چین از آمریکا خواست مانع توقف رهبر تایوان در هاوایی گردد

به گزارش مجله گرافیک، سخنگوی وزارت امور خارجه چین از ایالات متحده آمریکا خواست اجازه ندهد تسای اینگ ون رهبر تایوان در جریان سفر هفته آینده خود به جزایر اقیانوس آرام در هاوایی توقف کند.

چین از آمریکا خواست مانع توقف رهبر تایوان در هاوایی گردد

به گزارش خبرنگاران گنگ شوانگ روز آدینه در جمع خبرنگاران اضافه نمود: ما به طور مداوم و قاطعانه مخالفت خود را با ایالات متحده آمریکا و یا کشورهای دیگر که دارای رابطه دیپلماتیک با چین هستند در این نوع ترانزیت ها اعلام نموده ایم.

تسای قرار است در جریان سفر هشت روزه خود به جزایر پالائو، نائورو و جزایر مارشال در اقیانوس آرام که از روز پنجشنبه شروع می گردد، در شهر هاوایی آمریکا توقف کند.

چین همچنین از ایالات متحده خواست تا ارسال هرگونه سیگنال تادرست به استقلال طلبان تایوان خودرداری کند.

برای سفر با تور چین همراه ما باشید

چین، جزیره تایوان را که در سال 1949 میلادی در سرانجام جنگ داخلی از این کشور جدا شد، همچنان بر اساس قانون اصل یک چین بخشی از خاک خود می داند.

مقام های چین و تایوان در سال 1992 میلادی به توافق رسیدند هر اقدامی در این منطقه و در روابط طرفین بر اساس اصل چین واحد باشد بر اساس این اصل، چین و تایوان به یک کشور که همان سرزمین مادری است تعلق دارند.

بر اساس اصل یک چین هر کشوری که دارای روابط رسمی با پکن است حق ندارد با مقام های تایوانی ملاقات کند.

اما از زمانی که تسای اینگ ون در سال 94 شمسی به عنوان اولین زن تایوانی از حزب حاکم دمکراتیک ترقی خواه رئیس حکومت تایوان شد، روابط دو سوی تنگه تایوان (چین و تایوان) تیره شده است.

حزب او از نظر چین، دارای دیدگاه های استقلال طلبانه است و بخش هایی از اساسنامه آن از استقلال و منفک شدن تایوان از چین حمایت نموده است و با امریکا رابطه سیاسی برقرار نموده است که چین از ان ناخرسند است.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 151

به "چین از آمریکا خواست مانع توقف رهبر تایوان در هاوایی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین از آمریکا خواست مانع توقف رهبر تایوان در هاوایی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید