بخش خصوصی احتیاج جامعه را بهتر می شناسد، فارغ التحصیلان این دانشگاه شانس بیشتری برای اشتغال دارند

به گزارش مجله گرافیک، خبرنگاران/سمنان رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان معتقد است که بخش خصوصی نیازهای جامعه را بهتر می شناسد.

بخش خصوصی احتیاج جامعه را بهتر می شناسد، فارغ التحصیلان این دانشگاه شانس بیشتری برای اشتغال دارند

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

محمدتقی قربانیان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اذعان به اینکه دانشگاه جامع جنبه های کاربردی علوم را بیش از سایر مراکز آموزش عالی پیگیری می نماید، بر ضرورت توجه بیشتر به آموزش های مهارت محور و کاربردی تاکید و اظهار کرد: کشور ما در حال حاضر به لحاظ فراوری مقالات و مکتوبات علمی حائز رتبه 16 در دنیا است اما در کاربردی کردن علوم با ضعف های جدی روبرو است.

وی با بیان اینکه ما از دانش خود در راستا رونق فراوری و صنعتی شدن کمتر استفاده می کنیم ادامه داد: مهمترین دلیل این ضعف این است که دانشگاه های ما نتوانسته اند با جامعه ارتباط کاربردی برقرار نمایند و لذا دانشگاه جامع علمی کاربردی با درک این مهم در صدد است که به ایجاد و برقراری این ارتباط یاری کند.

قربانیان از مراکز علمی کاربردی به عنوان مراکز دانشگاهی نام برد که ظرفیت پرکردن این خلاء را دارند افزود: به همین دلیل است که دانشگاه جامع علمی کاربردی به ایجاد مراکز دانشگاهی در جوار واحدهای فراوریی و صنعتی روی آورده است که در استان سمنان نیز خوشبختانه مراکزی همچون غرب استیل، کلران،جهاددانشگاهی سمنان، سیم و کابل شاهرود و..در استان ایجاد شدند.

وی با بیان اینکه در این مراکز علاوه بر آموزش مبانی نظری به ارائه مهارت، هنر و دانش فنی نیز پرداخته می گردد اظهار داشت: در این مراکز جدا از ارائه مبانی نظری، یک مدرس مهارتی و استادکار نیز به انتقال مهارت های کاری و فنی به دانشجویان می پردازد و از گذر ارائه و انتقال همین دانش مهارتی و فنی است که به ارزش اضافه نموده و فرآیند توسعه یاری می نماید.

فارغ التحصیلان این دانشگاه شانس بیشتری برای اشتغال دارند؟

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان با بیان اینکه دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشگاه از شانس بیشتری برای اشتغال برخوردارند اظهار کرد: بخش قابل توجهی از دانشجویان ما در بدو ورود دارای شغل هستند و علاوه بر این دانشجویان دانشگاه جامع شانس بیشتری برای ایجاد اشتغال برای خود و حتی دیگران دارند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد میزان جذب فارغ التحصیلان این دانشگاه به بازار کار و دلایل و چرایی درصد بالای آن در مقایسه با دیگر دانشگاه ها گفت: آموزش ها به دانشجویان دانشگاه جامع از بدو ورود به سمتی سوق داده می گردد که بعد از فراغت از تحصل جذب بازار کار شوند به عبارتی از بدو ورود دانشجو، برنامه ریزی ها و آموزش های مهارتی در راستایی است که دانشجو بتواند برای خود فراوری و درآمد ایجاد کند.

وی با بیان اینکه این دانشگاه در بخش های صنعتی، کشاورزی، خدماتی، فرهنگ و هنر و...فعالیت دارد افزود: یکی از دلایل پیروزیت دانشگاه جامع در این حوزه این است که ما به ایجاد رشته های جدید متناسب با نیازهای واقعی جامعه و بازار کار و همچنین به تدوین رشته هایی متناسب با سلایق و علایق دانشجویان می پردازیم.

قربانیان با اشاره به حذف علمی کاربردی های دولتی در کشور و استان از آن به عنوان اتفاق مبارکی در راستای حمایت و تقویت بخش خصوصی یاد کرد و گفت: در گذشته استان سمنان دارای 20 مرکز علمی کاربردی بود اما با وضع قوانینی در راستای حذف مراکز دولتی با هدف کاهش هزینه های دولت در این بخش، شمار مراکز علمی کاربردی استان به 13 مرکز رسید.

نیمی از دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی در بدو ورود دارای شغل هستند

وی با بیان اینکه نیمی از دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی در بدو ورود دارای شغل هستند اظهار داشت: علاوه بر این 50 درصد، 30 درصد دانشجویان ما بعد از فارغ التحصیلی جذب بازار کار می شوند یعنی در مجموع 80 درصد دانشجویان دانشگاه جامع جذب بازار کار می شوند که این آمار، آمار بسیار خوب و خیره نماینده ای است.

این عضو هیات علمی دانشگاه از تعریف رشته های کاربردی جدید به عنوان یکی از نقاط قوت این دانشگاه نام برد و گفت: به طور مثال همه دانشگاه ها دارای رشته زبان انگلسی هستند اما ما در دانشگاه جامع براساس نیازهای واقعی جامعه، رشته زبان محاوره ای در گردشگریرا تدوین کردیم و یا رشته تراش فیروزه را در بعضی مراکز علمی کاربردی استان ایجاد کردیم. همچنین رشته هایی همچون طبخ انواع غذاهای ایرانی و غیرایرانی، فراوری و نگهداری گیاهان آپارتمانی، مددیاری سالمندان، مهارت های ماساژ ورزشی و...از جمله رشته هایی است تدوین و در مراکز علمی و کاربردی ارائه می گردد.

چرایی حذف رقبای دولتی از دانشگاه جامع علمی کاربردی

وی با اشاره به شانس بالای پیروزیت در مراکز وابسته به بخش خصوصی افزود: بخش خصوصی به دنبال فراوری محصول، کسب سود، جذب و جذب مخاطب و...است و همین به ارتقا کیفی آموزش و مهارت آموزی یاری می نماید.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان با بیان اینکه این دانشگاه رقیب دولتی را با هدف یاری به بخش خصوصی و کاهش هزینه های دولت حذف نموده اظهار کرد: بخش خصوصی معمولا در بخش های مختلف به صورت قوی تری وارد می گردد و از همین رو است که مراکز علمی کاربردی همچون کلران، غرب استیل و جهاددانشگاهی از پیروز ترین مراکز علمی کاربردی در استان و کشور هستند.

وی از بعضی فعالیت های فرهنگی و هنری در مراکز وابسته به این دانشگاه اطلاع داد و افزود: به همین دلیل اخیرا مسابقات استانی مناظره های دانشجویی به میزبانی جهاددانشگاهی سمنان برگزار گردید که تیم مرکز کلران به عنوان تیم برتر به مسابقات ملی که سال جاری در تبریز برگزار می گردد معرفی گردید.

قربانیان با اشاره به برگزاری بعضی نمایشگاه های عرضه فراوریات دانشجویی در مراکز این دانشگاه اظهار داشت: بعضی از دانشجویان با عرضه فراوریات خود در این نمایشگاه ها که در مراکز متعدد برگزاری می گردد در دوره دانشجویی به طور عملی فرآیند فراوری و عرضه محصولات و دست بافته های خود را می آموزند. ضمن اینکه علاوه بر این در مناسبت های مختلف مسابقات ورزشی و فرهنگی و علمی مختلفی در سطح مراکز برگزار و دانشجویان در آنها حضوری با نشاط دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 677

به "بخش خصوصی احتیاج جامعه را بهتر می شناسد، فارغ التحصیلان این دانشگاه شانس بیشتری برای اشتغال دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش خصوصی احتیاج جامعه را بهتر می شناسد، فارغ التحصیلان این دانشگاه شانس بیشتری برای اشتغال دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید