تور استرالیا: ویزای کار اقامت دائم استرالیا با اسپانسر شغلی

به گزارش مجله گرافیک، ویزای 186 استرالیا، یک ویزای اقامت دائم برای کارگران ماهری است که از طرف یک کارفرمای استرالیایی واجد شرایط، نامزد شده باشند.

تور استرالیا: ویزای کار اقامت دائم استرالیا با اسپانسر شغلی

با تور استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

موقعیت های شغلی متعدد، نظام مالی پویا و کیفیت زندگی کشور مهاجرپذیر استرالیا، از مواردی هستند که توجه متقاضیان زیادی را به اخذ اقامت این کشور جلب می نمایند. متقاضیان می توانند بنا به شرایط خود، یکی از انواع راه های مهاجرتی این کشور را انتخاب و جهت اخذ ویزای آن، برنامه ریزی نمایند.

یکی از پرطرفدارترین روش های مهاجرت به استرالیا، دریافت ویزای کار اقامت دائم با اسپانسر شغلی (سابکلاس 186) است که در جهت جذب نیروهای توانمند بین المللی و برای جبران کمبود نیروی متخصص این کشور، به متقاضیان ارائه می گردد.

ویزای 186 استرالیا، یک ویزای اقامت دائم برای کارگران ماهری است که از طرف یک کارفرمای استرالیایی واجد شرایط، نامزد شده باشند. متقاضیان می توانند با اخذ مشاوره حرفه ای از مؤسسه های مهاجرتی معتبر، با شرایط و جزئیات این ویزا آشنا شده و نسبت به دریافت آن اقدام نمایند.

انواع روش های دریافت ویزای کار اقامت دائم با اسپانسر شغلی

ویزای 186 استرالیا، یکی از انواع ویزای کار این کشور بوده و به متخصصان و نیروی کار ماهر بین المللی که تحت حمایت کارفرمایان استرالیایی واجد شرایط هستند، اختصاص یافته است. فرایند ارسال درخواست ویزای سابکلاس 186، می تواند چه داخل و چه خارج این کشور انجام گردد. متقاضیان با دریافت این ویزا، علاوه بر اجازه کار، امکان اخذ اقامت دائم استرالیا را نیز خواهند داشت.

هریک از جریان ها و انواع ویزای 186 استرالیا، شرایط و معیارهای خاص خود را دارند. به طور کلی، ویزای کار اقامت دائم با اسپانسر شغلی، دارای سه جریان تغییر اقامت موقت (TRT)، ورود مستقیم (DE) و توافق کاری مخصوص کارفرمایان خاص (LA) است که در ادامه به توضیح هر یک از این جریان ها می پردازیم.

جریان تغییر اقامت موقت (Temporary Resident Transition)

افراد واجد شرایط این جریان ویزا، از ویزای 457 استرالیا برخوردار بوده و حداقل دو سال در شغلی که کارفرمای مورد نظر، اسپانسر آن ها شده است، کار نموده اند. متقاضیان باید زیر 50 سال سن داشته و بعلاوه، از مهارت و تسلط کافی زبان انگلیسی نیز برخوردار باشند.

جریان ورود مستقیم (Express Entry)

متقاضیان دارای ویزای 457 که برای جریان تغییر اقامت موقت، واجد شرایط نیستند (کمتر از دو سال تجربۀ کاری با یک کارفرمای یکسان داشته یا هرگز در استرالیا کار ننموده اند)، می توانند به وسیله جریان ورود مستقیم، نسبت به اخذ ویزای این کشور اقدام نمایند. بعلاوه این جریان، برای کسانی که شرایط لازم اخذ اقامت دائم استرالیا را به وسیله تبدیل اقامت موقت ندارند، مناسب است.

در این روش، مهارت متقاضیان در یکی از حرفه های فهرست مشاغل مورد احتیاج استرالیا، ارزیابی خواهد شد.

توافق کاری مخصوص کارفرمایان خاص (LA)

متقاضیان می توانند به واسطۀ این جریان (چنانچه کارفرمایانی که قراردادهای خاصی با دولت استرالیا دارند، اسپانسر آن ها شوند)، جهت اخذ اقامت دائم استرالیا اقدام نمایند.

شرایط اخذ ویزای کار اقامت دائم با اسپانسر شغلی

مهاجرت به استرالیا به وسیله ویزای 186، شرایط نسبتا پیچیده ای دارد که به طور معمول، متقاضیان را ملزم می کند تا از یاری یک دفتر حقوقی و مهاجرتی معتبر، استفاده نمایند. مشاوران و وکلای مجرب این حوزه، شرایط و پرونده متقاضیان را آنالیز نموده و به تکمیل فرآیند درخواست ویزا، یاری می نمایند.

چنانچه کارگران ماهر و نیروهای متخصص بین المللی، به وسیله یک کارفرمای استرالیایی واجد شرایط، نامزد شده باشند، می توانند برای اخذ ویزای 186 استرالیا اقدام نمایند. برای این فرآیند، آن ها باید:

  • کمتر از 45 سال سن داشته باشند؛
  • از طرف یک کارفرمای واجد شرایط، برای یکی از حرفه های فهرست مشاغل مورد احتیاج استرالیا، نامزد شده باشند؛
  • تجربه و مهارت های لازم را برای شغل درخواستی خود داشته باشند؛
  • به زبان انگلیسی مسلط باشند؛
  • عدم سؤپیشینه خود را با ارائۀ یک گواهی، اثبات نمایند؛
  • با انجام ارزیابی های پزشکی، از نظر سلامتی تأیید شده باشند.

فهرست مشاغل مورد احتیاج استرالیا

فهرست مشاغل مورد احتیاج استرالیا، به طور مرتب به وسیله ادارۀ امور داخلی این کشور (DoHA)، به روز می گردد و در حال حاضر، بیشتر از 20 حرفه تخصصی را در بر دارد. در جدول زیر، 15 مورد از مشاغل و مهارت های مورد احتیاج این کشور، نام برده شده اند:

پرستاری

معلم دبیرستان

برنامه نویسان نرم افزار

مهندس برق

مدیر ساخت وساز

نجار

سازنده ماشین آلات فلزی

لوله کش

مکانیک موتور

استاد و مدرس دانشگاه

جوشکار فلزات

وکیل

مشاور مدیریت

پزشک عمومی

مدت زمان صدور ویزای کار اقامت دائم با اسپانسر شغلی

شرایط و مدارک متقاضیان مهاجرت به استرالیا به وسیله ویزای 186، به وسیله ادارۀ مهاجرت این کشور، آنالیز و ارزیابی خواهد شد. مدت زمان صدور ویزای کار اقامت دائم با اسپانسر شغلی، بنا به شرایط شخصی افراد، متفاوت خواهد بود. اگر پرونده و مدارک متقاضیان، به درستی تکمیل نشده و ناقص باشند، ممکن است صدور ویزای آن ها به تعویق بیفتد.

با توجه به آمار ادارۀ مهاجرت استرالیا، زمان لازم برای صدور ویزای 186 این کشور، در حالت کلی به توضیح زیر است:

  • ٪90 از درخواست های ویزا به وسیله جریان تغییر اقامت موقت، 13 ماه طول می کشد؛
  • ٪90 درخواست های این ویزا به وسیله جریان اکسپرس انتری، ظرف 18 ماه آنالیز می شوند.

هزینه دریافت ویزای کار اقامت دائم با اسپانسر شغلی

متقاضیان برای دریافت ویزای سابکلاس 186 استرالیا نیز همچون سایر ویزاهای این کشور، ملزم به پرداخت هزینه ای غیرقابل استرداد خواهند بود. هزینه اخذ این ویزا، به طور معمول به توضیح زیر است:

  • هزینۀ متقاضی: 3.755 دلار استرالیا؛
  • هزینه اعضای خانواده بالای 18 سال: 1.875 دلار استرالیا؛
  • هزینه ویزا برای اعضای خانواده زیر 18 سال: 940 دلار استرالیا به ازای هر نفر.

مزایای دریافت ویزای کار اقامت دائم با اسپانسر شغلی

متقاضیان با توجه به شرایط و مزایای هر یک از انواع ویزاهای استرالیا و اخذ مشاوره حرفه ای از دفاتر حقوقی معتبر، می توانند جهت مهاجرت به این کشور، به وسیله یکی از این ویزاها اقدام نمایند. همان طور که گفتیم، ویزای 186 استرالیا یکی از محبوب ترین روش های مهاجرت و اخذ اقامت دائم استرالیا است که مزایای زیادی را برای متقاضیان و اعضای خانواده آن ها در پی دارد. بعضی از مهم ترین این موارد، عبارت اند از:

  • اقامت دائم در استرالیا؛
  • فرصت تحصیل در استرالیا؛
  • اجازه کاردر این کشور؛
  • استفاده از خدمات بیمه و موارد درمانی؛
  • مقیمان دائم استرالیا با استفاده از سابکلاس 186، می توانند اسپانسر اقوام و بستگان واجد شرایط خود برای اخذ اقامت دائم استرالیا است؛
  • امکان درخواست شهروندی این کشور؛
  • امکان رفت و امد به استرالیا، به مدت پنج سال.

سخن پایانی

ویزای 186 استرالیا، فرصتی برای کار و زندگی در این کشور و بعلاوه، اخذ اقامت و تابعیت آن را در اختیار متقاضیان قرار خواهد داد. دریافت ویزای کار اقامت دائم با اسپانسر شغلی، فرآیندی تخصصی است که شرایط و الزامات پیچیده ای دارد؛ به طوری که کوچک ترین اشتباهی در پروسۀ ارسال درخواست، می تواند به ریجکت شدن آن منجر گردد. یکی از برترین روش ها برای افزایش شانس موفقیت در این فرایند، مراجعه به دفاتر حقوقی معتبر و مشورت با وکلا و مشاوران رسمی مهاجرتی است.

منبع: کجارو
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2058

به "تور استرالیا: ویزای کار اقامت دائم استرالیا با اسپانسر شغلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا: ویزای کار اقامت دائم استرالیا با اسپانسر شغلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید