بازدید 34 هزار نفر از موزه های چهارمحال و بختیاری

به گزارش مجله گرافیک، خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از بازدید 34 هزار و 294 نفر در شش ماهه نخست امسال از موزه های استان اطلاع داد.

بازدید 34 هزار نفر از موزه های چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگاران، بهمن عسگری سوادجانی 13 مهرماه در نشست انجمن های میراث فرهنگی اظهار کرد: مرمت ابنیه تاریخی که موجب تقویت گردشگری می گردد در دستور کار قرار گرفته است.

عسگری سوادجانی با اشاره به کوشش به منظور ثبت جهانی زردکوه بختیاری و دشت لاله های واژگون، گفت: تا به امروز 657 مورد ثبت میراث فرهنگی 4780 مورد در استان صورت گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اظهار داشت: با تعامل شهرداری ها و بخش خصوصی برنامه صیانت از خانه های تاریخی و تبدیل آن ها به اقامت گاه های تاریخی تدوین شده است. همچنین ثبت جهانی کوچ عشایری به عنوان میراث فرهنگی ناملموس در حال اجرا است. آشنایی نسل جدید با آداب و رسوم گذشتگان از دیگر برنامه های در دست اجراست.

وی توضیح داد: آمادگی استفاده از حمام های تاریخی استان به عنوان سفره خانه های سنتی وجود دارد.

عسگری گفت: آنالیز های باستان شناختی، معین حریم آثار تاریخی، تهیه طرح های مرمتی، مرمت اشیا تاریخی کشف شده در کاوش ها و پژوهش های مردم شناسی در زمینه آداب و رسوم از اقداماتی است که در امسال در زمینه میراث فرهنگی صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 856

به "بازدید 34 هزار نفر از موزه های چهارمحال و بختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید 34 هزار نفر از موزه های چهارمحال و بختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید