اکبر افتخاری مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کشوری می گردد

به گزارش مجله گرافیک، انتخاب اکبر افتخاری به عنوان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری قطعی شد.

اکبر افتخاری مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کشوری می گردد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، به گفته یک منابع مطلع، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از بین تعدادی از افراد مطرح شده برای مدیرعاملی دومین صندوق مهم بازنشستگی در کشور و پس از طی شدن فرآیند های لازم، اکبر افتخاری را برای تصدی این سمت انتخاب کرد.

افتخاری، متولد سال 1353 در اصفهان بوده و مدرک دکتری مدیریت مالی دارد و از جمله مدیران جوانی است که تجربه های حرفه ای متعددی در سطوح گوناگون مدیریتی چه در بخش های دولتی و چه بخش خصوصی داشته است.

با توجه به بحران های پیش روی صندوق های بازنشستگی و چالش های ایجاد شده برای این صندوق ها طی سال های گذشته، به نظر می رسد انتصاب افتخاری به عنوان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با توجه به توانمندی ها و تجربه های پیروز وی در مسئولیت های گذشته اجرا شده است.

افتخاری تا پیش از این، معاون مالی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد بوده و پیش از آن نیز عضویت هیأت مدیره و معاونت برنامه ریزی و نوآوری شرکت بیمه ایران را در کارنامه خود دارد. شنیده ها حاکی است که وی منشأ اقدام ها و نوآوری های ارزشمندی در صنعت بیمه کشور بوده است.

مدیرعاملِ شرکت داده پردازی خوارزمی، ریاست هیأت مدیره شرکت شبکه گستران، معاونت طرح و توسعه هلدینگ توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی، معاونت برنامه ریزی راهبردی هلدینگ شرکت داتک، معاونت منابع انسانی شرکت کربن ایران و مدیرکل دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی از جمله مسئولیت هایی است که او از سال 1380 تا به امروز برعهده داشته است.

همچنین در کارنامه حرفه ای مدیرعامل 45 ساله صندوق بازنشستگی کشوری، تألیف پنج جلد کتاب در حوزه های مالی، ریسک و بیمه، چاپ بیش از 10 عنوان مقاله علمی-پژوهشی و انجام حدود 30 طرح پژوهشی و مشاوره ای و نیز تدریس درس هایی، چون مدیریت مالی، مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته، مهندسی مالی و مدیریت ریسک در بعضی از دانشگاه های کشور دیده می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 812

به "اکبر افتخاری مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کشوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکبر افتخاری مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کشوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید