پسکوف:رسوایی اتریش ارتباطی به روسیه ندارد

به گزارش مجله گرافیک، سخنگوی کرملین در کنفرانسی خبری به بیان مواضع مسکو در مورد بعضی رخدادهای اخیر نظیر شروع به کار رئیس جمهور جدید اوکراین و اظهاراتش در مراسم تحلیف، رسوایی اخیر علیه معاون صدر اعظم اتریش و اعتراف ترامپ به حمله سایبری آمریکا علیه روسیه در زمان برگزاری انتخابات میان دوره ای کنگره پرداخت.

پسکوف:رسوایی اتریش ارتباطی به روسیه ندارد

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز دوشنبه به همین دلیل به صحبتهای اخیر رئیس جمهور جدید اوکراین درباره کریمه واکنش نشان داده و بر تعلق داشتن این منطقه به روسیه تاکید نمود.

او خاطر نشان کرد: شبه جزیره کریمه جزو مناطق روسیه بوده و بنابراین هیچ صحبتی در خصوص بازگرداندن آن به اوکراین مطرح نیست.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور جدید اوکراین امروز بعد از به جا آوردن مراسم تحلیف در اظهاراتی گفت، در دوره ریاست جمهوری خود کوشش خواهد نمود منطقه شبه جزیره کریمه و همچنین منطقه جدایی طلب دونباس را مجدداً تحت کنترل اوکراین قرار دهد.

پسکوف در ادامه گفت وگو با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره این اظهارات زلنسکی گفت: در ارتباط با مساله هویت شبه جزیره کریمه ما بارها تاکید نمودیم که هیچ بحثی درباره آن وجود ندارد و در این خصوص صحبتی برای مطرح کردن نیست. این منطقه ای متعلق به فدراسیون روسیه است.

منطقه شبه جزیره کریمه در سال 2014 بعد از برگزاری یک همه پرسی در این منطقه از اوکراین جدا و به روسیه ملحق شد.

با این حال اوکراین و کشورهای غربی کریمه را به عنوان خاک روسیه به رسمیت نشناختند.

سخنگوی کرملین در ادامه خاطر نشان کرد، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه میخواهد به زلنسکی نه به خاطر شروع ریاست جمهوری اش بلکه به خاطر نخستین موفقیت هایش در حل درگیری ها در منطقه دونباس و ارتقای روابط با روسیه تبریک بگوید.

پسکوف در پاسخ به سوالی درباره این که آیا پوتین بعد از تحلیف زلنسکی قصد تبریک گفتن به او را دارد و این که نظر کرملین درباره مواضع زلنسکی درباره دونباس و کریمه چیست، گفت: رئیس جمهور پوتین به زلنسکی اولین موفقیت هایش در حل درگیری داخلی در جنوب شرق اوکراین و همچنین اولین موفقیتش در عادی سازی روابط اوکراین با روسیه را تبریک خواهد گفت.

پسکوف اضافه نمود: موضوع دونباس در جنوب شرق اوکراین یک مشکل داخلی مربوط به خود اوکراین است که رئیس جمهور اوکراین می تواند و باید آن را بر پایه یک طرح روشن مطابق با توافقنامه های مینسک حل نماید.

سخنگوی کرملین در ادامه گفت: فعلاً ایجاد تماس در سطوح عالی بین مقامات روسیه و اوکراین در دستور کار قرار ندارد.

پسکوف اظهار کرد: در حال حاضر هیچ گونه ایجاد ارتباط و تماسی بین اوکراین و روسیه در دستور کار قرار ندارد.

سخنگوی کرملین همچنین در اظهاراتش به مناقشه رسوایی اخیر علیه معاون صدر اعظم اتریش با انتشار یک ویدیو از دیدار او با یک تاجر زن روسی نیز واکنش نشان داد و تاکید نمود، روسیه هیچ ارتباطی با این رسوایی ندارد.

پسکوف در ادامه به خبرنگاران گفت: من ارزیابی در خصوص منتشر شدن این ویدئو نمی توانم داشته باشم زیرا این رسوایی هیچ ارتباطی با فدراسیون روسیه و دولت و رئیس جمهور آن ندارد. ما به صورت قطعی نمی دانیم این زن چه کسی است و این که آیا تبعه روسیه است یا خیر. بنابراین این ماجرا هیچ ارتباطی با ما ندارد و نمی تواند داشته باشد.

در جریان این رسوایی فایل ویدئویی منتشر شد که در آن معاون صدراعظم اتریش در سال 2017 ظاهراً به دیدار یک تاجر زن روس رفته و به او پیشنهاد اعطای قراردادها و معاملات پرسود در آینده در ازای حمایتش از حزب او در انتخابات اتریش نشان می دهد.

سخنگوی کرملین در عین حال به صحبتهای اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در خصوص وقوع حمله سایبری آمریکا به روسیه در زمان انتخابات میان دوره ای 2018 پرداخته و اظهار کرد: روسیه هرگز مرتکب جرایم سایبری نشده و در مقابل دست داشتن آمریکا در جرایم سایبری به صورت رسمی تأیید شده است.

دونالد ترامپ اخیراً در مصاحبه ای با فاکس نیوز اعتراف کرد، در جریان انتخابات میان دوره ای سال 2018 کنگره آمریکا او در انجام حمله سایبری به روسیه دخیل بوده است.

پسکوف گفت: در این مورد ما شاهد تأیید شدن رسمی دست داشتن واشنگتن در حملات سایبری هستیم در حالی که قبلاً هم گفته ایم و الان هم می گوییم و بعدا هم خواهیم گفت که روسیه هیچ ارتباطی با جرایم سایبری ندارد.

او همچنین مطرح کرد، نمی داند منظور ترامپ از این حمله سایبری کدام حمله سایبری بوده است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 219

به "پسکوف:رسوایی اتریش ارتباطی به روسیه ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پسکوف:رسوایی اتریش ارتباطی به روسیه ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید