صنعاء: بمباران انبارهای دارو، نشانه اصرار به کشتار مردم یمن است

به گزارش مجله گرافیک، وزارت بهداشت یمن گفت که ائتلاف سعودی به وسیله اختلال در بخش بهداشت و جلوگیری از ورود دارو و تجهیزات پزشکی در پی کشتار مردم یمن است.

صنعاء: بمباران انبارهای دارو، نشانه اصرار به کشتار مردم یمن است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن امروز پنجشنبه جنایت ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در بمباران انبارهای دارو و تجهیزات پزشکی را محکوم کرد.

این نهاد یمنی با انتشار بیانیه ای اطلاع داد، ائتلاف متجاوز صبح امروز شش بار انبارهای حاوی دارو و تجهیزات پزشکی را در محله سعوان واقع در مرکز یمن را بمباران نموده است.

پایگاه خبری البوابه الیمنیة الاخباریه ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، این جنایت نیز به سایر جنایتهای ائتلاف سعودی اضافه می گردد؛ جنایاتی که در برابر دیدگان تمام مردم جهان صورت می گیرد.

وزارت بهداشت یمن اطلاع داد که این جنایت در راستای اصرار ائتلاف سعودی بر کشتار مردم یمن است و این ائتلاف به وسیله اخلال در بخش بهداشتی و جلوگیری از ورود دارو و تجهیزات پزشکی در پی انجام مأموریت خود است.

این نهاد گفت که این بمباران، تأثیر منفی بر بخش درمان دارد؛ زیرا باعث توقف ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی در بخشهای مهم بیمارستانها و مراکز بهداشتی شده است.

وزارت بهداشت یمن تأکید کرد، این حملات و بمباران منطقه ها مسکونی و مراکز مهم، نشانگر اهمیت ندادن ائتلاف به سلامت غیر نظامیان است و در این زمینه، سازمان ملل مسئول تمام جنایات ائتلاف در یمن است.

در همین ارتباط، ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف سعودی امروز مسئولیت این تجاوز را بر عهده گرفت. المالکی بعلاوه ادعا کرد که عملیات مذکور در چارچوب قوانین حقوق بشری اجرا شده و در جریان آن، اقدمات پیشگیرانه برای جلوگیری از آسیب غیرنظامیان اتخاذ شده است.

منابع یمنی در ماه های گذشته بارهای از حملات ائتلاف سعودی در منطقه ها مختلفی از خاک یمن به ویژه منطقه ها مرزی شمال این کشور اطلاع داده بودند.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین 1394 با ادعای کوشش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت های این کشور و توسعه قحطی و گرسنگی و بیماری های واگیردار همراه شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 آذر 1400 بروزرسانی: 1 آذر 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1970

به "صنعاء: بمباران انبارهای دارو، نشانه اصرار به کشتار مردم یمن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعاء: بمباران انبارهای دارو، نشانه اصرار به کشتار مردم یمن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید