پتنت جدید اپل از وجود یک گوشی تاشو خبر می دهد!

به گزارش مجله گرافیک، اینطور که به نظر می رسد، احتمالا اپل هم قصد دارد به جمع تولید کنندگان گوشی های تاشو اضافه شود؛ حداقل پتنت جدیدی که از این شرکت ثبت شده، طراحی چنین محصولی را نشان می دهد!

پتنت جدید اپل از وجود یک گوشی تاشو خبر می دهد!

پتنت جدید نشان می دهد گوشی تاشو اپل که خب بهترین اسم برای آن باید آیفولد (iFold) باشد، تا حدودی شبیه به گوشی های تاشو فعلی از جمله گلکسی Z Flip و موتورولا ریزر است. این پتنت که روز سه شنبه و توسط خود اپل ثبت شده، دستگاه های الکترونیکی با نمایشگر و لولاهای تا شونده نام دارد که نشان می دهد این گوشی توسط یک لولا باز و بسته می شود تا فضای کافی بین دو بخش تا شونده وجود داشته باشد.

البته پتنت ها ایده هایی هستند که به وقع پیوستن شان نامشخص است. بنابراین نمی توان با قاطعیت گفت اپل هم قرار است به زودی وارد این بخش از گوشی های هوشمند شود. با شناختی که از اپل داریم، می دانیم این شرکت معمولا نبوغ و نوآوری در طراحی محصولات را زمانی در گوشی های خود پیاده می کند که از کیفیت بالا و ریسک کم آن ها مطمئن شود. از آن جایی که گوشی های عرضه شده توسط این شرکت در یک سال از تعداد کمتری برخوردارند، بنابراین باید اطمینان حاصل شود همه چیز به بهترین شکل ممکن در این گوشی ها پیاده می شود. در غیر این صورت اپل متحمل ضرر زیادی خواهد شد.

با محصولات 2020 اپل که در ماه های آینده رونمایی می شوند آشنا شوید

گلکسی فولد سامسونگ اولین دلیلی است که اپل با احتیاط بیشتری در این راستا قدم بگذارد. محصولی که اگرچه در نسخه بعدی خود توانست مسائل زیادی را رفع کند و البته با استقبال خوبی هم روبرو شد، اما همچنان با مسائلی دست و پنجه نرم می کند. تاخیر پی در پی در عرضه هواوی میت ایکس که بعضا به خاطر مسائل خود دستگاه هم بوده باعث شده به نسبت گوشی های عادی، اعتماد مردم به گوشی های تاشو کمتر شود.

البته شرکت های زیادی قرار است در ادامه و در همین سال گوشی های تاشو بیشتری راهی بازار کنند که نمونه شاخص آن ها دوباره خود سامسونگ است که قصد دارد محصول جدیدی را تحت عنوان گلکسی Z Flip طراحی کند که برخلاف گلکسی فولد، به صورت عمودی تا می شود و از پوشش نمایشگر شیشه ای نیز برخوردار است تا بدین ترتیب از چین خوردگی وسط نمایشگر حین باز و بسته کردن آن نیز خبری نباشد!

تماشا کنید: اولین ویدیو از گوشی تاشو گلکسی Z Flip لو رفت

همچنین موتورولا هم با گوشی موتورولا ریزر که کارکردی کاملا مشابه با گلکسی Z Flip دارد به بازار گوشی های تاشو قدم گذاشته تا رقابت در این بخش جذاب و جذاب تر شود. مسلما در ادامه و با پشت سر گذاشتن تمام موانعی که در حال حاضر ساخت گوشی های تاشو را سخت می کنند، شرکت های بیشتری به این راستا قدم می گذارند. زمانی که تولید کنندگان بزرگ گوشی های هوشمند از طراحی گوشی با سایز بزرگ هراس داشتند، سامسونگ گلکسی نوت را به بازار عرضه کرد تا اکنون هیچ شرکتی گوشی کوچک تر از 6 اینچ طراحی نکند! بنابراین گوشی های تاشو نیز مسلما در آینده بخش بزرگی از بازار را به خود اختصاص می دهند.

حال اگر اپل نیز به این بازار ورود کند، مسلما رقابت ها به اوج خود می رسد. طبق گفته تحلیل گران، این شرکت می تواند در سال 2021، اولین گوشی تاشو خود را راهی بازار کند. این در حالی است که خود شرکت هیچ واکنشی به این موضوع نشان نمی دهد و تنها چیزی که در این زمینه از آن داریم، همین پتنت است!

نظر شما در رابطه با این مسئله چیست؟ آیا اپل به طراحی گوشی های تاشو خواهد پرداخت؟

گلکسی Z Flip در برابر موتورولا ریزر؛ نبرد گوشی های تاشو تازه نفس

منبع: cnet

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 841

به "پتنت جدید اپل از وجود یک گوشی تاشو خبر می دهد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پتنت جدید اپل از وجود یک گوشی تاشو خبر می دهد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید