بازسازی ساختمان: تشریح شرایط پروژه های عمرانی مرمتی مجموعه سعدآباد تهران

به گزارش مجله گرافیک، ایسنا/ براساس آخرین اخبار واصله، تشریح شرایط پروژه های عمرانی مرمتی مجموعه سعدآباد تهران صورت پذیرفت.

بازسازی ساختمان: تشریح شرایط پروژه های عمرانی مرمتی مجموعه سعدآباد تهران

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

محمد ابراهیم لاریجانی، معاون اجرایی مجموعه سعدآباد از افتتاح و انتها عملیات عمرانی و شروع بهره برداری از مخازن استاندارد اموال فرهنگی موزه برادران امیدوار، موزه حسین بهزاد، موزه خط و کتابت میرعماد و موزه ظروف سلطنتی و انتها فاز یک مرمتی موزه نظامی سعدآباد اطلاع داد.

او با اشاره به پیش بینی و تنظیم توضیح خدمات فعالیت های عمرانی، مرمتی و حفاظتی در دفتر فنی مجموعه سعدآباد با حجم اعتباری نزدیک به 500 میلیارد ریال برای سالهای آینده گفت: این اعتبار به تدریج و بر اساس اعتبارات تخصیصی سالانه در دستور کار این مجموعه قرار خواهد گرفت.

او اضافه نمود: امور تأسیساتی و نگهداری از فضای سبز مجموعه از جمله شناسنامه الکترونیکی درختان به عنوان یکی از اولویت های مهم و روزانه با انتخاب پیمانکاران مجرب و واجد شرایط با قوت ادامه دارد و در صورت تخصیص اعتبار لازم در امسال، 15 پروژه عمرانی مرمتی نو نیز طراحی و با فرآیند بارگذاری در سامانه دولت عملیاتی خواهد شد. در این راستا با حمایت همه جانبه مدیریت سعدآباد کوشش کردیم در انتخاب پیمانکاران مجرب، توانمند و متخصص در حوزه اماکن تاریخی و احراز رتبه کیفی و فنی نهایت دقت را بعمل آوریم.

معاون اجرایی سعدآباد ادامه داد: به موازات فعالیت های عمرانی و مرمتی، تجهیز و نصب دوربین های نظارت تصویری و سیستم اتاق مانیتورینگ مجموعه 110 هکتاری سعدآباد با بیش از 220 دوربین فعال نیز راه اندازی شد.

وی یادآور شد: بروز رسانی و تعمیرات اساسی تأسیسات کاخ موزه سبز و موزه هنرهای زیبا و بعضی از موزه های دیگر از جمله پروژه هایی است که از اواخر سال قبل شروع و اخیرا وارد فاز بهره برداری شد.

لاریجانی با بیان اینکه یکی از معضلات و دغدغه های همیشگی سعدآباد ورود زباله های متعدد به وسیله رودخانه سعدآباد با وجود رستوران های بالادستی در محله دربند است، گفت: توضیح خدمات طراحی سیستم مکانیزه زباله گیر در مبدأ ورودی این رودخانه در ضلع شمالی مجموعه تهیه و در سه ماهه آینده نسبت به نصب آن اقدام خواهد شد.

معاون اجرایی مجموعه سعدآباد بعلاوه اظهار کرد: در کنار فعالیت های عمرانی مجموعه که با حمایت همه جانبه مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد و حمایت و تخصیص به موقع اعتبارات از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بویژه اداره کل موزه ها انجام شد و سعدآباد را به یک کارگاه بزرگ عمرانی و مرمتی تبدیل کرد، از انجام فعالیت های گسترده فرهنگی غافل نبوده و بصورت روزانه حجم زیادی از فعالیت های فرهنگی نیز در مجموعه در حال اجرا است که برای نمونه میتوان به برنامه های پراستقبال یکشنبه های سعدآباد با هدف معرفی این مجموعه ملی برای عموم مخاطبان، سه شنبه های سعدآباد با هدف برگزاری نشست های تخصصی با کارشناسان امور فرهنگی و هنری و تأمین نظر فعالان حوزه پژوهش، چهارشنبه های سعدآباد با موضوع آشنایی بچه ها و نوجوانان با علم موزه داری و بعلاوه فراوری محتوای مجذوب کننده و معرفی آثار موزه ای، تهیه و فراوری ویدئوهای متنوع برای معرفی جاذبه های کاخ موزه های سعدآباد و فراوریات کیفی فرهنگی اشاره نمود.

لاریجانی بیان نمود: امیدواریم با ارتقای کیفی تمام برنامه های فرهنگی برای معرفی هرچه بیشتر این مجموعه که متعلق به آحاد مردم شریف کشور است، گام برداریم.

منبع: همگردی
انتشار: 8 بهمن 1400 بروزرسانی: 8 بهمن 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2040

به "بازسازی ساختمان: تشریح شرایط پروژه های عمرانی مرمتی مجموعه سعدآباد تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ساختمان: تشریح شرایط پروژه های عمرانی مرمتی مجموعه سعدآباد تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید