10 تاثیر شگفت انگیز عسل بر پوست و مو

به گزارش مجله گرافیک، خواص شگفت انگیز عسل بر کسی پوشییده نیست، اما ما اغلب با خواص خوراکی آن آشناییم و نمی دانیم این ماده عالی چه تاثیر فوق العاده ای بر روی زیبایی ما دارد.

10 تاثیر شگفت انگیز عسل بر پوست و مو

از عسل به عنوان شیرین کننده چای، برای سالاد، صبحانه و … استفاده می کنیم. عسل دارویی عالی برای تضمین سلامت مان است. انرژی بدن را افزایش می دهد، قند مورد نیازمان را فراهم می کند، با بی خوابی مبارزه می کند، به کاهش وزن کمک می کند و هضم غذا را راحت تر می کند.

علاوه بر منفعت هایی که برای سلامت مان دارد، عسل، می تواند در زیبایی هم نقش بسزایی داشته باشد. عسل سرشار از مواد ضد عفونی کننده، آنتی باکتریال، آنتی اکسیدان، ضد التهاب و مرطوب کننده است و می تواند پوست و موتان را درخشان و با طراوت کند. اگر در پی ماده ای ارزان برای برنزه کردن، درمان موی خشک، جوش یا شوره سر هستید، عسل طبیعی یکی از بهترین راه ها برای رسیدن به هدف تان است.

این هم 10 تاثیر فوق العاده عسل در زیبایی و سلامت پوست و مو

1- زخم ها را محو می کند

خیلی از افرادی که بر روی نقاط قابل رویت بدن شان زخمی دارند، می خواهند به هر طریقی آن را بپوشانند. عسل یکی از بهترین مواد برای این کار است. با استفاده از عسل می توان این زخم ها را کم رنگ و محو کرد.

  • مقدار مساوی عسل را با روغن زیتون یا روغن نارگیل طبیعی مخلوط کنید.
  • با استفاده از این ترکیب محل زخم تان را برای مدت 1 تا 2 دقیقه با حرکات دایره وار ماساژ دهید. سپس یک تکه پارچه گرم را تا زمانی که سرد شود روی محل قرار دهید. بعد محل زخم را با پنبه پاک کنید.
  • از این درمان 2 بار در روز استفاده کنید.

2- درمان پسوریازیس

پسوریازیس یک بیماری خود ایمنی است که بر سلول های پوستی تاثیر می گذارد. این بیماری باعث ایجاد تاول، قرمزی، خارش و حتی زخم و آسیب می شود.

  • 1 قاشق چایخوری عسل، 1 قاشق روغن و 1 قاشق موم زنبور درون کاسه ای بریزید و در ماکروویو قرار دهید و تا جایی گرم کنید که موم آب شود. سپس آن را هم بزنید و اجازه دهید خنک شود.
  • سپس این مخلوط را مانند لوسیون چند بار در روز به ناحیه آسیب دیده پوست بمالید.

در هنگام استفاده از این درمان از خراش دادن و کندن زخم تان بپرهیزید.

3- درمان بریدگی های کوچک و زخم ها

عسل میکروب کش فوق العاده ای است به همین دلیل است که از آن در درمان زخم ها استفاده می شود. عسل مایعات را از محل زخم دور می کند تا سرعت درمان را افزایش دهد.

  • مقداری عسل مانوکا را بر روی ناحیه آسیب دیده بمالید. روی آن را با باند استریل برای چند ساعت بپوشانید. باند را باز کنید و ناحیه را با پارچه مرطوب تمیز کنید.
  • به دفعات لازم از این درمان استفاده کنید.

4- مبارزه با جوش ها

از آنجایی که عسل آنتی بیوتیک طبیعی دارد و حاوی مواد ضد التهاب است، می تواند علائم جوش را از بین ببرد. این ماده طبیعی پوست تان را مرطوب و درخشان هم می کند.

  • مقداری عسل طبیعی را بر روی جوش ها و ناحیه اطراف آنها بمالید. اجازه دهید برای 30 دقیقه بماند، سپس آن را با آب ولرم بشویید. از این درمان 2 تا 3 بار در روز استفاده کنید.
  • و یا، 1 قاشق غذاخوری عسل را با یک دوم قاشق چایخوری پودر دارچین به خوبی مخلوط کنید. آن را بر روی جوش هاتان بمالید، اجازه دهید برای 15 دقیقه بماند سپس آن را کاملا با آب گرم بشویید. از این درمان 1 یا 2 بار در روز استفاده کنید.

5- پیری پوست را به تاخیر می اندازد

از آنجایی که عسل منبع خوبی از آنتی اکسیدان است، از پوست در برابر رادیکال های آزادی که به آن آسیب می زنند محافظت می کند و فرایند پیری آن را به تعویق می اندازد.

  • مقدار مساوی عسل طبیعی را با آب لیمو ترش به خوبی ترکیب کنید. آن را به صورت و گردن تان بمالید. اجازه دهید خشک شود، سپس آن را با آب ولرم بشویید. از این درمان ضد پیری پوست 1 یا 2 بار در هفته استفاده کنید.
  • و یا، 2 قاشق غذاخوری عسل طبیعی را با 2 قاشق آووکادو به خوبی ترکیب کنید. با استفاده از انگشتان تان این ترکیب را به خوبی روی صورت و گردن تان بمالید. اجازه دهید حداقل 30 دقیقه روی پوست تان بماند، سپس با آب ولرم آن را بشویید. از این ماسک صورت 1 بار در هفته استفاده کنید.

6- از ریزش مو جلوگیری می کند

اگر نگران ریزش موتان هستید از عسل استفاده کنید. این ماده شگفت انگیز علاوه بر اینکه از ریزش موها جلوگیری می کند، رشد آنها را هم افزایش می دهد.

  • 1 قاشق غذاخوری عسل را با همان مقدار آب پیاز مخلوط کنید. پوست سر و ریشه موهاتان را با استفاده از آن ماساژ دهید. اجازه دهید 30 دقیقه بر روی سرتان بماند سپس طبق معمول سرتان را با شامپو بشویید. از این درمان 2 بار در هفته استفاده کنید.
  • و یا به جای درمان بالا این ماسک را درست کنید. مقدار مساوی عسل و ماست را با هم ترکیب کنید. آن را بر روی موهای خیس تان بمالید. 30 تا 40 دقیقه صبر کنید، سپس موهاتان را با شامپو بشویید. از این ماسک 2 تا 3 بار در هفته استفاده کنید.

7- نرم کردن لب پوسته پوسته شده

عسل ماده ای عالی برای جلوگری از خشک شدن لب ها و پوسته پوسته شدن آنها است. خاصیت مرطوب کنندگی عسل رطوبت از دست رفته لب ها را به آنها برمی گرداند و از ایجاد شکاف های دردناک در لب ها جلوگیری می کند.

  • با استفاده از انگشت تان چند بار در روز روی لب هاتان عسل بمالید. درست مانند نرم کننده لب.
  • همچنین، می توانید با استفاده از عسل و شکر یک اسکراب لب درست کنید: 2 قسمت شکر را با یک قسمت عسل مخلوط کنید. آنها را به خوبی با هم ترکیب کرده و با استفاده از آن لب هاتان را برای چند دقیقه ماساژ دهید. با این کار از شر سلول های مرده ای که روی لب تان هستند خلاص می شوید. از این اسکراب لب یک بار در هفته استفاده کنید تا لب هایی نرم و خوش رنگ داشته باشید.

8- دست ها را نرم می کند

پوست دست خشک و زمخت مسئله ای معمول است و می توان با استفاده از عسل آن را درمان کرد. همانطور که گفتیم عسل حاوی ترکیبات مرطوب کننده است و می تواند رطوبت از دست رفت پوست را به آن بازگرداند.

  • مقدار کمی عسل را به تمام دستان تان بمالید و 10 تا 15 دقیقه صبر کنید. سپس دوش بگیرید یا حمام کنید و بعد نرم کننده ملایمی به دست هاتان بزنید. از این درمان یک بار در روز استفاده کنید تا دست هایی نرم داشته باشید.
  • یک راه دیگر آن است که مقدار مساوی عسل و گلیسرین را با هم مخلوط کنید، آن را به دست هاتان بمالید و اجازه دهید خودش خشک شود. سپس آن را با آب ولرم بشویید. از این درمان یک بار در روز استفاده کنید.

9- سوختگی های جزئی را درمان می کند

می توان از عسل برای درمان سوختگی های جزئی یا درجه اول که دارای علائم قرمزی هستند و تنها به لایه رویی پوست آسیب رسانده اند استفاده کرد. عسل التهاب محل را می خواباند، از باد کردن آن جلوگیری می کند و احتمال بروز زخم را کاهش می دهد.

  • مقداری عسل به یک باند استریل بمالید.
  • آن را مستقیم روی پوست سوخته قرار دهید. 3 تا 4 بار در روز باند را عوض کنید.
  • از این درمان تا زمانی که جای سوختگی خوب شود استفاده کنید.

10- موهای خشک و آسیب دیده را درمان می کند

عسل حاوی ویتامین و مواد معدنی است که موها لازم دارند و همچنین موها را مرطوب و نرم می کند، در نتیجه درمانی عالی برای مبارزه با موهای خشک، شکننده و آسیب دیده است. عسل، حتی می تواند خارش پوست سر را هم برطرف کند.

  • نصف فنجان عسل طبیعی را با یک چهارم فنجان روغن زیتون طبیعی در کاسه ای مخلوط کنید. آن را برای چند ثانیه درون ماکروویو قرار دهید تا کمی گرم شود.
  • از پوست سر تا ته موهاتان را به این ترکیب آغشته کنید. اجازه دهید 10 تا 20 دقیقه بر روی سرتان بماند. سپس سرتان را با یک شامپوی ملایم بشویید.
  • از این درمان 2 بار در هفته استفاده کنید تا با نتیجه خارق العاده اش غافلگیرتان کند!
منبع: فوت و فن / top10homeremedies.com
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2217

به "10 تاثیر شگفت انگیز عسل بر پوست و مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 تاثیر شگفت انگیز عسل بر پوست و مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید