اقتصاد منطقه محور و گردشگری؛ 2 شاخص برجسته شهر جدید اندیشه

به گزارش مجله گرافیک، مدیرعامل شرکت عمران شهر اندیشه گفت: ایجاد فضای مطلوب برای اشتغال و اقتصاد خُرد یعنی اقتصاد منطقه محور و توجه ویژه به بخش گردشگری دو شاخص اصلی شهر اندیشه است.

اقتصاد منطقه محور و گردشگری؛ 2 شاخص برجسته شهر جدید اندیشه

از سفر با تورهای نوروزی کانادا لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

محمد آئینی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در شهریار گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که شرکت عمران شهرهای جدید در ابتدای آغاز به کار هر مجموعه ای به آن توجه دارد، فراهم ساختن زیرساخت های اصلی با توجه به احتیاج ساکنان تخمین زده شده در آن منطقه، همتراز با بالاترین استانداردهاست.

وی با اشاره به خدمات موجود در شهر اندیشه مطرح کرد: خدمات مورداحتیاج شهفرایندان در همه ابعاد در شهر اندیشه وجود دارد که یکی آنها بحث آموزشی است که تا به امروز شرکت عمران اندیشه در حدود 45 واحد آموزشی را در این شهر همتراز با احتیاجها ارتقا بخشیده و به بهره برداری رسانده است.

مدیرعامل شرکت عمران اندیشه ادامه داد: از دیگر احتیاجهای شهر اندیشه در حوزه های بهداشتی، درمانی و فرهنگی است که این ظرفیت نیز در حد احتیاج شهفرایندان فراهم شده و درصدد هستیم تا شرایط را برای جمعیت نهایی این شهر آماده کنیم.

آئینی با اشاره به وعده انجام پروژه چهارباغ، مطرح کرد: احداث پروژه چهارباغ متناسب با متد روز جهان، شهر اندیشه را به یکی از کم نظیرترین شهرها در منطقه غرب تهران و فراتر از آن تبدیل خواهد نمود؛ چرا که این پروژه از داشته های فضای سبز و محیط زیستی مناسبی برخوردار است.

وی اضافه کرد: در حوزه ساخت اماکن مذهبی نیز اقدامات گسترده ای اجرا شده و در هر منطقه مطابق با احتیاجهای آن، مسجد احداث شده است. در کنار این مساجد، مصلی نماز آدینه و مجموعه مسجد سلمان فارسی در یکی از پرترددترین معابر شهرساخته شده اند که دو نگین مذهبی در شهر جدید اندیشه به شمار می فرایند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: با توجه به اینکه مساجد، نقطه وحدت و همچنین آفریننده فرهنگ هستند، سعی شده توجه ویژه ای در جانمایی سازه های زیبا و چشم نواز آنها صورت گیرد.

آئینی توضیح داد: از جمله نگاه هایی که در این منطقه وجود دارد، ایجاد فضای مطلوب برای اشتغال و اقتصاد خُرد یعنی اقتصاد منطقه محور و توجه ویژه به بخش گردشگری در شهر اندیشه است. بازار ایرانی اسلامی با تلفیقی از معماری سنتی و مدرن که در دل شهر اندیشه احداث شده، از جمله بناهایی است که بسیار مورد توجه گردشگران واقع شده است.

وی ادامه داد: در حوزه مالی نیز نگاه به خواست و احتیاج شهفرایندان در شهر اندیشه لحاظ شده است. در این راستا بزرگترین مجتمع تجاری کشور با بیش از 1270 واحد تجاری در دل بازار ایران- اسلامی احداث شده که در کنار حضور گردشگران بالطبع اقتصاد منطقه را نیز دگرگون خواهد نمود. البته به نتیجه رسیدن این موضوع مستلزم همگرایی میان مسئولان است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه متذکر شد: شهر اندیشه با قابلیت های بسیار بالایی که دارد می تواند به زودی در زمره شهرهای شاخص کشور قرار گرفته و میزان قابل توجهی از نگاه گردشگران را به خود معطوف دارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 766

به "اقتصاد منطقه محور و گردشگری؛ 2 شاخص برجسته شهر جدید اندیشه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقتصاد منطقه محور و گردشگری؛ 2 شاخص برجسته شهر جدید اندیشه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید