امروز؛ آخرین مهلت دانشگاه ها برای اعلام نیاز جذب هیئت علمی

به گزارش مجله گرافیک، اعلام نیاز دانشگاه ها برای جذب هیئت علمی امروز به پایان می رسد و فرایند ثبت نام متقاضیان برای جذب در دانشگاه ها هم از 17 آبان آغاز خواهد شد.

امروز؛ آخرین مهلت دانشگاه ها برای اعلام نیاز جذب هیئت علمی

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی خبرنگاران، برنامه زمان بندی بیست و چهارمین و بیست و پنجمین فراخوان نیمه متمرکز جذب اعضای هیئت علمی پیمانی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور مربوط به فراخوان آبان ماه 1400 و اردیبهشت ماه 1401 اعلام شد.

بر اساس این برنامه، اعلام نیاز دانشگاه ها برای جذب هیئت علمی از شنبه 20 شهریور ماه 1400 آغاز شده و تا امروز جمعه 16 مهرماه 1400 ادامه دارد. همچنین فرایند ثبت نام متقاضیان برای جذب در دانشگاه ها هم از 17 آبان ماه آغاز شده و تا 30 آبان 1400 ادامه خواهد شد.

رضوان طلب رئیس سابق مرکز جذب هیئت علمی وزارت علوم درباره سهمیه جذب هیئت علمی وزارت علوم برای سال 1400 اظهار کرد: سهمیه جذب هیئت علمی سال 1400 حدود 950 نفر اعلام شده است که تعدادی از آن به فراخوان اردیبهشت ماه 1400 اختصاص داشت که با توجه به اینکه فراخوان جذب اردیبهشت سال 1400 برگزار نشد، بنابراین تمام 950 سهمیه ویژه دانشگاه های دولتی به فراخوان آبان ماه اختصاص داده شد. این سهمیه آبان ماه فعال می شود و دانشگاه ها می توانند از آن استفاده کنند.

همچنین مرکز جذب وزارت علوم اعلام کرده بود، نظر به شیوع بیماری فراگیر کرونا و با توجه به سیاست های ابلاغی از طریق ستاد ملی مبارزه با کرونا و با لحاظ سیاست های دولت و وزارت متبوع در انجام همه مأموریت ها با رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی، هیئت مرکزی جذب همچنین بر اساس پیشنهاد برخی از دانشگاه ها مقرر کرد: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی می توانند تا اطلاع ثانوی جلسات هیئت اجرایی و کارگروه های علمی و عمومی و حتی مصاحبه با داوطلبان را به صورت نیمه حضوری و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار کنند.

نرم افزار و زیرساخت ها و بسته های آموزشی مربوط به برگزاری الکترونیکی جلسات و مصاحبه ها در اداره آمار و فناوری اطلاعات مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم فراهم شده است. موسساتی که مایلند جلسات خود را به صورت نیمه حضوری برگزار کنند می توانند با مراجعه به مرکز پیام سامانه جامع و از طریق گزینه استفاده از سیستم جلسات مجازی و معرفی رابط دانشگاه با ذکر شماره تماس در متن درخواست اقدام کنند. جلسات می تواند کما فی السابق به صورت حضوری یا نیمه حضوری برگزار شود.

تغییر تقویم فراخوان های سالیانه از شهریور و بهمن به اردیبهشت و آبان به این دلیل انجام شده که فاصله دو فراخوان طوری باشد که امکان به انتها رساندن دوره رسیدگی به فراخوان قبلی پیش از آغاز فراخوان نو فراهم شود و با نظر به مجموع محاسبات و بررسی های انجام شده از این پس ورود به فراخوان نو صرفاً برای مؤسسات و دانشگاه هایی ممکن است که کار رسیدگی به پرونده فراخوان قبلی و حداقل در بلوک های مربوط به دانشگاه را به انتها رسانده باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1940

به "امروز؛ آخرین مهلت دانشگاه ها برای اعلام نیاز جذب هیئت علمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امروز؛ آخرین مهلت دانشگاه ها برای اعلام نیاز جذب هیئت علمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید