممکن است و حتی اگر بخواهد در تاپ گان 3 حضور داشته باشد باید منتظر اتمام پروژه دیگر خود بماند. در هر صورت، حالا که تاپ گان: ماوریک در آستانه یک پیروزیت بی نظیر است، زمان آن فرا رسیده که تام کروز سرعت عمل به خرج دهد و تاپ گان را به یک سه گانه تبدیل کند.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 مرداد 1401 بروزرسانی: 16 مرداد 1401 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2213

به "تشریح سرانجام بندی فیلم تاپ گان: ماوریک با جزئیات کامل" امتیاز دهید

1 کاربر به "تشریح سرانجام بندی فیلم تاپ گان: ماوریک با جزئیات کامل" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح سرانجام بندی فیلم تاپ گان: ماوریک با جزئیات کامل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید