گوشی های هوشمند زودتر از خودرو ارزششان را از دست می دهند

به گزارش مجله گرافیک، اگر چه همواره تاکید شده که سرمایه گذاری برای خرید خودرو کار اشتباهی است، اما این مساله در خصوص گوشی های هوشمند بیشتر مصداق دارد، زیرا آنها سریع تر ارزششان را از دست می دهند.

گوشی های هوشمند زودتر از خودرو ارزششان را از دست می دهند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از زددی نت، بر اساس یک آنالیز علمی هر خودرو در فاصله سه سال بعد از خرید 40 درصد از ارزش اولیه خود را از دست می دهد. اما این رقم در مقایسه با میزان از دست رفتن ارزش گوشی های هوشمند در گذر زمان ناچیز است.

یافته های موسسه پژوهشی فلیپسی نشان می دهد که گوشی های هوشمند بسته به مدلی که دارند تنها در همان سال اول خریداری چیزی بین 38 تا 76 درصد از ارزش خود را از دست می دهند. این در حالی است که خودروها در بدترین حالت در اولین سال خریداری تنها 20 درصد از ارزششان را از دست می دهند و سالانه ده درصد به این رقم افزوده می گردد.

البته در میان گوشی های مختلف میزان از دست رفتن ارزش آیفون کمتر از بقیه گوشی هاست. در این زمینه گوشی های گالکسی سامسونگ در رتبه دوم بوده و بقیه گوشی های اندرویدی در رتبه های بعدی قرار می گیرند.

بر همین اساس آیفون ایکس بعد از یک سال استفاده 45 درصد از ارزش اولیه خود را از دست داده و این رقم در خصوص گالکسی اس 8 برابر با 57 درصد و در خصوص ال جی جی 6 معادل 73 درصد است.

https://www.zdnet.com/article/guess-what-loses-its-value-faster-than-your-car-your-smartphone/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 521

به "گوشی های هوشمند زودتر از خودرو ارزششان را از دست می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی های هوشمند زودتر از خودرو ارزششان را از دست می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید