تبلیغتان، ضد تبلیغ نشود

به گزارش مجله گرافیک، اسلام دین زیبایی هاست. دین عشق است. دین عشاق است. اسلام دین کامل و تمام است؛ این را من که باشم بگویم، دانشمندان برجسته تمام اعصار گفته و می گویند.

تبلیغتان، ضد تبلیغ نشود

قوانین و قواعد اسلام اگر تمام و کمال و بدون تحریفات و تندروی ها و ندانم کاری ها و نادانی ها اجرا شود؛ بهترین خواهد بود و کامل ترین. بهانه نوشتن این مطلب مشخصا اما اقدامات برخی مدیران و مسوولین مدارس است؛برخی آنها که نمی دانند چگونه اسلام زیبا را به دانش آموزان نشان دهند و نادانسته کارهایی می کنند که تبیلغ آنان برای اسلام به ضد تبلیغ تبدیل می شود؛متاسفانه.

در تعطیلات یک روز در میانی که گذشت و مصادف بود با ایام عزاداری 28 صفر و همچنین شهادت امام رضا علیه السلام، برخی مدارس و برخی مدیران و دبیران پرورشی، برگزاری مراسمی چون زیارت عاشورا و روضه خوانی را در دستور کار خود قرار دادند.

برخی از این عزیزان با دانایی و توانایی در محیطی مناسب چنین برنامه هایی - به نحوی که دانش آموزان خسته نشوند- این ایام را به خوبی برگزار کردند که جای تشکر و قدردانی دارد.

برخی دیگر اما به هر دلیلی که می توان کمبود امکانات و محیط مناسب نام برد از انجام خوب و مناسب این کار عاجز بودند و این ها همان دسته ایی هستند که بیم آن می رود کارشان اثر ضدتبلیغی داشته باشد.

همان مدیران و مسوولین مدارس ابتدایی و رده بالاتر که صبح زود در هوای نسبتا سرد پاییزی دانش آموزان را روی آسفالت مدرسه نشاندند و برایشان زیارت عاشورا و روضه پخش کردند؛ اینان که شاید به فکر پر کردن رزومه خود از باب گزارش کارهای فرهنگی و مذهبی هستند بهتر است به روش های بهتری برای برگزاری مراسم مذهبی بیاندیشند.

کاش بخش پرورش وزارت آموزش و پرورش اهتمام بیشتری به این مهم داشته باشد.

کاش برخی مدیران مدارس هم بدانند قرار نیست بیلان و رزومه فرهنگی و کاری آنان با هزینه کردن برای نظام پر شود.

کاش برخی بدانند در شرایط فعلی آشنایی دانش آموزان با دین مبین و ارزشمند اسلام، حساسیت ها و ریزه کاری های زیادی دارد که اهلش می خواهد و فن اش.

کاش مسایل اینچنینی که در نگاه اول مهم نیست، مهم تلقی شود. کاش…

منبع:خبرآنلاین

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 27 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 595

به "تبلیغتان، ضد تبلیغ نشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبلیغتان، ضد تبلیغ نشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید