پرداخت50 درصد از هزینه مرمت آثار ملی دارای مالکیت خصوصی در کرمان

به گزارش مجله گرافیک، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان با تاکید بر اینکه آثار و بناهای ثبت ملی دارای مالکیت بخش خصوصی، در قالب طرح های مشارکتی احیا و بازسازی می شوند، گفت: 50 درصد هزینه های مرمتی این قبیل بناهای تاریخی توسط میراث فرهنگی پرداخت می گردد.

پرداخت50 درصد از هزینه مرمت آثار ملی دارای مالکیت خصوصی در کرمان

جهت دریافت خدمات تعمیرات ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کرمان، فریدون فعالی در حاشیه بازدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمان از روند مرمت و بازسازی باغ موزه هرندی، کاروانسرای وکیل و تعدادی از خانه های تاریخی واگذار شده به بخش خصوصی به جذابیت های این بناها اشاره و اظهار کرد: بناهای تاریخی با تغییر کاربری مناسب می توانند به محلی برای حضور بیشتر گردشگران ایرانی و خارجی تبدیل شوند.

او با اشاره به اینکه بناهای تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی را می توان به وسیله ماده 27 قانون به بخش خصوصی واگذار کرد، اضافه نمود: تبصره 19 نیز از هرگونه طرح سرمایه گذاری در حوزه میراث فرهنگی به صورت ارائه تسهیلات، معافیت های مالیاتی و غیره حمایت می نماید که یک مشوق برای سرمایه گذاران محسوب می گردد.

فعالی با بیان اینکه خوشبختانه در چند سال اخیر اعتماد بخش خصوصی به نحوه واگذاری ها در حوزه گردشگری جلب شده است، اضافه نمود: در تلاشیم مشوق هایی را برای حضور بیشتر بخش خصوصی در زمینه احیا و مرمت بناهای تاریخی با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در نظر بگیریم تا از این واگذاری ها برای اشتغال زایی بهره کافی ببریم.

او با اشاره به اینکه باید با تعامل و همکاری بخش خصوصی ظرفیت های بالقوه بخش گردشگری را به بالفعل تبدیل کرد، اضافه نمود: در شرایط جنگ مالی باید از سرمایه گذاری بخش خصوصی برای احیای بناهای تاریخی و توسعه کسب و کار استفاده کرد.

فعالی با تاکید بر اینکه بناهای ثبت ملی دارای مالکیت بخش خصوصی، در قالب طرح های مشارکتی احیا و بازسازی می شوند، گفت: 50 درصد هزینه های مرمتی این قبیل بناهای تاریخی توسط میراث فرهنگی پرداخت می گردد.

او به انتشار فراخوان واگذاری 9 بنای تاریخی استان کرمان اشاره و توضیح داد: این بناها به وسیله مزایده به مدت 12 تا 18 سال به بخش خصوصی واگذار می گردد.

فعالی در خاتمه به امکان واگذاری بخش هایی از باغ موزه هرندی کرمان به بخش خصوصی اشاره و گفت: قسمت هایی از این باغ تاریخی پس از ساماندهی به وسیله ماده 27 قانون به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 564

به "پرداخت50 درصد از هزینه مرمت آثار ملی دارای مالکیت خصوصی در کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت50 درصد از هزینه مرمت آثار ملی دارای مالکیت خصوصی در کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید