واکسن های فایزر و مدرنا عامل صدها مورد التهاب قلبی در جوانان، سی دی سی جلسه اضطراری تشکیل می دهد

به گزارش مجله گرافیک، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا به دنبال برگزاری نشست اضطراری برای آنالیز ایجاد التهاب قلبی در صدها جوان بعد از تزریق واکسن کرونای شرکت های فایزر و مدرنا است.

واکسن های فایزر و مدرنا عامل صدها مورد التهاب قلبی در جوانان، سی دی سی جلسه اضطراری تشکیل می دهد

به گزارش خبرنگاران، در هفته های اخیر صدها مورد وقوع التهاب قلبی در مردان جوانی گزارش شده که دوز دوم واکسن های فایزر یا مدرنا را تزریق نموده اند.

قرار است نشست اضطراری مذکور طی روزهای آینده برگزار گردد و اسناد مربوط به التهاب قلبی 226 جوان زیر 30 سال آنالیز گردد. در عین حال گزارش های مربوط به التهاب قلبی 200 جوان دیگر آمریکایی بعد از تزریق واکسن یادشده در دست آنالیز است.

التهاب قلبی یادشده بر روی کارکرد عضلات قلب تاثیر منفی می گذارد و در بعضی موارد این اختلال به پوشش خارجی قلب می رسد. به نظر می رسد علت این مساله واکنش سیستم ایمنی بدن به عفونت ضعیف شده ای است که به وسیله واکسن وارد بدن می گردد.

بیشتر افرادی که بعد از تزریق واکسن های فایزر یا مدرنا دچار این مشکل می شوند، بهبود می یابند. اما حدود 20 درصد از آنها کماکان با مشکلاتی مانند درد قفسه سینه دست و پنجه نرم می نمایند. این مشکل عمدتا در مردان بین 16 تا 30 سال و بعضا حتی بعد از تزریق دوز اول واکسن اتفاق افتاده است.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1779

به "واکسن های فایزر و مدرنا عامل صدها مورد التهاب قلبی در جوانان، سی دی سی جلسه اضطراری تشکیل می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن های فایزر و مدرنا عامل صدها مورد التهاب قلبی در جوانان، سی دی سی جلسه اضطراری تشکیل می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید