87 اثر به دومین جایزه کتاب سال زنجان ارسال شد

به گزارش مجله گرافیک، فاطمه کرباسی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در زنجان با اشاره به برگزاری دومین دوره جایزه کتاب سال زنجان گفت: این برنامه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در سه گروه تالیف، ترجمه و احیای متون برگزار می گردد.

87 اثر به دومین جایزه کتاب سال زنجان ارسال شد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ضمن تشریح شرایط شرکت در دومین دوره جایزه کتاب سال زنجان گفت: آثار منتشر شده مولفان و پدید آورندگان ایرانی و خارجی در حوزه زنجان شناسی، آثار مولفان و پدیدآورندگان زنجانی در تمام حوزه ها و آثاری که برای اولین بار در سال 1398 با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چاپ شده بودند، مجاز به شرکت در این برنامه بودند.

کرباسی گفت: آثار همه نویسندگان و پدیدآورندگان از سراسر کشور با موضوع زنجان شناسی واجد شرایط حضور در این جشنواره بودند و خوشبختانه آثار خوبی در این حوزه دریافت شده است.

وی با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار به دومین دوره جایزه کتاب سال زنجان 15 مهرماه به خاتمه رسید، توضیح داد: 87 اثر از مولفان این استان به دومین جشنواره کتاب سال زنجان ارسال شده است که در مرحله ارزیابی داوری قرار دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان درباره آثار رسیده در بخش دفاع مقدس ویژه کنگره 3 هزار و 535 شهید زنجانی نیز گفت: آثار رسیده در این بخش به صورت جداگانه مورد آنالیز قرار گرفته و داوری و در کنگره مذکور از آنها تقدیر می گردد.

وی با بیان اینکه سال گذشته نخستین دوره جایزه کتاب سال زنجان همزمان با نمایشگاه کتاب برگزار گردید، اضافه کرد: در نخستین دوره جایزه کتاب سال زنجان که با داوری 20 تن از اساتید برجسته کشور انجام شد، از میان 46 عنوان کتاب 5 اثر به عنوان آثار برتر انتخاب شد.

کرباسی ادامه داد: در نخستین دوره طبق رأی هیأت داوران در بخش تاریخ زنجان، کتاب دارالسعاده زنجان به قلم حسن حسینعلی، در بخش فرهنگ زنجان کتاب قصه های محلی زنجان به اهتمام کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان و با ویراستاری علی محمد بیانی و در بخش هنر در زنجان نیز کتاب زنجان میزبان مهربان گردآوری شده توسط ناصر محمدی به عنوان کتاب سال انتخاب شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در ادامه به شرایط چاپ و نشر کتاب در استان نیز اشاره نمود و گفت: سال قبل 220 کتاب در موضوعات مختلف به چاپ رسید که خوشبختانه به لحاظ کیفی مقبولیت لازم را داشتند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1354

به "87 اثر به دومین جایزه کتاب سال زنجان ارسال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "87 اثر به دومین جایزه کتاب سال زنجان ارسال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید