بزودی پروتکل تزریق واکسن ابلاغ می گردد

به گزارش مجله گرافیک، شهردار تهران از ابلاغ پروتکل های تزریق واکسن در آینده نزدیک اطلاع داد.

بزودی پروتکل تزریق واکسن ابلاغ می گردد

به گزارش خبرنگاران، پیروز حناچی در دویست و نود و یکمین جلسه شورای شهر تهران در پاسخ به سوالات اعضای شورای شهر تهران درباره مسئله واکسیناسیون و مسائل پیش آمده گفت: روز چهارشنبه در یکی از سایت های منتقد شهرداری گزارشی منتشر شد که اطلاعاتی در خصوص استفاده مدیران شهرداری از سهمیه واکسن پاکبان ها داشتند. این موضوع را در همه مناطق آنالیز کردیم. در آنالیز ها معین شد که مقداری انحراف در برخی از مناطق بوده است.

شهردار تهران با بیان اینکه در همین زمینه یک رئیس ناحیه تا صبح همان روز عزل شد، ادامه داد: سحرگاه همان روز پنجشنبه توئیتی منتشر کردم که پیگیر این موضوع هستیم و از رسانه ها برای حساسیت شان تشکر کردم. اعلام کردم که موضوع واکسیناسیون را فورا آنالیز می کنیم و در صورت مشاهده تخلف با افراد خاطی برخورد خواهد شد و حتی اگر لازم باشد این افراد برای آنالیز های بیشتر به مراجع ذیصلاح معرفی می شوند که بر اساس دستور اسامی کسانی که واکسن دریافت نموده اند در سایت شفاف بارگذاری شد.

وی ادامه داد: تحقیقاتی از سوی حراست کل و دفتر شهرداری انجام شده است. عمده بحث در منطقه 6 بوده است که طی مکاتبه شهردار منطقه با بهداشت شمال غرب لیستی به ظرفیت 325 نفر برای تزریق واکسن کووید 19 اعلام شده بود که از این تعداد 198 نفر اقدام به دریافت واکسن نموده اند که اسامی آنها را به وسیله حراست وزارت بهداشت پیگیری می کنیم.

شهردار تهران تاکید نمود: از این 198 نفر به تفکیک 44 نفر پرسنل بازیافت، 100 نفر پاکبان، 12 نفر کارمند، 13 نفر فاقد رابطه استخدامی با شهرداری تهران با هویت معین، 2 نفر راننده جرثقیل، 9 نفر راننده خودرو سرویس، یک نفر شهربان و 17 کارگر فضای سبز بوده اند. راس ساعت 14 روز پنجشنبه 9 اردیبهشت جلسه ای در شهرداری تشکیل دادیم و پیرو دستور داده شده موضوع واکسیناسیون با جزئیات مورد آنالیز نهاده شد.

به گفته حناچی، تعداد محدودی واکسن برای تزریق به نیروهای خط مقدم مبارزه با کرونا اعم از پرسنل بهشت زهرا، پاکبان ها و پرسنل پسماند که شامل نیروهای عملیاتی و مرتبط با مشاغل پر خطر خدمات شهری باشند به وسیله وزارت بهداشت تخصیص داده شده است. از این تعداد تا کنون هیچ یک از مدیران شهری (تا رده 4 مدیریتی) تزریقی انجام نداده اند.

وی اضافه کرد: آنالیز ها نشان داد که یک نفر از مسئولان نواحی اقدام به تزریق واکسن از سهیمه فوق نموده است که همان روز به همراه سه نفر از همکاران ذیربط در منطقه 6 عزل شدند. در آنالیز های بعدی همچنین معلوم شد که توزیع سهمیه در یکی از مناطق منطبق با پروتکل های مصوب نبوده است که معاون خدمات شهری منطقه عزل شد. دو رئیس ناحیه در مناطق 9 و 7 نیز به همین دلیل عزل شدند.

پیروز حناچی با اشاره به اینکه یک ایراد به کار شهرداری وارد بوده است که دستورالعمل دقیق برای واکسیناسیون نداده بود گفت: کسانی که در آسایشگاه کارگران حضور دارند، راننده، پاکبان ها و برخی دیگر شامل واکسن می شوند که این افراد را به دقت معین ننموده بودیم. پروتکل خیلی باز گذاشته شده بود و اجازه تشخیص داده شده بود. بعضا مسائل دیگری هم وجود داشت که اگر کسی مدارک لازم (کارت شناسایی) نداشت همکاران وزارت بهداشت تزریق را انجام نمی دادند و برخی از افراد خودشان استنکاف می کردند و امکان اینکه واکسن مجددا بازگردانده گردد هم وجود نداشت و باید حتما تزریق می شد.

وی با بیان اینکه کوشش کردیم به وسیله رسانه ها و تلویزیون به مردم اطلاع رسانی کنیم اضافه کرد: حتی در کلاب هاوس هم اتاقی تشکیل شد و در این مورد صحبت شد و همکاران توضیحات لازم را ارائه کردند. شهرداری بر اساس وعده ای که داده بود شفافیت دارد. لیست کسانی که واکسن زده اند نیز به مرور در حال بارگذاری است. بنا به توصیه های وزارت بهداشت و WHO نام افراد نوشته نشده است اما کد ملی و مسئولیت ذکر شده است. خاطیان عزل شده نیز به اداره تخلفات ارجاع می شوند تا در خصوص آنها تصمیم گیری گردد.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد فهرست کسانی که خارج از نوبت واکسن زدند نیز منتشر گردد. اینفوگرافی هم تهیه شده که در کانال با اعضای شورا به اشتراک گذاشته می گردد. گزارشی هم از آخرین شرایط حراست کل به اعضای شورا در خصوص واکسیناسیون شهرداری تهران ارائه می گردد که واکسیناسیون از تاریخ 3 اسفند 99 با مشارکت کارکنان بهشت زهرا به تعداد 543 نفر شروع شده است و در ادامه سازمان پسماند و مناطق 22 گانه با معرفی پاکبان های زحمت کش و بالای 50 سال مطابق دستورالعمل وزارت بهداشت واکسن دریافت نموده اند. از تعداد 7 هزار و 755 نفر معرفی شده تعداد 2 هزار و 725 نفر تا کنون اقدام به تزریق یک دُز واکسن نموده اند.

حناچی تاکید نمود: در معرفی افراد توسط مناطق با تخلف انجام شده بنا به استعلام موثق به جز در منطقه 6، تعداد 20 نفر مغایر با دستوالعمل در دفاتر حراست احصا شده اند. این خطا کمتر از یک درصد است. از تعداد 20 نفر 13 نفر مربوط به منطقه 7 بوده است و در منطقه 6 هم عوامل کارگری پسماند و فضای سبز و سرویس 73 نفر هستند که تعداد 25 نفر از پرسنل و مابقی فاقد رابطه استخدامی منطقه وجود داشته است.

شهردار تهران گفت: نبودن نظارت مناسب در مرحله تزریق واکسن در مراکز بهداشت این حواشی را به وجود آورده بود که در منطقه 6 معاون خدمات شهری به این دلیل عزل شد. در مابقی مناطق کوشش شده وحدت رویه طی گردد. ان شاءالله با ابلاغ پروتکل تنظیمی این رویه اصلاح می گردد.

حناچی همچنین در ادامه سخنان خود در پاسخ به برخی سوالات اعضای شورای شهر گفت: تلفات زیادی در بخش تاکسیرانی در مواجهه با کرونا وجود داشت که متاسفانه در دستورالعمل لحاظ نشده بود. تا کنون بیش از 240 نفر از تاکسیرانان فوت شده اند. این گروه نقش زیادی در انتشار نیز دارند و واکسیناسیون تاکسیران ها اکنون در حال پیگیری است.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه برخی از مناطق هنوز واکسن دریافت ننموده اند نیز گفت: در تهران بین سه دانشگاه شهید بهشتی، ایران و علوم پزشکی تهران توزیع شده است. شیوه توزیع واکسن این دانشگاه ها متفاوت بوده است. دانشگاه علوم پزشکی تهران مناطق 2، 6 و 9 را پوشش داده است. رابطه شهرداری های مناطق با این دانشگاه ها رابطه نزدیک و کاری است.

وی تاکید نمود: نظارت فنی واکسیناسیون به شرکت شهر سالم سپرده شده است. دیروز نیز در ستاد ملی کرونا به دلیل برخورد با خاطیان و پیگیری جدی انحراف ونیز همکاری در زمینه طرح ترافیک در دو هفته تعطیلی تهران از شهردای تهران قدردانی شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 3 خرداد 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1725

به "بزودی پروتکل تزریق واکسن ابلاغ می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزودی پروتکل تزریق واکسن ابلاغ می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید