انصارالله: دیپلماسی ریا سودی ندارد

به گزارش مجله گرافیک، ایسنا نوشت:جنبش انصارالله یمن نسبت به بیانیه مشترک آمریکا، انگلیس، عربستان و امارات درباره جنگ یمن واکنش نشان و پاسخ قاطعانه ای را به آنها داد.

انصارالله: دیپلماسی ریا سودی ندارد

به گزارش خبرگزاری سبأ، هشام شرف عبدالله، وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن وابسته به جنبش انصارالله در سخنانی در این باره اظهار کرد: دیپلماسی ریا و دورویی سودی ندارد.

وی گفت: بیانیه صادر شده دورویی در مقابل جامعه بین الملل بوده و درصدد است تا عربستان سعودی و امارات را به عنوان کبوتران صلح به تصویر بکشد.

این مقام یمنی اظهار داشت: در حقیقت بیانیه مذکور ارزش جوهری که با آن نوشته شده است را ندارد و برای کسانی که از واقعیت یمن آگاه هستند، ثابت می نماید که عربستان سعودی و امارات در جستجوی پیروزی هستند و این مسئله دور از هرگونه تمایل به صلح واقعی است.

وی اضافه نمود: من به این گروه چهارجانبه و ائتلاف توصیه می کنم که تحت نظارت سازمان ملل و یا مشارکت بین المللی شامل آلمان، روسیه، چین و هر کشور عربی غیر عضو در ائتلاف متجاوز، با انصارالله بر سر میز مذاکره بنشینند و تا یک توافقنامه آتش بس تنظیم و تهیه گردد.

وزیر خارجه یمن بعلاوه بر استقبال صنعا، از صلح عادلانه و فراگیر بدون پیش شرط تاکید نمود.

هشام شرف عبدالله در پیغام مستقیمی به عربستان، امارات، انگلیس و آمریکا از آنها خواست که به جای صدور ظاهری بیانیه و هدف قرار دادن ملت یمنبا بمب و موشک و بعلاوه تداوم معاملات موشکی شان، در هر یک از بیانیه های خود، اعتبار و شفافیت و در دعوت به صلح، حسن نیت، اعتمادسازی را در نظر بگیرند.

23311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 بهمن 1400 بروزرسانی: 23 بهمن 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2056

به "انصارالله: دیپلماسی ریا سودی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انصارالله: دیپلماسی ریا سودی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید