امکان تعویق رژه نظامی روز پیروزی در مسکو

به گزارش مجله گرافیک، منابع خبری نزدیک به کاخ کرملین و وزارت دفاع روسیه از امکان به تعویق افتادن مراسم رژه نظامی به مناسبت پیروزی در جنگ جهانی دوم به دلیل شیوع بیماری کرونا در این کشور خبر دادند، البته این مسئله هنوز رسماً تأیید نشده است.

امکان تعویق رژه نظامی روز پیروزی در مسکو

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، دمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه شب گذشته گفت که کرملین در حال آنالیز پیشنهاد سازمان کهنه سربازان روی درباره درخواست موکول کردن مراسم رژه روز پیروزی به تاریخ دیگری با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور است.

با وجود اینکه پسکوف با صراحت از چنین تصمیم گیری صحبت نکرد، ولی بعضی رسانه ها به نقل از منابع خبری خود از هم اکنون نوشته اند که کرملین تصمیم گرفته است تا رژه روز پیروزی از تاریخ 9 ماه مه (20 اردیبهشت ماه) به تاریخ دیگری موکول گردد.

به گفته این منابع خبری ، خبر تعویق رژه نظامی به افتخار هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم (که در روسیه به جنگ عظیم میهنی معروف است) در روزهای آینده اعلام خواهد شد. البته هنوز تاریخ جدیدی برای این جشن تعیین نشده است.

این اطلاعات همچنین از سوی منابع خبری نزدیک به کرملین و وزارت دفاع تأیید شده است.

بر اساس این اخبار ، موکول شدن زمان رژه پیروزی ممکن است شخصاً توسط ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه طی یکی دو روز آینده اعلام گردد.

روز چهارشنبه سازمان کهنه سربازان روسیه با ارسال درخواستی برای ولادیمیر پوتین ارسال کردند که در آن خواهان تعویق رژه روز پیروزی به دلیل شرایط بیماری کرونا در کشور شدند.

نویسندگان این نامه معتقدند، موکول شدن زمان این رژه مظهر احترام نه تنها برای جانبازان جنگ و پرسنل نظامی است ، بلکه احترام به شهروندان کشور است که روز پیروزی را به عنوان یکی از تعطیلات عظیم و باشکوه روسیه جشن می گیرند و در شرایط کنونی امنیت جانی و سلامت آنها در معرض خطر واقع شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1041

به "امکان تعویق رژه نظامی روز پیروزی در مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان تعویق رژه نظامی روز پیروزی در مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید