کامران قاسمپور، جیدن کاکس؛ در انتظار جدالی مجذوب کننده در جهانی اسلو

به گزارش مجله گرافیک، اگر جیدن کاکس در وزن 92 کیلوگرم صاحب دوبنده تیم ملی کشتی آمریکا شود، به نظر رویارویی او با قاسمپور می تواند یکی از هیجان انگیزترین مبارزه ها در نروژ شود.

کامران قاسمپور، جیدن کاکس؛ در انتظار جدالی مجذوب کننده در جهانی اسلو

به گزارش خبرنگاران، روز جمعه گذشته، در خلال برگزاری سه مسابقه انتخابی درون اردویی در اوزان 74، 92 و 97 کیلوگرم کشتی آزاد، یونس امامی، کامران قنامپور و مجتبی گلیج با غلبه بر محمدصادق فیروزپور، محمدجواد ابراهیمی و علی شعبانی صاحب دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی 2021 شدند. در این بین امامی مدال برنز وزن غیرالمپیکی 70 کیلوگرم را در جهانی 2019 نورسلطان از آن خود دارد اما قنامپور و گلیج قهرمان امیدهای جهان برای اولین بار در جهانی بزرگسالان ملی پوش شده اند.

کامران قنامپور باوجود تکنیک فوق العاده، جسارت مثال زدنی و اجرای کشتی ناب ایرانی به دلیل اینکه قصد تغییر وزن نداشت، در این سال ها پشت قهرمان بزرگی به نام حسن یزدانی ماند و از کسب مدال در رده سنی بزرگسالان بازماند. این بار اما حاضر به تغییر وزن شده و با شکست دوست صمیمی اش، به دوبنده تیم ملی رسید. خیلی ها منتظر حضور کامران قنامپور در مسابقات جهانی هستند. او در هر مسابقه ای در 86 یا 92 کیلوگرم حضور پیدا کرده، عملکرد بسیار خوبی داشته و از این رو به نظر می رسد اگر جیدن کاکس هم صاحب دوبنده تیم ملی آمریکا شود، این دو کشتی گیر یکی از زیباترین و هیجان انگیزترین مبارزه ها در جهانی اسلو را رقم بزنند.

کاکس هم به دلیل چند دقیقه دیر رسیدن به محل وزن کشی مسابقات انتخابی تیم ملی آمریکا، حضور در المپیک را از دست داد و همان وقت بیان نمود که خودش را برای جهانی 2021 آماده می کند.البته با توجه به تغییرات زیاد در ترکیب تیم ملی کشتی آزاد ایران و جوان شدن این تیم، این احتمال وجود دارد که برخی رقبای قدیمی که برنده کشتی گیران ایرانی بوده اند، این بار کار آسانی برای رسیدن به پیروزی نداشته باشند. ضمن اینکه به نظر می رسد رویارویی چهارم حسن یزدانی- دیوید تیلور هم در جهانی اسلو محقق شود.

مسابقات جهانی 2021 در 10 وزن 10 تا 18 مهرماه در نروژ برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1878

به "کامران قاسمپور، جیدن کاکس؛ در انتظار جدالی مجذوب کننده در جهانی اسلو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کامران قاسمپور، جیدن کاکس؛ در انتظار جدالی مجذوب کننده در جهانی اسلو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید