بناهای یادبود در هند

به گزارش مجله گرافیک، بناهای یادبود در دهلی

دهلی هند با قدمتی حدود 5000 سال از قدیمی ترین شهرهای هند است. هند به خاطر جاذبه های فرهنگی و تاریخی اش سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب میکند. بناهای یادبود از دیدنی های مهم مراکز گردشگری هستند که گردشگران علاقه مند به تاریخ را به خود جذب می نمایند. با خبرنگاران همراه باشید و با سه بنای یادبود مهم دهلی آشنا شوید:

بناهای یادبود در هند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

بنای یادبود گاندی (Gandhi Smriti and the Mahatma Gandhi Memorial)

در گوشه و کنار شهر دهلی می توانید آثار و نشانه های متعددی در ارتباط با مهاتما گاندی که تفکر وی میراث ارزشمندی برای بشریت محسوب می گردد، پیدا کنید. شاید بهترین این موارد را بتوان بنای یادبود گاندی (Gandhi Smriti) دانست که موزه ای است که در محل کشته شدن گاندی در سال 1948 قرار گرفته است. در این محل موارد متعددی در ارتباط با زندگی و مرگ رهبر استقلال هند به نمایش گذاشته شده که از آن جمله می توان به اتاق محل اقامت وی که به همان شکلی که گاندی آن را ترک نموده بود، باقی مانده اشاره نمود که در کنار موزه رسانه ای که در آن آثار تاریخی و جزئیات زندگی و دستاوردهای وی گردآوری شده است، به بازدید کنندگان اطلاعات کاملی از نحوه زندگی مهاتما گاندی ارائه می نماید. یکی دیگر از جاذبه های این محل، قدم زدن در باغی است که گاندی اوقات خود را در آن سپری نموده و در در آن کشته شد که در محل کشته شدن وی، یک ستون یادبود ساخته شده است. در نزدیکی این مجموعه، بنای یادبود گاندی (Raj Ghat memorial) که وی در آن سوزانده شد واقع شده که می توان این راستا را با پای پیاده طی کرد.

آدرس: 5 Tees January Marg, New Delhi, Delhi 110011

آرامگاه همایون (Humayuns Tomb)

این آرامگاه در محیطی بسیار زیبا به شکل یک باغ بزرگ مربع شکل ساخته شده که ساختمان آرامگاه همایون از پادشاهان مغول هند در مرکز آن قرار گرفته است. این بنا دارای نمای زیبایی از سنگ های مرمر سفید و ماسه سنگ قرمز بوده و نمونه اولیه طراحی تاج محل محسوب شده و یکی از بهترین نمونه های معماری سبک مغولان هند به شمار می رود. این مجموعه در اواسط قرن 16 میلادی توسط حاجی بیگم به عنوان یک بنای یادبود جهت بیوه ارشد شاه همایون و بزرگترین همسر وی ساخته شد. این بنا در مرکز یک باغ به سبک باغ های ایرانی از نوع چهارباغ قرار داشته و مقابر دیگری مانند مقبره خیاط همایون، عیسی خان؛ معمار تاج محل که به صورت هشت ضلعی بوده و نمونه خوبی از سبک معماری لودی است، در آن قرار دارند. در صورت خوش شانس بودن ممکن است بتوانید در شب های خاصی در طول سال از این بنا بازدید نموده و آن را غرق در نورپردازی و رنگ ببینید.

آدرس: Mathura Road, Nizamuddin, New Delhi, Delhi 110001

موزه یادبود ایندرا گاندی (The Indira Gandhi Memorial Museum)

یکی دیگر از جاذبه های مرتبط با سیاست در شهر دهلی ، موزه یادبود ایندرا گاندی است که در محل اقامت این بانوی مشهور و مورد احترام ساخته شده است. ایندرا گاندی دختر جواهر لعل نهرو، نخستین نخست وزیر هند و دوست صمیمی مهاتما گاندی بود. در این محل، آثار متعددی از جمله تصاویر، اسناد و مدارک مرتبط با زندگی ایندرا گاندی در دوران مختلف حیات خود از جمله دوره نخست وزیری و همچنین اشیا شخصی این فرد از جمله لباس های سنتی و ساری که در هنگام ترور شدن به تن نموده بود، نامه ها و اخبار قیچی شده از روزنامه ها توسط وی به نمایش گذاشته شده است. در اطراف این ساختمان، یک باغ بسیار بزرگ با درختانی کهن سال قرار گرفته است و در گذرگاه این باغ، محل دقیق ترور شدن ایندراگاندی معین شده است. تعداد زیادی از اتاق های این موزه به پسر وی یعنی راجیو گاندی (Rajiv Gandhi) اختصاص دارد که در سال 1991 میلادی ترور شد. موزه نهرو پدر ایندرا گاندی در ساختمانی به نام (Teen Murti Bhavan) به طور مجزا قرار داشته و در آن آثار و تالیفات نهرو و وسایل مرتب با وی از جمله اتاق خواب، اتاق طراحی و سالن مطالعه مورد استفاده جواهر لعل نهرو به نمایش گذاشته شده است.

آدرس: 1 Safdarjung Road, New Delhi, Delhi 110011

منبع: الی گشت
انتشار: 1 آذر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 537

به "بناهای یادبود در هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بناهای یادبود در هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید