آنتی بیوتیک هندی 18 کودک را به کشتن داد (تور هند ارزان)

به گزارش مجله گرافیک، تهران- شربت های سرفه و سرماخوردگی هندی، عامل مرگ 18 کودک در ازبکستان شناخته شدند.

آنتی بیوتیک هندی 18 کودک را به کشتن داد (تور هند ارزان)

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران ، ایرنا به نقل از از رویترز نوشت : به گفته وزارت بهداشت ازبکستان، حداقل 18 کودک در ازبکستان پس از مصرف شربت دارویی فراوری شده به وسیله داروساز هندی ماریون بیوتک جان خود را از دست دادند.

این وزارتخانه گفت 18 کودک از 21 کودکی که شربت این شرکت را به علت بیماری حاد تنفسی رنج می بردند، پس از مصرف آن جان خود را از دست دادند.

این دارو در وب سایت این شرکت به عنوان درمانی برای علائم سرماخوردگی و آنفولانزا به فروش می رسد.

بخشی از این شربت ها حاوی اتیلن گلیکول بود که به گفته وزارت بهداشت ازبکستان یک ماده سمی است.

این گزارش بعلاوه گفته است که این شربت در خانه و بدون تجویز پزشک به وسیله والدین و یا به توصیه داروسازان با دوزهای فراتر از دوز استاندارد به بچه ها داده شده است.

هنوز معین نشده است که آیا همه بچه ها بخش مشکوک و آلوده را مصرف نموده اند یا بیش از دوز استاندارد، دارو به آنها داده شده یا هر دو مورد رخ داده است.

شرکت های مرتبط و وزارت بهداشت هند، به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ ندادند اما یک منبع دولتی هند به رویترز گفت که وزارت بهداشت این کشور در حال آنالیز این موضوع است.

هند از روز سه شنبه بازرسی از بعضی کارخانه های داروسازی در سراسر کشور را برای اطمینان از استانداردهای کیفیت بالا شروع نموده است.

هند به عنوان داروخانه دنیا شناخته می گردد و صادرات داروی آن در دهه گذشته بیش از دو برابر شده و در سال مالی گذشته به 24.5 میلیارد دلار رسیده است.

وزارت بهداشت ازبکستان خاطرنشان کرد که هفت کارمند خود را به علت سهل انگاری در آنالیز به موقع مرگ و میر و عدم انجام اقدامات لازم اخراج نموده است.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد: اقدامات جزایی را علیه بعضی از متخصصان انجام داده است، بدون اینکه معین کند این متخصصان چه نقشی دارند.

این کشور، بعلاوه قرص ها و شربت های این شرکت داروسازی را از تمام داروخانه ها خارج می نماید.

به گزارش ایرنا، پیش از این، همین شربت در گامبیا نیز مورد انتقاد گرفته بود.

در این کشور مرگ دست کم 70 کودک به علت استفاده از شربت های سرماخوردگی ساخته شده در هند ثبت شده است در حالی که دولت هند و شرکت داروساز نقص داروها را رد نموده اند.

پیش از این سازمان دنیای بهداشت، خاطرنشان کرد مرگ ده ها کودک خردسال در گامبیا بر اثر صدمات حاد کلیه ممکن است با شربت های سرفه و سرماخوردگی آلوده ساخته شده به وسیله یک فراورینماینده داروی هندی مرتبط باشد.

این یافته ها که به وسیله تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان دنیای بهداشت اعلام شد، در پی آزمایش هایی بر روی چندین شربت دارویی بود که مشکوک به مرگ 66 کودک در این کشور کوچک غرب آفریقا بودند.

سازمان دنیای بهداشت هشداری برای محصولات پزشکی صادر کرد و از قانون گذاران خواست که کالاهای میدن فارما را از بازار حذف نمایند.

سازمان دنیای بهداشت در هشدار خود گفت این محصولات ممکن است در جاهای دیگر به وسیله بازارهای غیررسمی توزیع شده باشند، اما تا به امروز تنها در گامبیا شناسایی شده اند او به نظر می رسد این مسأله باید در کشورهای دیگر نیز آنالیز گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 دی 1401 بروزرسانی: 11 دی 1401 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2284

به "آنتی بیوتیک هندی 18 کودک را به کشتن داد (تور هند ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنتی بیوتیک هندی 18 کودک را به کشتن داد (تور هند ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید