گردشگرانی که مرگ در زاینده رود را به جان می خرند

به گزارش مجله گرافیک، خبرنگاران - گروه استانها: شهرستان سامان چهارمحال و بختیاری شهرستان گردشگری استان است که مسافران و گردشگران در بدو ورود به استان بیشتر شهرستان سامان را برای گردش و تفریح انتخاب می نمایند.

گردشگرانی که مرگ در زاینده رود را به جان می خرند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات انواع ویزای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

این شهرستان به واسطه عبور رودخانه زاینده رود و داشتن باغ های گسترده میوه و روستاهای تاریخی کوچک توانسته شهرت کشوری و جهانی درحوزه گردشگری کسب کند.

وجود پل های تاریخی همچون پل زمانخان، پل هوره و... زیبایی گردشگری این منطقه را چندین برابر نموده است که به طوری که مسافران بسیاری از استان های خوزستان و استان اصفهان به این منطقه سفر می نمایند.

زیبایی رودخانه زاینده رود را فقط می توان در شهرستان سامان دید چرا مشاهده شفافی آب و خروشان بودن آن فقط در این شهرستان می تواند محقق گردد.

رودخانه زاینده رود از سد زاینده رود درمرز استان چهارمحال و بختیاری با استان اصفهان جریان پیدا می نماید که پس از عبور از پیچ و خم دره های شهرستان بن این استان وارد شهرستان سامان می گردد و از داخل باغات گسترده میوه می گذرد.

آب این رودخانه در این منطقه از دبی بسیاری بالایی برخوردار است و دارای حجم آب بسیار زیاد است. خروشان بودن رودخانه به علت حجم بالای آب از مهمترین ویژگی هایی است که مسافران و گردشگران را به سمت شهرستان سامان می کشاند.

با توجه به اینکه آخرین روزهای تاببستان در حال تمام شدن است و فصل تحصیل و بازگشایی مدارس نزدیک است، ورود مسافران به شهرستان روز به روز در حال افزایش است.

مسافران در مناطق مختلف این شهرستان در کنار رودخانه زاینده رود چادر می زنند و یا برای مدتی یک حصیر در قسمتی در کنار رودخانه پهن می نمایند و ساعاتی را در کنار خانواده از زیبایی های رودخانه لذت می برند.

بیشتر بچه ها مسافران و گردشگران در ساحل رودخانه مشغول به بازی می شوند و گاهی اوقات نیز در کنار روخانه اقدام به بازی با آب رودخانه می نمایند.

این در حالی است که با گرم شدن هوا در طول روز بسیاری از اعضای خانواده به ویژه جوانان وارد رودخانه می شوند و در رودخانه اقدام به راه رفتن، بازی کردن و آب تنی می نمایند که این اقدام بسیار خطرناک است.

رودخانه به واسط داشتن جریان های شدید و سرد بودن آب و همچنین دارای کف شنی برای شنا کردن بسیاری خطرناک است و این مسافران بدون آگاهی وارد حریم رودخانه می شوند و غرق شدن و مرگ را به جان می خرند.

همواره خطرات شنا در رودخانه زاینده رود اطلاع رسانی می گردد اما بسیاری از خانواده ها بدون توجه به هشدارها و تابلو ها وارد حریم و آب رودخانه می شوند و این در حالی است که بسیاری خانوادگی از خردسال تا سالمند خانواده وارد آب می شوند و در جالی که دست هم را گرفته اند سعی به رفتن به وسط رودخانه را دارند.

آمار غرق شدگی مسافران در رودخانه زاینده رود بسیار بالا است

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری در تبادل نظر با خبرنگاران با اشاره به اینکه رودخانه زایند رود خطرناک ترین رودخانه برای شنا است، عنوان نمود: آمار غرق شدگی مسافران در این رودخانه بسیار بالا است.

برومند جهانگیری عنوان نمود: شرایط فیزیکی رودخانه احتمال غرق شدگی برای کسانی که به رودخانه وارد می شوند بالا را برده است.

وی عنوان نمود: شنا کردن در رودخانه با توجه به وجود جریان شدید آب و سنگلاخی بودن کف رودخانه احتیاج به مهارت ویژه دارد که خود جوانان روستاهای منطقه نیز از ورود به این رودخانه برای شنا پر هیز می نمایند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری بیان نمود: متاسفانه بسیاری از مسافرانی که از استان های دیگر وارد این شهرستان می شوند اطلاعی از خطرات شنا در رودخانه ها ندارند و بسیاری از این افراد معتقد هستند که دارای مهارت شنا هستند و این مهارت ها را در استخرهای شنا کسب نموده اند و ترسی از وارد شدن به رودخانه ندارند.

وی گفت: شنا کردن در رودخانه احتیاج به مهارت خاص خود دارد و همچنین شنا کردن در رودخانه با وجود داشتن مهارت بسیاربالا در رودخانه باز هم بسیار خطرناک است، به عنوان مثال، جریان شدید آب احتمال برخورد شناگر با یکی از سنگ های داخل رودخانه را بالا می برد و برخورد شناگر با یکی از سنگ های مانند یک شوک عمل می نماید و شاید باعث شکستگی یکی از اعضای شناگر گردد که واکنش را از شناگر می گیرد و موجب خفگی و غرق شدن آن گردد.

جهانگیری بیان نمود: از مسافران درخواست داریم که به هیچ وجه به داخل رودخانه زایند رود برای شنا و آب تنی و... وارد نشوند و همچنین مواظب بچه هایی که در کنار رودخانه بازی می نمایند باشند.

غرق شدگی چهار نفر در سالجاری در رودخانه زاینده رود

فرماندار شهرستان سامان نیز در مورد به خبرنگاران گفت: به علت بی توجهی و ورود به رودخانه، تا به امروز افراد بسیاری در رودخانه زاینده رود غرق شده اند.

سعید صالحی گفت: شنا کردن در رودخانه احتیاجمند مهارت است که بیشتر مسافران منطقه بدون داشتن مهارت در شنا وارد رودخانه می شوند.

وی گفت: مسافران و گردشگران نباید به واسطه داشتن عمق کم رودخانه وارد رودخانه شوند و خطر غرق شدگی در این رودخانه بسیار بالا است.

فرماندار سامان بیان نمود:در سال 93 شش نفر در این رودخانه غرق شده اند و سال جاری نیز تا به امروز چهار نفر غرق شده اند.

با توجه به آمار غرق شدگی در زاینده رود، خانواده ها باید نسبت به شنا در این رودخانه پر هیز نمایند و گرم شدن هوا در طول روز دلیلی برای شنا کردن در رودخانه تبدیل نگردد.

ضرورت دارد اطلاع رسانی ها به خانواده گردشگران در این خصوص توسط مسئولان شهرستان مورد توجه جدی قرار بگیرد و تابلو شنا ممنوع در نقاط مختلف رودخانه نصب گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 751

به "گردشگرانی که مرگ در زاینده رود را به جان می خرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگرانی که مرگ در زاینده رود را به جان می خرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید